Gå til innhold

Erfaringer med Samsung LE46A966 ?

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt kjøp av en Samsung LE46A966. Saken er at jeg hjemme har fiber-kabel og derav ingen bruk for denne såkalte "riks-tv pakka" som følger med 966`n (som forøvrig pr. tiden koster 22.995 på mpx dot no). Alternativet er derfor å kjøpe en 956 til 18.995;- på netshop dot no . 956`n har ikke "rikspakka". Vet ikke om den har noen andre "mangler" i forhold til 966`n. Jeg sparer 4.000;- på kjøp av 956 v. 966. En ulempe er dessverre da at jeg (mest sannsylig) får en utenlandsk TV (Samsung selger ikke denne i Norge). Dette lar seg vist løse med å laste ned norsk programvare fra Samsungs hjemmesider og overføre dette via usb-kontakten.

Spørsmål 1: Noen som har erfaring med overføring av norsk programvare inn i en "utenlandsk" 956`serie ?

Spørsmål 2: Noen som vet om noen andre "mangler" fra 966 til 956 ?

Spørsmål 3: Ser det er mulig med direkte overføring fra PC via Ethernet på 9-serien. Disse TV`ne har DLNA. Må ruter og nettverkskort i PC være av et merke som har støtte for DLNA for å kunne overføre fra PC til TV via ethernet-kontakten ?

Spørsmål 4: 966`n tar DVB-T (mpeg2 og 4) og DVB-C (MPEG2). Noen som har erfaring med hvilke formater 956`n tar?

Spørsmål 5: Fargesystem på 966 er "PAL". På 956 er fargesystemet "EU Multi". Har dette noe å si for "norske sendinger" over fiber ?

Spørsmål 6: Siste spørsmål, men viktigste: Har noen sett en slik TV (796`n har også LED) utstilt i noen butikker? Har faktisk tilgode å se "effekten" av en slik TV med LED- bakgrunnsbelysning !!! Hører gjerne noen svar i trøndalagsområdet fra noen som har svar på sistnevnte.

Endret av oleip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...