Gå til innhold

Dedikert server til spill!


Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer a leie server til ventrilo, America's Army, Call of duty og eventuelt hoste hjemmesida vår.

hvile maskinkrav bør jeg gå for?

Har sett på en hos www.leaseweb.com med følgende specs:

 

Specifications Dell PE 860 Server 1x Intel Dual Core Xeon 3050 CPU 1GB DDR2 RAM 1 x 160GB SATA II Harddisk Windows 2008 Web - 1CPU OS 1 x 100Mbps Full-Duplex

100Mbps Full-Duplex

Uplink Port Remote Power Management Remote Power Management 2 IP

 

Er ikke sikker på hvor mye ressurser som går med på f.eks 35 slots vt og 20 slot AA + 20 slot Cod4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det inge nsom vet noe om dette?

 

BTW: Kan velge hvilket kontrollpanel jeg vil bruke, hva er forskjellen på Direct Admin, Plesk og Cpanel? Trenger jeg noe av dette? Har litt erfaring med TeamView 4, fungerer det noenlunde på samme måte? Har behov for å logge inn på server for å restarte/konfigurere ulike spill vi spiller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei sann,

 

Eg har sjølv hatt den dedikerte serveren, denne vil fungere relativt greit til Counter-Strike 1.6 servere, men dersom du skal ha CoD4 er det bare til å gi opp, få ein med meir ram. Slik i detaljer om systemkrav har eg ikkje dessverre.

 

Dersom det f.eks. kun er ein klan du skal ha dette til bør du ta ein titt på INX-Gaming, Gameservers eller Hypernia sin spill servere. Hos f.eks. Hypernia får du gratis Ventrilo dersom du kjøper server hos dem, og da kan du kombinere sloter, dersom du kjøper to spill servere. Denne løysningen er mye billigare, ingen tvil.

Lenke til kommentar

Vel, å drive klan kan jo på sett og vis sammenlignes med bedrift. Da det går mye ut på det same. F.eks. spørsmål om å sette opp nettsted applikasjoner osv. + tekniske spørsmål med hardware releterte serverspørsmål.

 

Sorry hvis jeg posta feil.

 

Men fant ikke noe annet brukende topic her!

 

Anyway så har jeg fått opp en dedikert server med windows server 2008, kjører 2 America's Army servere og CoD5. men trenger hjelp til å sette opp nettstedet og en filserver for nedlasting gjennom dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...