Geitost Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ønsker meg en allbruks PC som i hovedsak skal brukes til bilde- og dokumentbehandling for web. I tillegg så ser jeg for meg at jeg kommer til å bruke maskinen til noe videobehandling. Den skal også fungere som mediaserver for andre maskiner i samme hus. Den skal også ha løsninger der risikoen for tap av data skal være minimal. Rask ekstern backup skal være mulig. Det bør være mulighet for å koble til eksterne disker i front. Håper på å bygge en maskin som er stillegående og energisparende. Maskinen skal være uten mus, tastatur og skjerm. Komponentene behøver nødvendigvis ikke å være "det siste nye", men skal gi mest mulig for penga jeg putter i den. Totalt sett så har jeg sett for meg at den skal koste rundt ~8500kr. Jeg har laget denne handlekurven: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74227 Ønsker tips til å endre denne til det bedre!! Lenke til kommentar
Geitost Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Mine egne komentarer til handlevogna. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74227 Glemte å si at maskinen sannsynligvis skal kjøre Vista eller XP. AMD Phenom II X3 720 - Har fått greie testresultater i forhold til 65nm Phenom. Har vurdert å gå over til Intel, men føler at et Intel system blir en del dyrere uten at jeg får nok igjen for det i performance eller støy. Antec Sonata III - Skal være støysvak, men jeg er usikker på om viftene bør byttes ut. Støydempingstiltak. PSU vurderes byttet ut med HX450W pga støy. Asus EAH4670/DI/1GD3 - Mye performance. Usikker på viftestøyen. Asus M3A78-EM - AM3 socket. Lyd. Raid. Gigabit-LAN. Asus Triton 85 - Skal være en grei kjøler. Vurderer å bytte vifta med en Scythe, Noctua, Papst eller Nexus. Corsair HX450W - Skal være en semi-modulær utgave av VX450w som har fått veldig gode kritikker både på stillhet og stabilitet på spenninger. Har vurdert Antec Neo 550W som et alternativ. Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB) - Helt greit. Vurderer å gå opp til 1066MHz. Samsung SH-S223Q - Får duge til Blu-Ray kommer ned i et anstendig prisnivå. Hvor stillegående er den her? Samsung Spinpoint F1 1 TB - 2 stk i RAID og en i eksternt kabinett til backup o.a. Lavt støynivå, lav varmeutvikling og høy performance. Har få konkurrenter? Vurderer en rask ekstra disk som har plass til swap og systemet. Thermaltake 3.5ex Max4 - Lite eksternt kabinett uten vifte med Esata og USB. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå