Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp server på studenthybel (NTNU)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen venner kom i det nostalgiske hjørnet og fikk lyst til å spille noen spill over nettverk, som for eksempel counter strike source.

Men jeg kan lite om dette. Jeg bor på en studentby som bruker NTNU-nettet. Så derfor har jeg ikke noen tilgang til rutere og slikt. Vil det da i det hele tatt være mulig for meg å sette opp en server som de andre (og meg selv) kan koble seg opp på? Og i så fall, hvordan kan dette gjøres? Prøvd å google en del, men ble ikke så mye klokere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke hvorfor det ikke skal være mulig. Vil tro du kan spille de fleste spill i LAN med andre som bor i samme studentby (i alle fall om dere bor litt i nærheten av hverandre). Hvis ikke funker studenby-tilkoblingen utmerket til å hoste online spilling.

Stort sett er eneste du må gjøre å legge inn et unntak i Windows brannmuren slik at spillet kan få innkommende tilkoblinger (pleier å poppe opp melding når den blokkerer et program for første gang).

Fremgangsmåten varierer fra spill til spill, men det skal holde å starte et LAN game over TCP/IP, internet game hvor kompisene manuelt angir IP adressen din i connect to server delen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...