dup Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei! Jeg og noen venner kom i det nostalgiske hjørnet og fikk lyst til å spille noen spill over nettverk, som for eksempel counter strike source. Men jeg kan lite om dette. Jeg bor på en studentby som bruker NTNU-nettet. Så derfor har jeg ikke noen tilgang til rutere og slikt. Vil det da i det hele tatt være mulig for meg å sette opp en server som de andre (og meg selv) kan koble seg opp på? Og i så fall, hvordan kan dette gjøres? Prøvd å google en del, men ble ikke så mye klokere... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 bruk hamachi, og så setter du opp en hamachi server og en cs:s lanserver og så kobler bare vennene dine til hamachiservern via hamachi og så finner de servern din som en lanserver i css Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ser ikke hvorfor det ikke skal være mulig. Vil tro du kan spille de fleste spill i LAN med andre som bor i samme studentby (i alle fall om dere bor litt i nærheten av hverandre). Hvis ikke funker studenby-tilkoblingen utmerket til å hoste online spilling. Stort sett er eneste du må gjøre å legge inn et unntak i Windows brannmuren slik at spillet kan få innkommende tilkoblinger (pleier å poppe opp melding når den blokkerer et program for første gang). Fremgangsmåten varierer fra spill til spill, men det skal holde å starte et LAN game over TCP/IP, internet game hvor kompisene manuelt angir IP adressen din i connect to server delen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå