Gå til innhold

Har vi en engen CUDA tråd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal lage Tesla C1060 x 3/4 + Quadro for display

Men som du også skriver så har jeg ingen bruksområder for dette.

Men som dataingeniør om jeg får meg jobb i en bedrift kan jeg se for meg effektiviseringer på noen områder.

Derfor vil jeg lære meg det uten om pensum.

Ser mange firma som idag kjører simuleringer på racks med 3 fps der jeg ser cuda kjøre 80- 250 ganger raskere for 10millioner lavere pris.

Endret av War
Lenke til kommentar
Hvilke firma er dette?

Er det relevant for tråden?

Jeg husker jeg leste om en kar som brukte shaders for å lage et plugin-in system i lydprogram som skulle kunne fint konkurrere med for eksempel Pro-Tools sine komponenter, som ville vært svært gunstig for amatører. Pro-Tools moduler er jo ofte utenfor det en amatørlydtekniker har råd til.

Jeg kan tenke meg at da CUDA ville vært enda bedre egnet enn å måtte gå igjennom OpenGL eller DirectX for å oppnå samme effekten, og plutselig har du billig plugins med lav latency.

Lenke til kommentar

Ikke noen spesifike firmanavn, bare ting jeg har blitt fortalt på omvisninger i bedrifter under utdanningen.Samt forklart på utdanningsmesser, hørt fra medstudenter fra utplasering/tidligere jobber osv.

Ntnu,simens, abb, sintef, statoilhydro osv.

Hører at tester og simuleringer må være nøye planlagt da man må stå i kø for å bruke regnekraften i racks og kun ved små endringer må man gjerne vente en uke på neste tur.

Noen ganger kan man kjøre dette selv mye raskere på en liten maskin som man har i samme rom

Men gpu beregninger er det få som snakker om.Sansynligvis vet dem ikke om det eller er førnøyd med situasjonen som den er.

Vet noen bruker matlab med Jacket for gpuberegninger, men det er i beta enda.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...