Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kort streng på penisen.

Gjest Worried.

Anbefalte innlegg

Gjest Worried.

Hei dere, jeg har en ganske kort streng. Jeg får ikke dratt forhuden ca. lenger bak enn akuratt bak hode også det eneste som strammer er strengen, den er utrolig stram.

Hva skal jeg gjøre? Er den farlig å skjære i stykker?

Har 15 cm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei dere, jeg har en ganske kort streng. Jeg får ikke dratt forhuden ca. lenger bak enn akuratt bak hode også det eneste som strammer er strengen, den er utrolig stram.

Hva skal jeg gjøre? Er den farlig å skjære i stykker?

Har 15 cm.

du må da for all del ikke gjøre det SELV, om det er et stort problem, kontakt din fastlege

Lenke til kommentar

Du bør definitivt ikke skjære den i stykker nei, la legen gjøre det. Det er noe som kalles frenuloplastikk ( http://en.wikipedia.org/wiki/Frenuloplasty ).

Frenulum breve (som det heter) kan revne under sex etc og være svært smertefult så det er noe du sikkert gjør smart i å ordne.

En alternativ løsning er å forsøke å forlenge den ved å strekke den, akkurat som forhuden kan du gradvis strekke den over uker/måneder inntil den fungerer som den skal. Mer hjelp med dette kan du finne e.g her: http://www.network54.com/Forum/244184/

Med steroidekrem (som du kan få av legen) kan dette gå nokså fort.

Og for all del ikke la legen utføre en frenectomi, dvs fjerning av hele frenulum, ei heller en omskjæring.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Worried.
Du bør definitivt ikke skjære den i stykker nei, la legen gjøre det. Det er noe som kalles frenuloplastikk ( http://en.wikipedia.org/wiki/Frenuloplasty ).

Frenulum breve (som det heter) kan revne under sex etc og være svært smertefult så det er noe du sikkert gjør smart i å ordne.

En alternativ løsning er å forsøke å forlenge den ved å strekke den, akkurat som forhuden kan du gradvis strekke den over uker/måneder inntil den fungerer som den skal. Mer hjelp med dette kan du finne e.g her: http://www.network54.com/Forum/244184/

Og for all del ikke la legen utføre en frenectomi, dvs fjerning av hele frenulum, ei heller en omskjæring.

Lykke til.

Jeg er 15 år, det betyr at jeg må vente ett år.

Den har ryka en gang før når jeg runka med en dassrull, ikke så veldig vondt. Men sykt vondt å pisse etterpå.

Noen forslag? Jeg får trekt helt tilbake halv erigert og slapp, men ikke fult erigert :(

Lenke til kommentar
Gjest Worried.
Du førte den inn og ut av en dorull, og så røk strengen? Eller fikk du et sår? :dontgetit:

Jeg vet ikke helt, gjorde sykt vondt å blødde en del, men den vokste på plass igjen :S

Lenke til kommentar
Gjest Worried.
Du førte den inn og ut av en dorull, og så røk strengen? Eller fikk du et sår? :dontgetit:

Jeg vet ikke helt, gjorde sykt vondt å blødde en del, men den vokste på plass igjen :S

Og jeg var i syden, skal ikke si hva som skjedde når jeg gikk å badet i saltvann samme dagen...

Lenke til kommentar

Lykke til.

Noen forslag?

Er ikke det jeg har skrevet over forslag så vet ikke jeg helt.

Lenke til kommentar

Lykke til.

Noen forslag?

Er ikke det jeg har skrevet over forslag så vet ikke jeg helt.

Hvis ikke jeg tar helt feil, så mente han vel hva du mente med dette?

Men litt sånn halveis on topic: Hva trenger man denne strengen til?

Lenke til kommentar

Den forankrer forhuden i glans/den indre forhuden, men har ikke noen spesielt stor praktisk betydning. Den hjelper til å holde forhuden forankret/drar den tilbake over glans etter en ereksjon for å beskytte glans.

Den kan sammenlignes med frenulum under tungen din. Hovedproblemet med å fjerne den helt er at områdene rundt selve frenulum er de mest sensitive områdene på penis, så å fjerne frenulum kan gå ut over sensitiviteten der.

