Alompi Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Emnetittelen sier alt. Jeg husker det var ett program som kunne få 8 gb ned til 42 kb. Men det funka ikke helt som det skulle. Noen som vet om noe lignende? Blåser i hvor lang tid det tar å compresse/decompresse Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det finnes neppe noe program som kan komprimere enhver 8 gb-fil til 42 kb. Hvis du lager et kjempestort bmp-bilde med bare svart farge kan du få komprimert svært mye siden det ligger stort sett bare de samme dataene i hele filen (fargen svart), men sånt er unntaket. Generelt sett, med filmer og andre så store filer vil ikke klare de magiske kompresjonstallene dessverre, så du får finne på noe annet winRAR er sikkert ganske nær det optimale med dagens kompresjonsteknologi (ville jeg tro?) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Den kompresjonsgraden er helt urealistisk - hva slags data skal du komprimere? 7-Zip er det beste kompresjonsverktøy som er i "vanlig" bruk. Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Tenkte jeg skulle ta backup av DVDene mine. Og det er jo filer jeg ikke trenger sånn dagligdags, men som alikevel tar stor plass. Derfor hadde det vært nyttig med ett program som komprimerer så mye som mulig Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Emnetittelen sier alt. Jeg husker det var ett program som kunne få 8 gb ned til 42 kb. Men det funka ikke helt som det skulle. Noen som vet om noe lignende? Blåser i hvor lang tid det tar å compresse/decompresse Bra noen tror på Nizzen Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Det var veldig mye kødd med den tingen... Den var egentlig ikke til nytte en gang, for originalfila måtte være tilstede på pcen for å klare å unpacke... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Så du vil komprimere ned DVD filmer? Det har ingen hensikt - video er svært lite komprimerbart med vanlige komprimeringsprogram - det eneste reelle alternativet er å rekode dem til et annet videoformat - f.eks divx/xvid/h264 - det beste du kan håpe på da er å få en 90 minutters film ned til rundt 1gb med akseptabel kvalitet. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Kjøp deg en rimelig ekstern harddisk og ta eksakte kopier av dvd-ene dine. Emnetittelen sier alt. Jeg husker det var ett program som kunne få 8 gb ned til 42 kb. Men det funka ikke helt som det skulle. Noen som vet om noe lignende? Blåser i hvor lang tid det tar å compresse/decompresse :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå