Gå til innhold

Blitz til d80


Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe en blitz til d80'en min...

En venn har anbefalt meg å kjøpe SB 600..Men må sies at han er litt mer proff enn meg når det kommer til foto..

Har lest at SB 400 skal gjøre mye av det samme, men er letter, mindre og billigere...

 

Noen som har noen meninger om hva jeg bør velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompisen min sa at SB-600 er gått ut av produksjon.. Er det noen grunn til å forvente et større prisfall?

Den ligger ute til 1900 på japanfoto + frak

amazon har den til 1455 + frakt

du kan få den til 12-1300 på ebay, men da må du "unngå" mva/toll..

 

Noe av det som taler litt imot er størrelsen sammenlignet med sb 400..

 

Tror ikkje jeg vil ha råd til SB800 på lang tid.. Håper å skrape sammen litt penger til en ny linse også.. :p

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for SB-600 med mindre du er veldig opptatt av størrelse/vekt. Muligheten for trådløs styring, å kunne vri hodet vertikalt og et eventuelt kjøp av en liten Stofen omnibounce diffuser er vel verdt de ekstra kronene. Har ikke hørt noe om at den er gått ut av produksjon - det er SB-800 derimot.

Jeg hadde SB-400 tidligere, men fikk noen ganger mørke områder under øynene ved bouncing i tak - usikker på om det var pga den noe mindre effekten den gir.

Lenke til kommentar

Har både SB600 og SB800, og ser du bort fra at 800en har litt større muskler og kan være master i et CLS-oppsett + noen andre småting synes jeg 600en er mest for pengene. Det er svært skjelden jeg med hånden på hjertet kan si jeg savner den ekstra styrken i 800en. SB600-blitsen brukes aller mest for min del pga. at den rett og slett er mindre drass..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...