Gef Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Som topic sier...jeg tenker på nytt hk fordi jeg ikke takler mitt hk. Grunnen til det, er dets dårlige overklokkingsegenskaper, og at det er enkelte ting som ikke hk'et liker eller fungerer så bra sammen med, som f.eks. Promise Ultra133TX2 U-ATA/133! Har da tenkt til å oc endel...og må ha et stabilt og bra hk, som fungerer bra sammen til altslags ting. hk'ets spesifikasjoner burde være: Støtte for PC3200 eller mer Helst 8xagp(men er ikke nødt) Må ha støtte for HT og helst 800 FSB Helst et Intel Chipset eller SIS USB 2.0 Onboard Lydkort Må kunne kjøre passe høy volt...trenger ikke mer enn 1.75V AGP/PCI lock skal det være! Må være et oc vennligt kort! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Asus, Epox eller ABit, er ikke sikker på model har ikke så mye peiling på P4 HK, men bra du bytter ut MSIen din Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Berre 1 val då..... Abit BH7, overklokkerens beste venn. http://overklokking.no/mobo/abit/bh7/index.html Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 kan jo ikke skyld på msi du skulle lest før du kjøpte hk at sis648 baserte hovedkort er generelt sett dårlige til å overklokke. msi sitt 845pe er et av det beste til å overklokke med. Men abit er nok kongen på haugen,hakk i hæl av epox. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Det står at kortet (Abit BH7) støtter uoffisielt 800MHz FSB...betyr det at det ikke gjør det eller gjør det det? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Vet ikke hvordan det er med sis men jeg vet iallefall at msi PE slår mitt på klokking, dette har jeg testet. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Det står at kortet (Abit BH7) støtter uoffisielt 800MHz FSB...betyr det at det ikke gjør det eller gjør det det? Det betyr at det funkar men det er folk som har funne ut at det funkar og ikkje Abit som har sagt det. Er knall nøgd med mitt MSI kort. No ventar eg på vasskjøling så er me i gong..... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Er det ikke SiS sine hovedkort generelt sett som er slappe på overklokking ? MSI sitt PE kort er iallefall en overklokker verdig, samme er abit kortet. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Så vidt som jeg har erfart så er alle SiS baserte kort dårlig til å klokke med...så hva anbefaler dere mest av MSI PE eller Abit BH7? MSI PE støtter vel ikke 800MHz FSB? Støtter de to korta PC3200 ram eller mer? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Så vidt som jeg har erfart så er alle SiS baserte kort dårlig til å klokke med...så hva anbefaler dere mest av MSI PE eller Abit BH7?MSI PE støtter vel ikke 800MHz FSB? Støtter de to korta PC3200 ram eller mer? nei men det kommer nye msi med ofisielt støtte for 800mhz fsb sjekk komplett MSI 865PE NEO2-LS Hovedkort S478/800mhz er jo ganske billig med støtte for dual ddr og greier,nå aner jeg ikke når det komme,men burde være tidlig mai Lenke til kommentar
Gef Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Så bra ut det... :wink: kan være noe å tenke på...bare kom med flere forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå