RWS Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Barn er uforholdsmessig mye arbeid og et svært pengesluk (Jeg har 2) Vet. Har tilsammen med min kone seks stykker.... Det å få barn er preprogrammert inn i oss ja og er, ihvertfall så langt jeg kan se, vår eneste måte å leve "videre" på.. gener osv.... og er vel i bunn og grunn en ego tanke ja.... sånn underbeivst ihvertfall Så kan en jo i etterkant lure på hvor lurt det er å sette unger til verden i dag, men dette spørsmålet har vel ALLE foreldre stilt seg oppover kan jeg tenke meg? Bare at de den gangen ikke hadde prevansjon som kunne hindre de i å få barn når de hadde sex med parter(e).... I dag kan vi ha sex så mye vi egentlig vil uten følger, men som min kones søster sa når hun så minsten; "Nå kjente jeg det røsket i eggstokkene!"...., så dette med unger ligger instingtivt i oss alle, det er sikkert. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Selvsagt er også det å få barn en egoistisk handling, akkurat som alt annet vi gjør her i livet er i bunn og grunn egoistisk. I skrivende stund så må jeg si at også dette innlegget egoistisk.. Egoisme er ikke til å komme bort ifra. Absolutt alt handler om deg selv og hvordan det vil påvirke deg. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Egoisme er ikke til å komme bort ifra. Absolutt alt handler om deg selv og hvordan det vil påvirke deg. Sant nok. Det er jo på en måte NØDT til å handle om deg også da det er deg bevistheten din ser ut av øynene på... Vanskelig å få til en bevissthet i en annen kropp tror jeg, kanskje en gang i fremtiden? Og alle vil jo være noe, ikke sant? Enten vi tar dette ut på jobb eller i det private har ihvertfall de fleste en eller annen agenda de responderer ut i fra i det dagelige og den agendaen er i det store og hele temmelig ego ja... Og er vel det som ligger til grunn for de fleste handlinger du utfører, med eller uten barn, vil jeg tro.. De som tar selvmord har vel ikke den agendaen lenger antar jeg.... eller har mistet synet av den agendaen på et vis... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Å få barn er meningen med livet. Det er urkraften, det eneste universelle ved vår sivilisasjon. Er selv ateist og ser på naturen som selve kraften.Glede er meningsløst uten sorg og smerte. Meningen med livet er å føre seg selv videre. Tradisionelt så vil det si og få barn slik at genene blir ført videre, men i dagens samfund kan det bety andre ting også. Å utvikle ny teknologi slik at teknologien utvikler seg i sin egen evolution kan bli sett på som tilsvarende det å få barn. Man sprer sin inflytelse videre. Teknologi har sin egen evolution, og å være med på at den utvikler seg kan like stilles med det å få barn. Det samme gjelder forsåvidt innen andre grener av hva vi mennseker utvikler også, literatur, mote, arkitektur osv. en ballanse mellom allt dette gjør oss mennesker til hva vi er, så det å få unger alene er ikke den eneste meningen med mennekselivet. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) De som tar selvmord har vel ikke den agendaen lenger antar jeg.... eller har mistet synet av den agendaen på et vis... Selvmord kan jo spores tilbake til at man ikke holder ut og leve med følelsene sine, eller at man har rota seg oppi så mye problemer at man ikke se noen annen utvei. Selvmord er for meg det ultimate beviset på egoistisk tankegang.. Så finnes det jo de som også gjør det for oppmerksomhet og ære og hevn. Absolutt alle handlinger er egoistisk. Det er ikke til og unngå nei.. Edit: Wow! Du har seks unger! Bra jobba Endret 24. februar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå