Gå til innhold

Big Bang - en gud?

Anbefalte innlegg

Nei dere kan takke Jesus Kristus for at dere ikke er omskåret.

Vi kan takke vår tradisjon i skandinavia for at vi ikke er omskåret. Virker som omskjæring er noe jøder, muslimer og kristne holder på med, altså en asiatisk skikk. Her i Nord-Europa har vi aldri vært så perverse, og det har ingenting med jesus å gjøre. Hvorfor? Fordi omskjæring ikke fantes før vi ble kristne her, og ikke engang før jesus ble født.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei dere kan takke Jesus Kristus for at dere ikke er omskåret.

Vi kan takke vår tradisjon i skandinavia for at vi ikke er omskåret. Virker som omskjæring er noe jøder, muslimer og kristne holder på med, altså en asiatisk skikk. Her i Nord-Europa har vi aldri vært så perverse, og det har ingenting med jesus å gjøre. Hvorfor? Fordi omskjæring ikke fantes før vi ble kristne her, og ikke engang før jesus ble født.

Kristne har ikke omskjæring, det er derfor vi ikke er omskåret.

Lenke til kommentar

Hvorfor hadde vi aldri omskjæring før vi ble kristne da? Det er DERFOR vi ikke er omskåret. På grunn av 10'000 år med historie uten omskjæring, ikke på grunn av 500 år med katolikisme og 500 år med protestantisme.

Millioner av kristne gutter blir jo omskjært i USA, så det er jo ikke riktig det du sier.

Lenke til kommentar

Omskjæring er en elgammel tradisjon. den har eksitert lenge før jødedommen faktisk. I jødedommen trodde man omskjøring ga nedsatt seksuell nytelse og derfor kunne menn heller konsentrere seg med bønn osv. Det jeg lurer på er hvorfor de velger omskjæring hvis gud har skapt oss "perfekt" med forhud liksom... den vil jeg ha svar på

Endret av Derfern
Lenke til kommentar
I jødedommen trodde man omskjøring ga nedsatt seksuell nytelse og derfor kunne menn heller konsentrere seg med bønn osv.

Hehe, ganske moro at det egentlig er stikk motsatt.

"åååneeei, ikke omskjær meg da, neeeeei"

Lenke til kommentar
Millioner av kristne gutter blir jo omskjært i USA, så det er jo ikke riktig det du sier.

Kilde ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Prevalence_of...n#United_States

Det vil kanskje synke en del utover dette århundret da leger blir oppfordret til å informere foreldrene om over/inngrepet.

I jødedommen trodde man omskjøring ga nedsatt seksuell nytelse og derfor kunne menn heller konsentrere seg med bønn osv.

Hehe, ganske moro at det egentlig er stikk motsatt.

"åååneeei, ikke omskjær meg da, neeeeei"

Nå fjernes forhuden ofte på en annen måte enn da det ble innført så det kan hende at det var rett. En forhudsuttende rabbi var og er enkelte steder praksisen.

Endret av Gronko
Lenke til kommentar

Kilde ?

Hentet fra Wikipedia

Although it is difficult to determine historical circumcision rates, one estimate of infant circumcision rates in the United States holds that 32% of newborn American boys were being circumcised in 1933.[98] Laumann et al. reported that the prevalence of circumcision among US-born males was approximately 70%, 80%, 85%, and 77% for those born in 1945, 1955, 1965, and 1971 respectively.[98] Xu et al. reported that the prevalence of circumcision among US-born males was 91% for males born in the 1970s and 84% for those born in the 1980s.[172] Between 1981 and 1999, National Hospital Discharge Survey data from the National Center for Health Statistics demonstrated that the infant circumcision rate remained relatively stable within the 60% range, with a minimum of 60.7% in 1988 and a maximum of 67.8% in 1995.[173] A 1987 study found that the most prominent reasons US parents choose circumcision were "concerns about the attitudes of peers and their sons' self concept in the future," rather than medical concerns.[174] However, a later study speculated that an increased recognition of the potential benefits of neonatal circumcision may have been responsible for the observed increase in the US rate between 1988 and 2000.[175] A report by the Agency for Healthcare Research and Quality placed the 2005 national circumcision rate at 56%.[176]

Omskjæring var dog ikke noe som kom med kristendommen, men lenge før. Nok en tradisjon de fikk fra andre steder.

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

Jesus sa...

At loven IKKE SKULLE OPPHEVES FØR DOMMEDAG.

Lær deg bibelen, mann!

Lenke til kommentar
Hvor sa Jesus Kristus det ?

Matteus 5.17 Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. 19 Den som opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene å gjøre dette, skal regnes som den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre å gjøre det samme, skal regnes som stor i himmelriket. 20 Ja, jeg sier dere: Dersom ikke deres rettferdighet langt overgår de skriftlærdes og fariseernes, kommer dere aldri inn i himmelriket.

Drap og sinne

21 Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ' Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.' 22 Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild. 23 Om du bærer din offergave fram til alteret og der kommer til å tenke på at din bror har noe imot deg, 24 så la gaven din ligge foran alteret og gå først og bli forlikt med din bror. Så kan du komme og bære fram offergaven din! 25 Skynd deg å komme overens med din motpart mens du ennå er sammen med ham på veien. Ellers vil motparten din overgi deg til dommeren, og dommeren til vakten, og du blir kastet i fengsel. 26 Sannelig, jeg sier deg: Du slipper ikke ut derfra før du har betalt til siste øre!

Ekteskap og skilsmisse

27 Dere har hørt det er sagt: ' Du skal ikke bryte ekteskapet.' 28 Men jeg sier dere: Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte. 29 Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. 30 Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete. 31 Det er sagt: 'Den som skiller seg fra sin hustru, skal gi henne skilsmissebrev.' 32 Men jeg sier dere: Den som skiller seg fra sin hustru av noen annen grunn enn hor, han blir skyld i at det begås ekteskapsbrudd med henne. Og den som gifter seg med en fraskilt kvinne, bryter ekteskapet.

Lenke til kommentar

Matteus 5.17 Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. 19 Den som opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene å gjøre dette, skal regnes som den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre å gjøre det samme, skal regnes som stor i himmelriket. 20 Ja, jeg sier dere: Dersom ikke deres rettferdighet langt overgår de skriftlærdes og fariseernes, kommer dere aldri inn i himmelriket.

Drap og sinne

21 Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ' Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.' 22 Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild. 23 Om du bærer din offergave fram til alteret og der kommer til å tenke på at din bror har noe imot deg, 24 så la gaven din ligge foran alteret og gå først og bli forlikt med din bror. Så kan du komme og bære fram offergaven din! 25 Skynd deg å komme overens med din motpart mens du ennå er sammen med ham på veien. Ellers vil motparten din overgi deg til dommeren, og dommeren til vakten, og du blir kastet i fengsel. 26 Sannelig, jeg sier deg: Du slipper ikke ut derfra før du har betalt til siste øre!

Ekteskap og skilsmisse

27 Dere har hørt det er sagt: ' Du skal ikke bryte ekteskapet.' 28 Men jeg sier dere: Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte. 29 Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. 30 Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete. 31 Det er sagt: 'Den som skiller seg fra sin hustru, skal gi henne skilsmissebrev.' 32 Men jeg sier dere: Den som skiller seg fra sin hustru av noen annen grunn enn hor, han blir skyld i at det begås ekteskapsbrudd med henne. Og den som gifter seg med en fraskilt kvinne, bryter ekteskapet.

Takk !

Dette endrer ikke det faktum at de kristne ikke faller inn under Moseloven

Lenke til kommentar
Dette endrer ikke det faktum at de kristne ikke faller inn under Moseloven

Fordi Paulus er uenig med Matteus og at det er mindre anstrengende tropraksiss å støtte seg til Matteus?

Om "kristne" ikke skal fall inn under Moseloven, er opp til hver enkelt kirke og enkeltperson. Det finnes ingen fasit på tro. Det finnes heller ingen klare definasjoner på kristen som vedrører dette.

Og da er det utrolig arrogant av deg å indirekte kalle alle kristne som forholder seg til Matteus fremfor selvmotsigensene lengere bak i boken for "falske-kristne".

Du sier også at du vil opplyse folk.

I den forbindelse burde de opplyse hvilken kirke du promoterer, da jeg kan forsikre deg om at hverken den norske kirke, pinsemenigheten, eller JV deler ditt syn. Du vil vell ikke at folk skal havne i "feil" menighet?

Tygg litt på denne og besvar utfyllende og oppklarende som folk!

Matteus 5.17 Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.

Hva sier Matteus skal skje?

Endret av analkløe
Lenke til kommentar
Paulus er ikke uenig med Jesus Kristus. Det er bare du som ikke forstår hva Jesus Kristus sier.

Dette er ikke noe svar på Innlegg #115.

Her fokuseres det på Matteus.

Svar på alt og begrunn påstandene dine som siviliserte folk!

Note: dette er stråmann.

Jeg sa: "Paulus er uenig med Matteus"

Jeg sa ikke "Paulus er uenig med Jesus Kristus"

Ordet jesus er heller ikke nevnt i innlegg 115.

Endret av analkløe
Lenke til kommentar
Paulus er ikke uenig med Jesus Kristus. Det er bare du som ikke forstår hva Jesus Kristus sier.

Jeg sa ikke "Paulus er ikke uenig med Jesus Kristus" og ordet jesus er ikke å finne i innlegg 115.

Paulus er ikke uenig med Matteus (Jesus Kristus). Det er bare du som ikke forstår hva Matteus (Jesus Kristus) sier

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke "Paulus er ikke uenig med Jesus Kristus" og ordet jesus er ikke å finne i innlegg 115.

Paulus er ikke uenig med Matteus (Jesus Kristus). Det er bare du som ikke forstår hva Matteus (Jesus Kristus) sier

Kanskje du kan utdype det, og begrunn påstandene dine som siviliserte folk?

Hvorfor Matteus (Jesus Kristus)?

Din sekt mener Matteus er jesus?

Du har ennå ikke besvart innlegg 115.

Endret av analkløe
Lenke til kommentar

Kanskje du kan utdype det, og begrunn påstandene dine som siviliserte folk?

Hvorfor Matteus (Jesus Kristus)?

Din sekt mener Matteus er jesus?

Du har ennå ikke besvart innlegg 115.

Matteus gjenngir Jesu Kristi ord som du i motsetning til Paulus ikke forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...