Deathsh00t Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei! Lurte på hvor mye petroligumingeniør tjener med og uten mastergrad? Så lurte jeg også på hvilken andre stillinger man har innenfor olje, og hvilke av de som tjener mest. Har også hørt at petroligum jobber 2 uker, altså bor i plattformen, og så har man fri i 2 uker og får betalt får hele månden. - Gutt på 14 år.. (9.Trinn) Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men henger med her for å få den på "Mine innlegg" Trenger svare selv Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 leste for noen år siden at de som gikk ut som master i dette fikk 1 mill i lønn nesten med en gang. Det er kanskje ikke så rart, man tjener litt mer som ingeniør innenfor olje enn de andre gruppene. men, hvis det kun er lønnen som driver deg så kommer du til å ha det tungt på skolen. og om du har klart skolen og hvis du har motivasjon enda til å jobbe, er det ikke sikkert du har drømme om. Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Det er faktisk ikke penga som vil at jeg skal bli det. Jeg vil bare jobbe innenfor Olje, vet ikke hvorfor. Det er meg ( deathsh00t ), glemte passet.. Edit: Fant dette - Let etter Petroligumingeniør under Yrke. Og det står under inntekt : Inntekt: Inntekten er bra i forhold til lønnsnivå i landbasert industri med samme type utdanning og erfaring. Får en oppdrag i Nordsjøen kan det bli betydelige tillegg i lønna. Se også Bachelor i teknologi og link til NIFs lønnstatistikk. Startlønn med Bachelor-utdannelse ca 320 000.- (Som Master ca 380.000.-) Man stiger raskt i lønn etter noen år. Etter ti år ca 450.000.- (Master ca 550.000.-) Men det avhenger sikkert fra bedrift til bedrift.. Også er det jo bare 3'års utdanning, og 2år ekstra for mastergrad. Man kan jo jobbe som petroligum samtidig som man studerer. Endret 19. februar 2009 av Deathshoot Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Man tjener sikkert mer i utlandet om man skal ha en stilling innenfor olje, f.eks: Dubai, og land i midtøsten? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vennligst slutt med dobbelt posting Det er mulig å redigere den forrige innlegg! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Man tjener sikkert mer i utlandet om man skal ha en stilling innenfor olje, f.eks: Dubai, og land i midtøsten? jeg trur instillinga di er helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå