Lightboy Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei,jeg har fått i oppdrag å lage en hjemmside for jobben min,no som jeg ikke har gjordt før.domenenavnet er låst til en side som ikke er i bruk og så vet jeg ikke hvordan en skal løse det fra den gammmle siden og bruke det me en ny.Jeg vet heller ikke hovdan en skal lage hjemmeside i det hele tat,hørte litt på priser på adobe dreawever men de kosta 5000:-S.hper noen kan forklar og gi meg noen tips jeg kan forså. Lenke til kommentar
flyKSU Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Først bør du kontakte de som hoster domenet angående å få det "fjernet" fra den gamle siden. Mulig du må oppgi noe ifnormasjon som vertifikasjon, jeg er ikke sikker. Dreamweaver er uten tvil det beste programmet for slikt, men som du selv sier, det koster. CoffeCup har en gratis editor som minner veldig om DW, og som visstnok skal være veldig bra. Dersom dette er måten du ønsker å redigere siden anbefaler jeg deg å google litt rundt CSS og HTML. Men jeg vil anbefale, som alltid å bruke Wordpress dersom du ikke har så mye erfaring. Lykke til Endret 19. februar 2009 av flyKSU Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Av erfaring veit eg at det beste berre er å lere seg kodinga. Då har du mykje bettre kontroll, å kan gjere så du vil. Dreamweaver er slettes ikkje værst til WYSIWYG (what you see is what you get) editor å vere, men det er som nemt mykje bettre å lage ting frå botn. Les litt på internett - HTMLDog er eit godt utgangspunkt. Så er det berre å lese kodar på andres sider, snappe opp å lære. Hvis du vel å ikkje gjere ting frå botn finnes det såkalla CMS som flyKSU er inne på med Wordpress. Eit CMS er eit Content Managment System - eit system som håndterer og held styr på innhaldet ditt for å oversette det utruleg banalt å dårleg. Sjøve vil eg då anbefale Joomla. Lukke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå