jekkulainen Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei! Jeg har lenge ønsket meg en Porsche Cayenne, og nå har jeg bestemt meg for å prøve og kjøpe en. Mitt problem er å finne den mest lønnsomme løsningen. Jeg har sett meg litt rundt på bruktmarkedet i Tyskland, men når jeg sjekker avgiftene virker det ikke som om det er så lønnsomt, men jeg må innrømme at jeg ikke har brukt lange tiden på å lete. Er det noen som har lyst til å hjelpe meg og se etter noen bra alternativer når det gjelder import vs norske priser? Bilen skal være enten sort, mørkeblå eller hvit, og interiøret skal _helst_ være sort. Når det gjelder modell har jeg lyst på S, GTS eller Turbo, men en vanlig Cayenne funker også. Årsmodell burde være fra 2003 og oppover. Jeg vil ikke legge mer enn 800 000,- i bilen, helst rundt 600 000,-. Tar gjerne imot tips og råd. På forhånd takk Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 jeg vil råde deg til å kontakte en forhandler som driver med import. De har ofte gode kontakter + at da har du som regel garanti, og du slipper å ordne med frakt og avgifter selv. mulig det koster litt ekstra, men det lønner seg Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 her er det vel hard pruting som gjelder? Lenke til kommentar
jekkulainen Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Takker for svar Kontakter forhandler i morgen. Hvis det blir snakk om pruting burde jeg definitivt skaffe hjelp, for på det området er jeg ganske blank Endret 20. februar 2009 av jekkulainen Lenke til kommentar
jekkulainen Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Har nå sendt en mail til bilimporttyskland.com, i håp om at de kanskje kan hjelpe meg. Virker som en seriøs og ordentlig bedrift med god erfaring. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 hehe, det er jeg også, men når det gjelder bil er det ganske lett. spesielt i dette tilfellet, der det snakkes om en stor dyr SUV, samt at det er finanskrise. "jeg er ikke fornøyd med tallet i frontruten, hva skal du gjøre med det?" lol, noe sånt. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Har nå sendt en mail til bilimporttyskland.com, i håp om at de kanskje kan hjelpe meg. Virker som en seriøs og ordentlig bedrift med god erfaring. Les denne før du gjør noe som helst med bilimporttyskland.com https://www.diskusjon.no//index.php/index.p...owtopic=1024546 Edit: En til http://www.importerbil.no/joomla/index.php...id=1:siste-nytt Endret 20. februar 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
jekkulainen Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Har nå sendt en mail til bilimporttyskland.com, i håp om at de kanskje kan hjelpe meg. Virker som en seriøs og ordentlig bedrift med god erfaring. Les denne før du gjør noe som helst med bilimporttyskland.com https://www.diskusjon.no//index.php/index.p...owtopic=1024546 Edit: En til http://www.importerbil.no/joomla/index.php...id=1:siste-nytt Skjønner tegninga, får lete etter noen andre Lenke til kommentar
jekkulainen Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 hehe, det er jeg også, men når det gjelder bil er det ganske lett. spesielt i dette tilfellet, der det snakkes om en stor dyr SUV, samt at det er finanskrise."jeg er ikke fornøyd med tallet i frontruten, hva skal du gjøre med det?" lol, noe sånt. hehe, ja, ikke sant. Jeg klarer ikke å prute på solbriller i syden engang Lenke til kommentar
Kalkveien Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Styr unna "vanlig" utgave, går som en dass i forhold til pris og merke. Funker bare som skrytebil Lenke til kommentar
jekkulainen Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Styr unna "vanlig" utgave, går som en dass i forhold til pris og merke. Funker bare som skrytebil Etter å ha gjort litt mer research tror jeg turbo-utgaven blir for dyr. Spesielt hvis jeg skal importere. Som du sier er ikke den "vanlige" utgaven like interessant som de andre, men alikevel, den er fin den også. S eller GTS vil vel være den ideelle løsningen for meg. Lenke til kommentar
jekkulainen Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 noen som vet noe om annenhåndsverdien på en Cayenne? Har hørt at den faller drastisk det første året, men jeg har jo som nevnt ovenfor tenkt å kjøpe brukt Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Lønner seg ikke lenger å importere fra Tyskland etter at euroen ble så dyr. Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Cayenne GTS blir vell litt i dyreste laget med en budsjett på 800 k, men en S eller turbo burde vell gå greit. Cayenne er vel ikke den mest ideele bilen å importere med tanke på avgifter og høy euro, ville heller prøvde å presse en privat person som sliter med økonomien. Skader ikke å kontakt en porsche forhandler som autozentrum sport angående cayenne. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15248202 har ligget ut i over 1 og 1/2 år, så her er det vel noen titusner i prutningsmån. Ikke din farge, men den er billig. Endret 21. februar 2009 av OstePåPp Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Har du vurdert å kjøpe på Island? Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Hva med http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14912864, det er USA import, men fin farge og motor. Mon tro hva denne lille "Speedart" knappen foran girspaken er Endret 21. februar 2009 av OstePåPp Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Du får jo faktisk mange her i Norge, også Turbo-utgaven med 450 hk til under 800 000,- Har hørt mye om at import fra Tyskland ikke lønner seg for øyeblikket. Lenke til kommentar
jekkulainen Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Cayenne GTS blir vell litt i dyreste laget med en budsjett på 800 k, men en S eller turbo burde vell gå greit. Cayenne er vel ikke den mest ideele bilen å importere med tanke på avgifter og høy euro, ville heller prøvde å presse en privat person som sliter med økonomien. Skader ikke å kontakt en porsche forhandler som autozentrum sport angående cayenne. Denne har ligget ut i over 1 og 1/2 år, så her er det vel noen titusner i prutningsmån. Ikke din farge, men den er billig. Jeg blander vel GTS og Turbo jeg da. Hørtes ut som en bra idè dette med å kontakte porsche forhandler. Fikk forresten ikke til å åpne linken din Har du vurdert å kjøpe på Island? Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men jeg tok et par stikkprøver, og det virker som om en Cayenne fra Island + avgifter kommer på noenlunde det samme som en norsk en Lenke til kommentar
jekkulainen Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Hva med denne, det er USA import, men fin farge og motor. Mon tro hva denne lille "Speedart" knappen foran girspaken er Får ikke åpnet linken din. Er dette noe jeg kan fikse på kontrollpanelet? Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Både euroen og dollaren har gått såpass kraftig opp sammenlignet med den norske kronen i det siste, at jeg ville råde deg med å vente med en eventuell import fra land som bruker det som valuta. Den svenske krona har derimot sunket i forhold til den norske, så Sverige kan muligens være et interessant land å se på bil i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå