Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Klarer Golf IV 19"?

Anbefalte innlegg

Planer om å kjøpe meg nye felger + dekk(sommer). Står mellom 18" og 19" A8-felger. Noen som har noen forslag til dekk dimensjoner og felg, gjerne noe annet enn A8-felger. Ser det er mange som bruker de, greit å ha noe som ikke alle andre bruker på golfen.

EDIT: Fyr gjerne med en link hvis du har det også. Prisklasse maks 10k ink. gummi.

BB

Endret av bennybanan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Planer om å kjøpe meg nye felger + dekk(sommer). Står mellom 18" og 19" A8-felger. Noen som har noen forslag til dekk dimensjoner og felg, gjerne noe annet enn A8-felger. Ser det er mange som bruker de, greit å ha noe som ikke alle andre bruker på golfen.

EDIT: Fyr gjerne med en link hvis du har det også. Prisklasse maks 10k ink. gummi.

BB

Har sett Golf 4 med 19" flere ganger, så jeg tror det skal gå fint, men det er ganske harry med så store hjul på en Golf. Her har du en med 235/35/19:

golf_asa.jpg

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

BB

Har sett Golf 4 med 19" flere ganger, så jeg tror det skal gå fint, men det er ganske harry med så store hjul på en Golf. Her har du en med 235/35/19:

golf_asa.jpg

Feil, denne har 225/30/20.

A8 hjul er ikke spess fett, men 19" passer bra på Golf!

Lenke til kommentar
Kan kanskje være litt i overkant, men syntes det ser litt hissig ut jeg:P Spørsmålet er bare hvordan kjøreegenskapene blir...

Ikke bare det, men aksellerasjonen vil jo gå ned en del også.

what? hva er begrunnelsen bak denne påstanden?

Mer uavfjæret vekt, og som regel lenger rulleavstand når du går opp 4 tommer. Det ble faktisk gjort en test av en Golf 4 med 19", den mistet over 1 sekund fra 0-100 i forhold til originalt.

Lenke til kommentar
Kan kanskje være litt i overkant, men syntes det ser litt hissig ut jeg:P Spørsmålet er bare hvordan kjøreegenskapene blir...

Ikke bare det, men aksellerasjonen vil jo gå ned en del også.

what? hva er begrunnelsen bak denne påstanden?

Mer uavfjæret vekt, og som regel lenger rulleavstand når du går opp 4 tommer. Det ble faktisk gjort en test av en Golf 4 med 19", den mistet over 1 sekund fra 0-100 i forhold til originalt.

hva er rulleavstand?

ved bruk av 215/35/19 går rulleomkretsen ned.

Lenke til kommentar
Er jo ikke noen V8'er i de bilene akkurat, så litt innvirkning har det kanskje, men redusert veigrep har nok mer betydning. Når det blir så lite gummi på hjulene, så blir vel grepet noe redusert?

er kun teoretiske forskjeller....

i praksis merker du kun at bilen ikke krenger så mye i svingene...

med tanke på akslerasjon vil du merke(visst du merker noe da) mer forskjell med nesten tom bensintank kontra full...

så ser det jo litt bedre ut med større felger, men hadde nok før gått for 18" på en golf4...

har selv 19"(215/35/19 og 255/30/19) på en merc w202.

kommer til å bytte ut til 18 pga kjørekomfort. så visst noen vil kjøpe 19" slr felger så skrik ut...hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...