smyga Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 jeg har fått trojan.Brisv.A!inf,jeg har instalert MBAM,men comboFixen får jeg ikke til.. jeg har norton,så jeg fikk beskjed om å deaktivere den,gjorde d,men d kom opp at den fortsatt kjørte i bakgrunnen med scan...men jeg hadde deaktivert norton security og antivirus auto-protect.så hva har jeg oversett? kom opp at jeg gjorde dette på eget ansvar pga at jeg kunne ødelegge maskinen siden den kjørte i bakgrunnen,så jeg valgte å avbryte.... jeg er ikke no god på data,men denne Trojaneren og eventuelt annet dritt på dataen vil jeg gjerne få vekk håper noen kan hjelpe meg med dette! -smyga- Lenke til kommentar
norbat Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) trojan.Brisv.A!inf infiserer mediafiler og det enkleste er å finne hvor disse filene ligger. Disse kan da slettes fra sikker modus (trykk på F8-tasten under oppstart og velg sikker modus). Du finner ut hvor disse ligger om du klikker på det Norton finner. Norton laget er removaltool som noen ganger virker, andre ganger ikke: http://www.symantec.com/content/en/us/glob...s/FixBrisvA.exe Endret 19. februar 2009 av norbat Lenke til kommentar
smyga Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 hei,og takk for svar den linken du la inn,der stod det at den søkte på Trojan.Brisv.A...er ikke det forskjell på den og den som jeg har : Trojan.Brisv.A!inf? men jeg søkte jeg,og da fant den ikke noe.jeg gikk å inn i safe modus iforgårs,men da klikket jeg inn på min og ikke inn på administrator eller hva d stod..også fjernet jeg de filene der..eller jeg slettet de..var d riktig?så søkte jeg gjennom med norton etterpå i vanlig modus,og da kom d ikke opp noe.er de vekke da?jeg har en del som ligger i karantene av virus og trojan,er d samme fremgangsmåte for å få slettet de?inn i sikker modus og finne filene og slette? men dataen går utrolig trægt,og tar lang tid før noe kommer opp,den tenker og tenker...kan det være noe som norton overser?som oftest når jeg klikker ned eller vekk en side,så er det akkurat som den ruller nedover,og alt fyser..noe fyser "fast på skjemen" til den er ferdig med å tenke,da blir skjermen helt hvit,for så å komme tilbake litt etter litt..hva kan d komme av? her var det mange spørsmål,håper du kan hjelpe hilsen smyga! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hvis Norton ikke finner flere infiserte mediafiler, så vil jeg anta at du ikke trenger å bekymre deg noe mer for dette. De filene som ligger i karantene er ufarlige, men du kan godt slette de. Kjør gjerne gjennom veiledningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå