Gå til innhold

Er det vanlig å barbere seg daglig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer selvsagt an på hvor fort ansiktshåret vokser ut. Så for en del er det nok helt vanlig. Det er selvsagt ingen vits i å barbere seg daglig hvis en ser at det ikke er nødvendig.

aha k, men hvis håret på ansiktet vokser fort ut igjen, og man barberer dagen etter, et det mulig å ha glatt barbert? Altså uten små harde skjegg på ansiktet, vanskelig å forklare her og nå.

Håper dere har skjønt hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Dette er nok helt individuelt.

Jeg foretrekker 3-dagers skjegget, og trimmer det hver tredje dag. Føler meg litt som en "barnerumpe" hvis jeg barberer meg hver dag:)

Du vil ikke skade huden din hvis du barberer deg hver dag så gjør det du er konfortabel med, det gjør jeg:)

P.S

At jeg føler meg som en "barnerumpe" betyr ikke at jeg ser på andre som "barnerumper" hvis de tar skjegget hver dag. Det er helt akseptabelt.

Ikke spar skjegget hvis du har tynn skjeggvekst. Det ser ikke bra ut!

Lenke til kommentar
Dette er nok helt individuelt.

Jeg foretrekker 3-dagers skjegget, og trimmer det hver tredje dag. Føler meg litt som en "barnerumpe" hvis jeg barberer meg hver dag:)

Du vil ikke skade huden din hvis du barberer deg hver dag så gjør det du er konfortabel med, det gjør jeg:)

P.S

At jeg føler meg som en "barnerumpe" betyr ikke at jeg ser på andre som "barnerumper" hvis de tar skjegget hver dag. Det er helt akseptabelt.

Ikke spar skjegget hvis du har tynn skjeggvekst. Det ser ikke bra ut!

Hehe skjønner ;)

Men hvis man har harde skjeggvekst, og barberer seg, kan det bli like glatt som barnerumper? haha

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
For å holde det helt glatt må jeg barbere meg hver dag. Noen ganger har skjegget allerede kommet samme kveld. Noe som jeg synes er veldig rart.

Kan hende det er bare jeg som har syk hårvekst.

Har det på samme måte. Så du er ikke alene ;).

Lenke til kommentar

Når det gjelder effekten på huden av daglig barbering er dette veldig avhengig av barbermetode. Flerbladshøvler ala mach3 og fusion er verstinger på akkurat det, siden de kutter hårene under huden.

Selv varierer det fra 2-0.25 ganger i uken. Det er utrolig herlig å kutte ett skjegg på 7-10mm med ett enkelt drag :) Barberkniv ftw :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...