Backmann Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hallo! Noen som har noe erfaring med en Blaupunkt GTA 5000 540 watt, Rockford Fosgate HPC2369 200Watts 4Ohm, og en Rockford Fosgate 551X. Rated power: 550. Actual Totalt Power: 685 Watt. (All Channels Driven to Full Power at 2 ohms) MvH Backmann. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 har gode erfaringer med blaupunkt. rockford synes jeg er overpriset, så du får ikke helt det du betaler for synes jeg, men det er jo for all del ikke et dårlig valg om du legger litt penger i det. Lenke til kommentar
Backmann Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 har gode erfaringer med blaupunkt. rockford synes jeg er overpriset, så du får ikke helt det du betaler for synes jeg, men det er jo for all del ikke et dårlig valg om du legger litt penger i det. Godt å høre. Fikk som sagt: 4 Rockford Fosgate høyttalere, 1 Rockford sub, og en Blaupunkt forsterker til 2000,- Har ikke mye peiling på priser på slikt, men syntes 2000 var en grei pris, noen som er enige/uenige? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg selv synst blaupunkt er noe piss, men alle har sine forskjellige meninger Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det du snakker om i første post, er en 5 kanals forsterker, på 4x35w + 1x110w (blaupunkt), RF 6x9 høyttalere på 100w rms, og en 4 kanal forsterker på 4x70w (RF) Blaupunkt forsterkeren er ikke brukendes til stort desverre, den blir litt liten, de 6x9 er helt ok, men ikke noe mer, og den RF forsterkeren funker greit til 4 lettdrevne høyttalere.... Hvis det er dette du har gitt 2k for, så synes jeg ikke det var noe røverkjøp akkurat Lenke til kommentar
Defus Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Hallo! Noen som har noe erfaring med en Blaupunkt GTA 5000 540 watt, Rockford Fosgate HPC2369 200Watts 4Ohm, og en Rockford Fosgate 551X. Rated power: 550. Actual Totalt Power: 685 Watt. (All Channels Driven to Full Power at 2 ohms) MvH Backmann. Det du har fått tilbud på her er ikke akkurat top of the line, men hvis du har hørt det spille og likte det så bare gå for det. Personlig ville jeg ikke ha gått for dette, ville gått for en usamps forsterker å Hertz høytalere. Endret 21. februar 2009 av Defus Lenke til kommentar
Backmann Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Aff... så detta sugde hardt altså? Kan noen sette opp en "handleliste" for meg da? Og hva er akseptabelt å gi for et greit anlegg som spiller ganske bra? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har du ingenting fra før?? Hvor mye penger KAN du bruke på dette?? Lenke til kommentar
Backmann Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hva er vanlig å gi for et anlegg da? Sub, forsterker og høyttalere. Ja, jeg har 1 sub, 4 hattehøyttalere, 1 forsterker og en pappeske med kabler.. Siden dette da er dårlig, så selger jeg det tilbake, og kjøper noe som er ganske bra... Endret 2. mars 2009 av Backii Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Det er veldig varierendes, men du kommert fort opp i 6-7000,- dersom du skal ha noe greit. Å bestemme seg for å selge det du har nå, fordi "en du ikke vet hvem er" sa det var dårlig, mener jeg blir feil. Koble det til, og HØR det selv. så merker du om det faktisk er brukbart, eller om det bare er elendigt. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hva er vanlig å gi for et anlegg da? Sub, forsterker og høyttalere. Mitt anlegg koster 15k, men der er alt skikkelig merke da Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hva er vanlig å gi for et anlegg da? Sub, forsterker og høyttalere. Mitt anlegg koster 15k, men der er alt skikkelig merke da Veldig spent på hva som er "skikkelig merke" kan ikke du opplyse oss? Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Tja. Man trenger ikke betale 15.000,- for å få noe bra. Som jeg sa, du kan fort få noe bra rundt 6000,- og gjerne mindre og. Selv bruker jeg heller pengene på hjemmekino. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hva er vanlig å gi for et anlegg da? Sub, forsterker og høyttalere. Mitt anlegg koster 15k, men der er alt skikkelig merke da Veldig spent på hva som er "skikkelig merke" kan ikke du opplyse oss? Skal jeg heller si kvalitets merke da? GZ, Focal og Cadence.. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hva er vanlig å gi for et anlegg da? Sub, forsterker og høyttalere. Mitt anlegg koster 15k, men der er alt skikkelig merke da Veldig spent på hva som er "skikkelig merke" kan ikke du opplyse oss? Skal jeg heller si kvalitets merke da? GZ, Focal og Cadence.. Poenget mitt er at det er uatllige GODE merker der ute, der forskjellen i lyden stort sett kommer an på kompetansen til den som monterer det(ikke minst instilling av spiller, delefilter osv.), og den røde tråden i anlegget, dvs. at ting står i forhold til hverandre. Ikke vits med sub og forsterker til 20000 viss fronthøytalerene og spiller er orginale. Heller ikke viss det blir brukt feil kasse på sub. Ta cd-spiller f.eks, hovedenheten, den setter begrensninger, har du en dårlig spiller kan du ikke få noe godt ut av dyre høytalere og forsterkere. Tilbake til "skikkelige merker" De fleste som følger med litt i bilstereoverden vet at Pioneer, Alpine og Kenwood er spillere som er så og si like gode i 3000kr klassen mtp. lydkvalitet, Her er det bare smak og behag som bestemmer. Viss du kjøper en sony til samme pris, som er et annerkjent og "skikkelig merke" vil det gi myyye dårligere lyd! Sier ikke at det er mer feil og kortere levetid nødvendigvis men lyden suger. Det samme synes jeg om pioneer sine rimelige høytalere (1000-2500kr), jeg liker ikke lyden, Hertz spiller finere i mine ører selv om pioneer er et godt merke! Til trådstarter, mitt tips er å oppsøke din nærmeste bilstereoforhandler hør på høytalerene før du kjøper, eventuellt send rundt noen e-poster til f.eks installbay.no, engenaudio.com, dbcompaniet.no, iceaudio.no, it-spesialisten-lyd.tk Skriv hvilken lyd du er ute etter, hvilken bil du har og hva budsjett du har, så skal du se du får noen hyggelige tilbud. Endret 6. mars 2009 av tobbelobb Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Hva er vanlig å gi for et anlegg da? Sub, forsterker og høyttalere. Mitt anlegg koster 15k, men der er alt skikkelig merke da Veldig spent på hva som er "skikkelig merke" kan ikke du opplyse oss? Skal jeg heller si kvalitets merke da? GZ, Focal og Cadence.. Poenget mitt er at det er uatllige GODE merker der ute, der forskjellen i lyden stort sett kommer an på kompetansen til den som monterer det(ikke minst instilling av spiller, delefilter osv.), og den røde tråden i anlegget, dvs. at ting står i forhold til hverandre. Ikke vits med sub og forsterker til 20000 viss fronthøytalerene og spiller er orginale. Heller ikke viss det blir brukt feil kasse på sub. Ta cd-spiller f.eks, hovedenheten, den setter begrensninger, har du en dårlig spiller kan du ikke få noe godt ut av dyre høytalere og forsterkere. Tilbake til "skikkelige merker" De fleste som følger med litt i bilstereoverden vet at Pioneer, Alpine og Kenwood er spillere som er så og si like gode i 3000kr klassen mtp. lydkvalitet, Her er det bare smak og behag som bestemmer. Viss du kjøper en sony til samme pris, som er et annerkjent og "skikkelig merke" vil det gi myyye dårligere lyd! Sier ikke at det er mer feil og kortere levetid nødvendigvis men lyden suger. Det samme synes jeg om pioneer sine rimelige høytalere (1000-2500kr), jeg liker ikke lyden, Hertz spiller finere i mine ører selv om pioneer er et godt merke! Til trådstarter, mitt tips er å oppsøke din nærmeste bilstereoforhandler hør på høytalerene før du kjøper, eventuellt send rundt noen e-poster til f.eks installbay.no, engenaudio.com, dbcompaniet.no, iceaudio.no, it-spesialisten-lyd.tk Skriv hvilken lyd du er ute etter, hvilken bil du har og hva budsjett du har, så skal du se du får noen hyggelige tilbud. Er faktisk enig med alt du sier.. Poenget mitt var ikke å skryte av det eg hadde, var en liten rettleiing på hva et anlegg kan koste. Nå har jeg handla etter mitt budsjett, og jeg gikk automatisk etter skikkelig vare. For jeg vil ha noe med kvalitet og god, fin og ikkje minst, skarp lyd. Alt av høyttalere er Focal, forsterkere er Cadence, suben er Ground Zero, og DVD-spilleren er en Kenwood. Og husk trådstarter, det blir aldri bedre enn det dårligeste leddet Endret 6. mars 2009 av Bllink Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Og husk trådstarter, det blir aldri bedre enn det dårligeste leddet Lenke til kommentar
Backmann Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Da får jeg sette opp anlegget i bilen til fattern da, siden jeg bare er 16 og ikke har bil... Han har en Chrysler Stratus med orginal anlegg.... Noe jeg burde passe på når jeg kobler opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå