DeTomaso Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei. En kollega av meg har Lyse fiber og har nå blitt nedstengt for tredje gang. Tilbakemeldingen hun får er at: "Kunden Jammer ned DNS servere med forespørsler, dette foringer kvaliteten for andre kunder". Tenkte jeg skulle prøve å hjelpe henne, men har ikke veldig mye feilsøkingskunnskaper når det gjelder nettverk. Er det noe som kan gi meg tips til hva det kan være som gjør at dette oppstår? Etter det jeg forstår kjører de ikke trådløst, men har 4 pcer knyttet opp på kabel i nettet. Jeg vet ikke om de benytter router eller switch. Helt oppdatert Norman antivirus og gjennomscannede pcer som det i følge norman ikke finnes virus på. Når de ble nedstengt sist stod bare en pc påslått. Kan problemet ligge i nettverkskortet på pcen, kan det være router/switch som lager problemer, kan det være selve "modemet", eller kan det være virus på pcen som gjør dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kan jo høres ut som det er noe som genereres av infeksjon i PC. Alternativt at det er feil på router som er grunnen. Det beste hadde vært å be ISP monitorere mens du slår på utstyr. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 bruk denne DNS'n istedenfor: http://www.opendns.com/welcome/ Koble også inn en maskin etter en med 10-24t mellomrom, så kan du se på graphene når antall DNS forespørsler eventuelt skyter i været. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå