Gå til innhold

Prosjekt: En film ingen har sett!


Programvare

En film ingen har sett  

55 stemmer

  1. 1. Hvilken film skal vi se?

    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0378897/"]Politiki kouzina[/url]
      3
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0075902/"]Czlowiek z marmuru[/url]
      7
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0054412/"]Tunes of Glory[/url]
      6
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0067950/"]Vierges et vampires[/url]
      14
    • [url="http://www.play.com/DVD/DVD/4-/649883/The-Consequences-Of-Love/Product.html"]The Consequences Of Love[/url]
      13
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0063278/"]Marketa Lazarová[/url])
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er nesten ett must med sone2

 

Nettopp. Uansett om jeg personlig kjøper dem eller ikke (noe jeg sannsynligvis gjør hvis det dukker opp en film jeg har interesse av å kjøpe. I denne runden er det ingen filmer jeg er overveldende spent over, så her blir det nok ikke noen kjøp (kanskje hvis det blir Marketa Lazarova, tror den fortjener mer enn den lusne pc-skjermen), men det jeg ser på som viktigst her er tross alt få litt fart på dette prosjektet. Var ikke akkurat noen enorm oppslutning i forrige runde), er det ganske bortkastet for det som faktisk kjøper den, og bare har sone2.

Lenke til kommentar
Jeg så på en av de, så at det var en polsk film på 165 minutter, og antok at resten var i samme gate. Jeg er uansett ikke med, siden filmen er ferdigdiskutert før jeg får den i posten.

 

Men nå skal ikke du klage, for jeg skal bestille flere av fengselsforslagene dine.

Fengselsfilm er en sikker slager - kanskje noe for neste runde? Du har uansett mye å glede deg til om du følger mine anbefalinger.

 

Apropos denne omgangen:

 

Til de som har angst for å prøve seg på øst-europeisk film, vil jeg anbefale herlige "Tunes of Glory" med en Alec Guinness i storform.

Lenke til kommentar

Ehh.... Nei? 165 minutter er lenge, og hva godt har polakkene noen gang gjort(uten jordbærplukking)? Så ikke helt ut som min tekopp, desverre. Og som sagt, jeg gidder ikke bruke penger på en film jeg ser for diskusjonens del, når den uansett er ferdigdiskutert før jeg har den i hånda.

 

Edit: Sikta til CypheroN.

 

Montag: Fengselsetting er konge, straks ferdig med Oz. Filmene du anbefalte så faktisk ålreite ut også, kudos for det! Sleng på en fengselsfilm i neste runde, og jeg er definitivt med.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Ehh.... Nei? 165 minutter er lenge, og hva godt har polakkene noen gang gjort(uten jordbærplukking)? Så ikke helt ut som min tekopp, desverre. Og som sagt, jeg gidder ikke bruke penger på en film jeg ser for diskusjonens del, når den uansett er ferdigdiskutert før jeg har den i hånda.

Har du hørt om Polanski? Kieslowski? Skal sies at disse to er mest kjent for sine amerikanske/franske produksjoner, men Polanskis "A Knife In The Water" ga mersmak på polske filmer.

 

Når det gjelder at filmen er ferdigdiskutert, reagerte også jeg på det forgje gang, men med noen nye retningslinjer på dette punktet, skal vel ikke det være noe problem?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
hva godt har polakkene noen gang gjort(uten jordbærplukking)?

Hehe, her snakker vi visst mot bedre vitende. Sier navn som Polanski, Kieslowski, Zulawski og Wajda deg noe?

 

La meg i samme slengen nevne en håndfull filmhistoriske perler fra Polen:

 

Ashes and Diamonds (1958) - Andrzej Wajda

Knife in the Water (1962) - Roman Polanski

The Passenger (1963) - Andrzej Munk

Hands Up! (1967) - Jerzy Skolimowski

Camouflage (1977) - Krzysztof Zanussi

Man of Marble (1977) - Andrzej Wajda

Man of Iron (1981) - Andrzej Wajda

A Woman Alone (1981) – Agnieszka Holland

Possession (1981) - Andrzej Zulawski

Sexmission (1983) - Juliusz Machulski

No End (1984) - Krzysztof Kieslowski

Year of the Quiet Sun (1984) - Krzysztof Zanussi

H.M. Deserters (1986) - Janusz Majewski

The Decalogue (1988) - Krzysztof Kieslowski

Europa, Europa (1990) – Agnieszka Holland

The Double Life of Veronica (1991) - Krzysztof Kieslowski

Three Colours: Blue (1993) - Krzysztof Kieslowski

Three Colours: Red (1994) - Krzysztof Kieslowski

Three Colours: White (1994) - Krzysztof Kieslowski

Killer (1997) - Juliusz Machulski

With Fire and Sword (1999) - Jerzy Hoffman

Pan Tadeusz (1999) - Andrzej Wajda

The Debt (1999) - Krzysztof Krauze

Quo Vadis (2001) - Jerzy Kawalerowicz

In the Desert and the Wilderness (2001) - Gavin Hood

The Pianist (2002) - Roman Polanski

 

 

Jeg tror du skylder dine vrangforstillinger om polsk film å se så mange av disse som mulig snarest.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Når det gjaldt polakker gikk jeg for en liten generalisering, det finnes alltid unntak. Men generelt hører man ikke stort fra den kanten. Og det handler om å prioritere - man bør begynne å kjenne sin egen filmsmak når man når en viss alder. Den kan godt mulig være bra, men jeg bestiller den ikke på grunnlag av denne tråden og imdb-profilen.

 

Edit: Rollen som bedreviter på dette forumet overlater jeg til deg, kjære Montag. Jeg fornekter ikke at det har kommet god film ut av Polen, men én film i snitt i året overbeviser ikke meg. Jeg har sett Kieslowski-filmene(ikke alle), og de er knallbra. Men jeg mistenker at du lister opp mange av filmene fordi du vet jeg ikke har sett de, og dermed ikke kan argumentere mot kvaliteten.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar

Klart man må utfordre den, noe annet ville jo vært dumt. Jeg utfordret filmsmaken min en god del under Kosmorama. Jeg så en del gode filmer, men du verden så godt det var å komme tilbake til litt amerikansk film igjen. Jeg kan gjerne se en polsk film, men da må jeg finne noe som virker interessant. Denne virker ikke interessant nok for min del. Tviler ikke på at du og dine tilhengere finner den god.

Lenke til kommentar
Ehh.... Nei? 165 minutter er lenge, og hva godt har polakkene noen gang gjort(uten jordbærplukking)? Så ikke helt ut som min tekopp, desverre. Og som sagt, jeg gidder ikke bruke penger på en film jeg ser for diskusjonens del, når den uansett er ferdigdiskutert før jeg har den i hånda.

Har du hørt om Polanski? Kieslowski? Skal sies at disse to er mest kjent for sine amerikanske/franske produksjoner, men Polanskis "A Knife In The Water" ga mersmak på polske filmer.

 

Når det gjelder at filmen er ferdigdiskutert, reagerte også jeg på det forgje gang, men med noen nye retningslinjer på dette punktet, skal vel ikke det være noe problem?

 

Vil skyte inn litt i denne diskusjonen angående film som ble ferdigdiskutert. I forrige runde var jeg utrolig treg til å bestille. Jeg gjorde det vel lenge etter at Bob_3 hadde gjort det om jeg husker rett. Diskusjonene hadde ikke startet før jeg hadde fått filmen i posten. Var først litt etter at jeg hadde mottat den at diskusjonene rundt filmen startet. Og de har pågått ganske så lenge nå, så hva som har skjedd med Bob_3 tror jeg må være et engangstilfelle.

 

Saken min er altså at jeg tviler på at det er mange som laster ned. Kan godt være at de hadde lastet ned og sett filmen, men diskusjonene startet da i god tid for slik at de som kjøpte filmene burde ha fått dem.

Lenke til kommentar

Mulig jeg var ekstremt uheldig med leveringstiden, men diskusjonstråden nådde 2 sider innen jeg fikk filmen. Da så jeg at det ble postet sjeldnere og sjeldnere i tråden, og innså at diskusjonen nok var over. Det er ikke noe særlig. Hadde dere hatt noe spennende på programmet denne gangen kunne jeg tatt risken, men jeg venter og satser på at neste runde byr på noe av interesse.

Lenke til kommentar
Må si meg enig med Bob her. Lite som frister mindre enn en random polsk film på over 2t 40min. Kanskje en random tsjekkisk film rundt den samme lengden.

 

Desse er jo ikkje random, men valt ut i ei tevling. Finst ikkje noko mindre tilfeldig enn det.

 

 

 

Blir nok det samme med meg denne runden også. Når det ser ut til at en polsk film på bortimot 3 timer vinner så melder jeg pass. Det blir for drøyt for min del.

 

Eg tenkjer at poenget med dette prosjektet er å sjå *nettopp* slike ting ein elles ikkje ville sett/prioritert.

Lenke til kommentar

Bob_3: Hvorfor har nasjonaliteten på filmen så mye å si for deg?

 

BadSmile: Kutter du rett og slett ut å se filmer som ikke er tilgjengelig på sone 2? Nekter du å laste ned hvis det er eneste måten å se en film på?

 

Cypheron: Hvorfor bryr du deg om filmen er tilgjengelig på DVD? Du laster ned mer enn meg tilogmeg.

 

Den generelle forsamling: Hva med å laste ned filmen (slik at prosjektet bruker mindre dødtid på bestilling) så kan dere heller kjøpe DVDen etterpå hvis dere likte filmen?

Lenke til kommentar
Blir nok det samme med meg denne runden også. Når det ser ut til at en polsk film på bortimot 3 timer vinner så melder jeg pass. Det blir for drøyt for min del.

 

Eg tenkjer at poenget med dette prosjektet er å sjå *nettopp* slike ting ein elles ikkje ville sett/prioritert.

 

Nettopp. Det var det jeg gjorde i forrige runde. Men enkelte filmer faller innenfor kategorien jeg ikke ønsker å se uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...