Prøv strekkeøvelsene vist på forumet jeg gav link til i noen måneder. Ser du ingen som helst forbedring, gå til fastlegen og spør om frenuloplastikk eller steroidesalve.

Lenke til kommentar
Gjest Worried.

Den forankrer forhuden i glans/den indre forhuden, men har ikke noen spesielt stor praktisk betydning. Den hjelper til å holde forhuden forankret/drar den tilbake over glans etter en ereksjon for å beskytte glans.

Den kan sammenlignes med frenulum under tungen din. Hovedproblemet med å fjerne den helt er at områdene rundt selve frenulum er de mest sensitive områdene på penis, så å fjerne frenulum kan gå ut over sensitiviteten der.

Prøv strekkeøvelsene vist på forumet jeg gav link til i noen måneder. Ser du ingen som helst forbedring, gå til fastlegen og spør om frenuloplastikk eller steroidesalve.

Hvor lenge skal man strekke og hvor mye skal man ta i? Står ingenting om noe av det der, bare at man SKAL strekke. :dontgetit:

Og helt riktig som du sier villwolf jeg lurte litt på hvilken av metodene som er mest praktisk å velge. Men tenkte på den strekkingen.

Lenke til kommentar
Hvor lenge skal man strekke og hvor mye skal man ta i? Står ingenting om noe av det der, bare at man SKAL strekke. :dontgetit:

Og helt riktig som du sier villwolf jeg lurte litt på hvilken av metodene som er mest praktisk å velge. Men tenkte på den strekkingen.

Du tar tak i undersiden av forhuden der frenulum fester seg og drar utover/framover. 10-15 minutter 2-3 ganger dagen er vel det de fleste anbefaler. Så lenge du ikke får vondt er regelen jo mer jo bedre. Klarer du å få tak i selve frenulum kan du også ganske enkelt ta tak i det på begge sider og forsøke å strekke den direkte.

Leser du litt på forumet er det både bilder og forklaringer galore.

Lenke til kommentar
Hmm.

Er dette et vanlig problem? Hørtes litt sånn sjeldent ut.

Det er ikke uvanlig ihvertfall.

Glem alt om kortisonkremer og strekking, det hjelper ikke. Ring fastlegen din, si du trenger henvisning til urolog, reis til legen, fram med tissen og vent på brev om time hos urologen. Når den dagen kommer, reis til urologen og han/hun vil snitte den og sy den riktig

Lenke til kommentar
Hmm.

Glem alt om kortisonkremer og strekking, det hjelper ikke. Ring fastlegen din, si du trenger henvisning til urolog, reis til legen, fram med tissen og vent på brev om time hos urologen. Når den dagen kommer, reis til urologen og han/hun vil snitte den og sy den riktig

Ærlig talt, stfu om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Det er lettere å strekke e.g forhuden, noe med en suksessrate på nærmere 100%, men mange strekker også frenulum med stort hell. Kirurgi, uansett hvor minimal, bør alltid være en siste utvei.

I tillegg er strekking ikke-invasive, noe du kan gjøre selv uten å engang ta kontakt med lege, og noe som er helt uten noen form for risiko. Det er alltid verdt et forsøk før du legger deg under kniven.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, stfu om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Det er lettere å strekke e.g forhuden, noe med en suksessrate på nærmere 100%, men mange strekker også frenulum med stort hell. Kirurgi, uansett hvor minimal, bør alltid være en siste utvei.

I tillegg er strekking ikke-invasive, noe du kan gjøre selv uten å engang ta kontakt med lege, og noe som er helt uten noen form for risiko. Det er alltid verdt et forsøk før du legger deg under kniven.

STFU selv, har vært gjennom dette og har aldri lest om vellykket strekking heller. Hvorfor bør et snitt og et par sting være siste utvei?

Lenke til kommentar
Hmm.

Ikkje noko uvanlig, har same problemet sjølv. Har egentlig gitt litt faen.

Det som har skjedd hos meg til slutt var eit hull tvers gjennom den strengen, at den no ikkje henger fast heile veien, bare ein strek. Ganske heftig party triks å dra fram egentlig.

Må nok la ein profesjonell ta seg av kuttinga der nede. Fastlegen bestiller time for deg. Hadde time sjølv, men fant ut eg ville vente litt då eg ynskjer å bli omskjert i same slengen.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...