Sobrio Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Hei, Jeg er meget interessert i alkohol og den norske drikkekultur. Derfor har jeg laget en liten undersøkelse! Denne undersøkelsen dreier seg mer om fyll, enn nytelsen av diverse drikker, og sammenhengen mellom alkoholbruk og andre livssituasjoner. Svar ja / nei når mulig, og ellers prøv å bruk få ord! Hopp over de du ikke ønsker å svare på! Kjønn Alder Livssyn / religion Utdannelse Hvor ofte drikker du deg full? Hva drikker du helst? Øl, vin, sprit, rusbrus, andre Hvor drikker du helst? Bar/pub, privatfest, andre Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Har du havnet i slosskamp på fylla? Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? For deg som har barn: Drikker du foran barna? Har dine barn sett deg tydelig beruset? Kort, hva tenker du om at barna dine drikker, evt. begynner med det? Tusen takk til alle som har deltatt i undersøkelsen! Mvh Sobrio Endret 21. februar 2009 av Sobrio Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn Mann Alder 20 Livssyn / religion kristendom Utdannelse Fagbrev innen IKT. Hvor ofte drikker du deg full? 2-3 ganger i måneden Hva drikker du helst? sprit eller øl Hvor drikker du helst? vors hjemme, så til utested. Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 17år Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? mulig, men ville fortsatt koset meg med en øl Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? nei Har du havnet i slosskamp på fylla? nei Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? mellom 200 og 600kr Lenke til kommentar
Lituch Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn: Mann Alder: 21 Livssyn / religion: Ateist Utdannelse: Mekanisk Hvor ofte drikker du deg full? Ca. Annehver uke. Hva drikker du helst? ØL Øl, vin, sprit, rusbrus, andre Hvor drikker du helst? Privatfester Bar/pub, privatfest, andre Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 15 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Tvilsomt, syntes det er moro jeg. Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Ja, desverre Har du havnet i slosskamp på fylla? Ja Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 500 + - Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn: Mann Alder: 16 Livssyn / religion: Ateist Utdannelse: Går almenn på vgs Hvor ofte drikker du deg full?|1-2 ganger i uka Hva drikker du helst? Sprit, rusbrus og cider Hvor drikker du helst? Privatfest eller med noen kompiser Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 15 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Hvis det var 9/10 av vennene mine så hadde jeg kost meg med de få som fortsatt drakk i blant, men ikke så mye. Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Nei Har du havnet i slosskamp på fylla? Nja Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? Drar ikke på byen, men bruker sånn 200 spenn når jeg skal drikke Det var gøy Lenke til kommentar
-Marte Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Kjønn: Kvinne. Alder: 17. Livssyn/religion: Ateist. Utdannelse: Videregående (er på 2. året nå), studiespesialisering. Hvor ofte drikker du deg full? Veldig sjeldent. Sist var tidlig i høst. Hva drikker du helst? Rusbrus :!: Hvor drikker du helst? Sammen med gode venner. Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 17. Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Nei. Jeg ferdig med å drikke :!: Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Nei. Har du havnet i slosskamp på fylla? Nei. Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 0kr. Er aldri ''ute''. Endret 20. februar 2009 av -Marte Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn Gutt Alder 18 Livssyn / religion HE UtdannelseLærling ATM Hvor ofte drikker du deg full? 0-8 ganger i uka Hva drikker du helst? Øl, vin, sprit, rusbrus, andre Hjemmebrent / Pils Hvor drikker du helst? Bar/pub, privatfest, andre Privatfest Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 15? Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Nei Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Ja Har du havnet i slosskamp på fylla? Ja Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 50kr-1000kr Tusen takk til alle som har deltatt i undersøkelsen! Joda Lenke til kommentar
Toad Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn: Mann. Alder: 18. Livssyn/religion: Ateist. Utdannelse: Er IKT Lærling. Hvor ofte drikker du deg full? Nesten aldri. Hva drikker du helst? Cola? Hvor drikker du helst? Sammen med gode venner. Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 16 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Lett. Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Nei. Har du havnet i slosskamp på fylla? Nei. Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? Lite Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn: Mann Alder: 19 Livssyn / religion: Atiest Utdannelse: Student, soon to be lærling. Hvor ofte drikker du deg full? Annenhver uke Ca. Kan oftest bare bli en gang i måneden. Hva drikker du helst? Øl, vin, sprit, rusbrus, andre: Øl Hvor drikker du helst? Bar/pub, privatfest, andre: Privatfester Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 16 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Ja( Drikker meg sjeldent veldig full) Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Nei Har du havnet i slosskamp på fylla? Ja Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 200 - 500Kr Lenke til kommentar
probin Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Kjønn: Gutt Alder 21 Livssyn / religion ateist? Utdannelse lærling. ikt-teknikker Hvor ofte drikker du deg full? hver helg, fredag og lørdag(som oftest begge dagene) Hva drikker du helst? Øl, vin, sprit, rusbrus, andre ØL og sprit(Gin) Hvor drikker du helst? Bar/pub, privatfest, andre privatfest Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 17(2 mnd fra 18) Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? ja Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? nei Har du havnet i slosskamp på fylla? nei Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 300 til 400kr Endret 20. februar 2009 av probin Lenke til kommentar
Sobrio Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Takk for svar! - Keep em coming Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn Mann Alder 19 Livssyn / religion Agnostikker / Blåhvalen Utdannelse Media, VGS, 3. året Hvor ofte drikker du deg full? Anhverhelg. Tre ganger i mnd ca. Hva drikker du helst? Øl, vin, sprit, rusbrus, andre Øl, vin og sprit. Hvor drikker du helst? Bar/pub, privatfest, andre Privatfest helst. Drar kansje ut på pub etterpå Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 15 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Tvilsomt. Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Nei. Vært passasjer én gang. Vi var allene på et sel, langt vekke fra mennesker. Rånet på et stort, åpent jorde. Har du havnet i slosskamp på fylla? Yupp. Aldri startet en, men jeg tiltrekker meg, av en eller annen grunn, idioter. Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? Varier, men sjeldent mer enn 300. Gjennomsnittet er 200kr. Kjøper aldri mat på fylla f.eks. For dyrt. For deg som har barn: Drikker du foran barna? Har en nevø som ofte er nede. Vi tar gjerne en pils i lystig lag, men sjeldent på ukedager. Om det skjer, så er det relativt sent (ti-tiden) og han er lagt i seng. Har dine barn sett deg tydelig beruset? Aldri Kort, hva tenker du om at barna dine drikker, evt. begynner med det? Det skal de få lov til, men helst ikke før de er rundt 15. Sånn ca. Det kommer ann på hva slags miljø de er i, om jeg kan stole på vennene deres. Mine potensielle unger skal ikke sovne i en grøft med en haug av idioter som lar de ligge, for å si det slik. Langing blir nok ikke aktuelt, men det kan hende at jeg gir et lite hint om at 'det ligger en sekser i kjøpeskapet, jeg får det neppe med meg om den blir vekke'. Funket fjell for min del når fattern gjorde det med meg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn Mann Alder 16 Livssyn / religion Anti-theist Utdannelse Vg1 elektro Hvor ofte drikker du deg full? Har aldri. Hva drikker du helst? - Hvor drikker du helst? - Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? Har aldri drukket meg full. Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Ja. Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Nei. Har du havnet i slosskamp på fylla? - Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 0kr og 0 ører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn - Mann Alder - 21 Livssyn / religion - Ateist Utdannelse - IKT-Driftsfag Hvor ofte drikker du deg full? - Gjennomsnitt annenhver måned. Hva drikker du helst? - Øl Hvor drikker du helst? - Bar/Pub Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? - 14 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? - Nei Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? - Ja Har du havnet i slosskamp på fylla? - Nesten, altså nei. Klarte å unngå det Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? - 4-600,- Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn: Gutt Alder: 20 Livssyn / religion: Ingenting Utdannelse: Lærling - IKT Hvor ofte drikker du deg full? 1-2 ganger i uka Hva drikker du helst? Øl Hvor drikker du helst? Privatfester og nattklubber Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 14 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Nei Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Ja, men ikke med mye i blodet Har du havnet i slosskamp på fylla? Ja Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 2-300 om det er privatfest. 500-1000 om det er på byen Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn : mann Alder : 19 Livssyn / religion : ateist Utdannelse : går på VGS Hvor ofte drikker du deg full? : 1-3 ganger i uka. Hva drikker du helst? Øl, vin, sprit, rusbrus, andre : Øl, øl og øl Hvor drikker du helst? Bar/pub, privatfest, andre : privatfest/brune barer eller konserter Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? : 12 tror jeg Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Nei Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Nei Har du havnet i slosskamp på fylla? Ja Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? Varierer veldig For deg som har barn: Drikker du foran barna? Har dine barn sett deg tydelig beruset? Kort, hva tenker du om at barna dine drikker, evt. begynner med det? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn Gutt Alder 16 Livssyn / religion Ateist / agnostiker / buddhisme Utdannelse VGS Hvor ofte drikker du deg full? Aldri Hva drikker du helst? Øl, vin, sprit, rusbrus, andre Rusbrus, sprit, øl Hvor drikker du helst? Bar/pub, privatfest, andre Privatfest Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 15 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Man drikker ikke alene: JA Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Nei Har du havnet i slosskamp på fylla? Nei Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 100kr Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn GUTT Alder 18 Livssyn / religion AGNOSTIKER Utdannelse videregående Hvor ofte drikker du deg full? 1-2 GANG I MND Hva drikker du helst? Øl, vin, sprit, rusbrus, andre ØL OG SPRIT Hvor drikker du helst? Bar/pub, privatfest, andre PRIVATFEST Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 17 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? SIKKERT Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? NEI Har du havnet i slosskamp på fylla? NEI Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? 400? PÅ BYEN Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn: Mann. Alder: 25. Livssyn / religion: Agnostisk. Utdannelse: Studerer ved universitet. Hvor ofte drikker du deg full? I gjennomsnitt en gang i måneden. Hva drikker du helst? Øl og cider. Hvor drikker du helst? På bar. Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 18 år. Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Vanskelig å uttale seg om det. Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Niks. Har du havnet i slosskamp på fylla? Nei. Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? Omtrent 4-500 spenn. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Kjønn Mann Alder 17 Livssyn / religion Ateisme Utdannelse Allmenn Hvor ofte drikker du deg full? 1-2 ganger i månden kanskje, men mykje oftare der eg ikkje drikker meg full. Hva drikker du helst? Øl Hvor drikker du helst? Kor som helst der det er fest til interesse. Hvor gammel var du første gang du drakk deg full? 14 Hvis 9 av 10 sluttet å drikke (seg fulle), hadde du også sluttet? Ja, men ville fortsatt koset meg med ein øl eller fleir. Har du kjørt bil, eller andre kjøretøy med alkohol i blodet? Ja, lærekjørt med litt promille. Har du havnet i slosskamp på fylla? Nei, styrer unna. Ca. hvor mye penger går det på en "utekveld"? Eg er ein jævel på økodrikking og bestikkelser. Så veldig lite går bort på fylla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå