Gå til innhold

Ny gaming PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp. De aller fleste hovedkort i dag har mer enn gode nok innebygde lydkort :)

Her er forøvrig mitt forslag til pc:

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=93639

Oja, så følger det med sound driver da? Fordi den pcn jeg bruker nå må jeg installere spesifik driver som jeg har lastet ned og brent ut som jeg brukte lang tid å finne på nettet.

Tror ikke du skal ha noe problem med å finne lyd-drivere til et relativt nytt hk :)

Men uansett, det følger nok med plate med alle driverne på, men jeg ville lastet dem ned uansett.

Lenke til kommentar

Hovedkort ca 1100,- P5K PRO

CPU ca 1600,- E8500

Minne ca 625,- x2(=4gb) Mushkin 2gb

psu ca 806,- (kan bruke den du har valgt, opp til deg) Chieftech 750W

Kabinett ca 600,- Antec 300

hard disk ca 550,- x2(raid 0, god ytelse, har mye å si for spilling siden hardisker er ofte det som begrenser ytelsen i store spill, etter min erfaring.) seagate barracuda 500 gb

GPU ca 4500,- (dette skjermkortet er det beste ute på markedet, men vent til april-juni hvis du har tolmodigheten, kommer bedre og nyere da.) XFX GeForce GTX 295

Lenke til kommentar

Kjøpte ny pc for 2-3 mnd siden og gikk da for et 4870x2 kort som jeg er veldig førnøyd med, men i denne forbindelse så ville jeg anbefalt å gå for et ATI 4870 single kort eller tilsvarende hos Nvidia og heller brukt penger på en 4 kjerners cpu. Så kjøper du et skjermkort til og kjører sli eller crossfire alt ettersom nårdu får råd til dette. Har selv E8600 og selv om denne er overklokkings vennlig og rask tror jeg quad core er fremtiden og den vil sikkert få god støtte i Windows 7 også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er det en spill pc, så ser jeg ikke helt poenget i en quad core, med tanke på at få spill støtter 4 kjerner. overklokking er greit, hehe, den cpu'en er et oc monster =O. også Jack, les den pm'en jeg sendte deg, de overklokker og har mye gode tips og billige oppsett

Endret av KazeShinobi
Lenke til kommentar

her er mitt tips, kommer paa rundt 19 000.

hvis du vil ned i pris dropper harddisk nr1. -2000kr

hvis du vil ned mer i pris bytter du GTX295 med GTX 260 ca -2,500kr

HOVEDKORT : DFI LANPARTY UT X58-T3eH8 D

SKJERMKORT : EVGA GeForce GTX 295 Plus 1792 MB PhysX

CPU/PROSESSOR : Intel Core i7 920

MINNE/RAM : Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB)

KABINETT : Lian Li PC-A71

PSU/STRøMFORSKYNING : MIST Modulær 1000W

CPU VIFTE/KJ0LER : Noctua NH-U12P SE1366

HARDDISK 1 : Western Digital VelociRaptor 300 GB

HARDDISK 2 : Samsung Spinpoint F1 1 TB

Som de andre sier i7 er en bra overklokker og fremtidsrettet ddr3 er ogsaa en fordel.

jeg for mindel gir heller 14-19 lapper for et bra i7 oppsett istedet for 10 lapper for et

daarligere fremtids rettet oppsett. men det er meg :)

Lenke til kommentar
er det en spill pc, så ser jeg ikke helt poenget i en quad core, med tanke på at få spill støtter 4 kjerner. overklokking er greit, hehe, den cpu'en er et oc monster =O. også Jack, les den pm'en jeg sendte deg, de overklokker og har mye gode tips og billige oppsett

Quad Core kommer nok til å bli mer støtte for.

Lenke til kommentar

Quad Core kommer nok til å bli mer støtte for.

da hadde jeg heller gått for i7, firekjerner, mye mer fremtid på i7 anyway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...