Gå til innhold

Den Store Street Fighter IV Tråden


Vault

Anbefalte innlegg

Det går greit når man først kommer inn i det, men det sies jo litt at Challenges kun har navnet på trikset, ikke hvordan det utføres. Det blir slitsomt å trykke Select hele tiden for å sjekke hvordan man gjør ting. :)

 

Nei, bor nok litt for langt nord, men takk for tilbudet. :)

 

Edit: Charge-attacks fungerer helt fint - stort sett. Men jeg skjønner ikke komboer hvor man først slår eller sparker, så tar et charge attack rett etter? Hvordan skal jeg få tid til å charge etter et lavt spark eller slag?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av trialsene er veldig vanskelige ja. Selv jeg som har spilt SF4 i snart 2 år har ikke sjangs på mange av de. Noen grunn til at du fokuserer så mye på å ta trialsene? :)

 

Men tingen med komboer med charge-moves i er å holde bakover eller nedover mens du gjør de andre tingene i komboene, og når det så kommer til charge-moven i komboen er det bare å trykke frem og punch/kick på likt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt et bra slossespill siden Virtua Fighter 5, og jeg har ikke fokusert på et slossespill siden Mortal Kombat 2. Før det igjen var det Street Fighter 2. Jeg har lyst til å bli flink i et slossespill igjen, og Super Street Fighter IV er et bra sted å begynne. Jeg vil selvsagt ta en titt på det neste Mortal Kombat, Street Fighter X Tekken og Tekken X Street Fighter, men bortsett fra de tre blir det ren SSFIV hele veien. For å ta det kort har jeg knapt vært borti SF siden SF2, så jeg kjenner omtrent ingen av folkene bortsett fra de fra SF2 og Cammy. (og det kun pga den første filmen.) Tanken var å starte Trial med Ryu og se hvor langt jeg kom, så fortsette med alle folkene i tur og orden helt til jeg har gått gjennom hele listen. Da vil jeg ha prøvd alle folkene og vet hvem jeg liker best. Så langt er det Makoto, selv om jeg trodde det var en svært femi gutt først og hatet ham fra første stund. :p Men når "han" egentlig er "hun" er det logisk at hun er femi, og jeg tok flere Trials med henne enn noen annen. Etter det er hun førstevalget mitt. Men andrevalg for variasjon? Aner ikke.

 

Jeg har fått med meg punch/kick greia. Man holder nede Medium punch og kick samtidig for å ladde opp og slipper dem for å utføre trikset. Det funker svært greit. Har også begynt å få til Ultra Combo og de der. Faktisk var de svært enkle å utføre om man tar det med ro. Jeg sliter ennå med å bevege stikken og trykke knappene i panikk, og da går det jo selvsagt ikke. Men det er bare en barnesykdom. Men hvordan blokker man sånne komboer?

 

Btw jeg gleder meg som en unge til Super Street Fighter IV til 3DS. Det ser vanvittig bra ut selv før man tenker på at det er 3D. :D

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Seriøst, du MÅ registrere deg på round1ko.com's forum hvis du er serious med det å begynne å spille Street Fighter og andre fighters! :D Her er alle i Norge som spiller fighters seriøst.

 

Hvordan du blockerer Ultra-combos? Det kommer ann på hvilken ultra det er. Noen ultraer må blockes høyt (stående), og noen må blokkeres sittende. Noen Ultraer har grab-properties, dvs. at du ikke kan bare stå og blokkere for da blir du grabbet (dvs. at det er mange ultraer du må prøve å hoppe/teleportere ut av). Noen ultraer (som Zangiefs Ultra 1) blir du tatt av hvis du står ved siden han når han aktiverer den (da er det ingenting du kan gjøre for å unnslippe grunnet oppstartshastigheten på ultraen hans).

 

Som du helt sikkert forstår er det MASSE teori i SSF4, og mange av spørsmålene dine vil det helt sikkert være andre (på round1ko's forumer) som kan svare på bedre enn jeg kan. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...