Vault Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Release Dato i Europa: 20/02/2009 (Til 360, PS3 og PC) Har ikke sett noen tråder for SFIV så lager en selv. Er det nyeste spillet i Street Fighter serien (10 år siden SF3!) Nye gameplay elementer: Focus Attacks: Focus Attacks, known as "Saving System" in the Japanese version, is a new system that is being introduced in Street Fighter IV. The focus attack is a move that allows the player to absorb an attack and launch a counter attack, and it is performed by pressing the medium punch and kick buttons simultaneously. There are two phases to the attack. In the first phase, the player will shift into a new stance, at which point he is able to absorb one attack from the opponent. The second phase is the counter attack. The longer the player holds down the medium punch and kick buttons the more powerful the attack will be. If the buttons are held for long enough the attack will cause the opponent to crumple slowly to the ground, allowing the player to follow up with a free hit. If the buttons are held for longer still the focus attack will become unblockable. Attacks that were absorbed during the first phase of the focus attack still cause damage to the player; however, life lost from the opponent's attack will be gained back afterward. In addition, during the first phase of the focus attack the player may perform a dash either forward or backward to cancel the focus attack. Finally, at the cost of half the super combo gauge, many special moves can be canceled into a focus attack. By executing a focus attack during the special move, the animation of the move will be cut short and go instantly into the focus attack animation. This allows players with precise timing to cancel special moves into focus attacks, and in turn cancel focus attacks into the forward dash, resulting in new combo possibilities. If a special move is blocked by the opponent, the new system allows players to cancel the blocked move with a focus attack, and then cancel the focus attack by dashing backward safely away from the opponent. Ono has stated that this system was incorporated in order to shift the emphasis away from combos and toward a more realistic system he has compared to boxing, in which "the skill is in reading your opponent's move before he or she starts moving ... We haven't forgotten about combos and linked moves, but focus makes it so that you have to read your opponent. The system aims to make ground attacks as viable a way of approaching opponents as jumping was in previous games. The focus system is a core part of Street Fighter IV's gameplay. Ultra Combos: In addition to the powered-up versions of special moves introduced in previous Street Fighter games such as Super Combos and EX Special Moves, the game also introduces a new type of powered-up special move officially dubbed the Ultra Combo. Ultra Combos are long and cinematic moves featuring a lengthy combination of punches, kicks and other fighting techniques. Just as there is a Super Combo gauge, there is also an Ultra Combo gauge (officially known as the "Revenge Gauge" or "Revenge Meter"), but whereas the Super Combo gauge fills up when the player hits their opponent or performs a special move, the Revenge Gauge fills when one takes damage from their opponent. Along with the Super Combos, Ultra Combos are one of the only times the camera breaks from its normal fixed position to show a more dynamic, cinematic view of the gameplay. SFIV tar et ganske annerledes valg når det gjelder grafikken i forhold til sjangeren Gameplay! Characters: Abel (Ny til serien) Balrog Blanka C. Viper (Ny til serien) Chun-Li Dhalsim E. Honda El Fuerte (Ny til serien) Guile Ken M. Bison Rufus (Ny til serien) Ryu Sagat Vega Zangief Unlockable Characters: Akuma Cammy Dan Fei Long Gen: Gouken (Ny til serien) Rose Sakura Seth (Ny til serien) Anmeldelser: 1UP.com: A Eurogamer: 10/10 Game Informer: 9.25/10 GameSpot: 9.0/10 GameTrailers: 9.2/10 IGN: 9.3/10 Official Xbox Magazine: 9.5/10 PSM: 5/5 X-Play: 5/5 Dagbladet: 5/6 Gamer.no: 9/10 Her kan alt som handler om Street Fighter IV diskuteres PS: Bare jeg som er intressert i spillet her på forumet eller? ^^ Skal fikse videolinkene! Endret 10. mars 2009 av Vault Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Spillbutikken i nærområdet holder nattåpent med Street Fighter 4-turnering. Jeg skal dit ^^ Lenke til kommentar
Vault Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Så tøft, lykke til da Noen som allerede har fått tak i spillet? Har fått med meg alle anmeldelser osv., men vil fortsatt vite mer. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Spillbutikken i nærområdet holder nattåpent med Street Fighter 4-turnering. Jeg skal dit ^^ Hvor er det? Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hønefoss Kom på andre plass faktisk, og vant en Chun Li-figur Lenke til kommentar
Vault Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Endelig har jeg spillet (til 360) Utrolig morsomt med challenge mode, men samtidig utrolig irriterende når man ikke får det til -.- Skal prøve online litt senere i dag, kan gi en liten tilbakemelding om det da. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hønefoss Kom på andre plass faktisk, og vant en Chun Li-figur Doh Jeg bor i Ringerike, ikke langt unna Hønefoss... Og seff fikk jeg ikke spillet i posten idag.. gratz med 2.plass da stor/liten figur el? Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Njaa, ikke så veldig stor, men den passer fint til trofehylla mi ^^ Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ååå, bare noen timer igjen. Eller, spørs hvor lenge søstra er på shopping-rampage. Lenke til kommentar
Vault Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Søster + Shopping = Lang tid Skikkelig skuffet over hvor treig Vega er i SFIV Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Huff huff =( Btw. Er det muligheter for å invitere venner for å spille mot dem, f.eks? Lenke til kommentar
Vault Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Ja det er det på 360 versjonen, men tipper det går på PS3 også Lenke til kommentar
Jext Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Sitter og installerer spillet på 360'en nå, og har kobla til Hori EX-2 fighting stikka mi. Gleder meg stort. Lenke til kommentar
Vault Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Gikk online og ZOMG no lagg Men et stort minus: alle man møter er enten Ryu,Ken eller Sagat. ergo spamming av fireballs skjer ofte :I Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Men et stort minus: alle man møter er enten Ryu,Ken eller SAGAT. ergo spamming av fireballs skjer ofte :I Enig, alle jeg finner over nettet er Sagat, blir liksom litt kjedelig i lengden Men spillet er konge, fikk det på torsdag og spillte hele natta :!: Lenke til kommentar
Jext Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Dæven det spillet her er jo helt rått! Digger at de har inkludert focus attacks og ultra moves, forandrer flyten helt. Gleder meg til jeg får valgt meg en karakter å bli god med, og lært meg litt dypere teknikker. Lenke til kommentar
Vault Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Tips til alle sammen: Ikke eksperimenter med karakterer online Har møtt mange som ikke aner hva de driver med online -.- Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Har et problem her: Jeg mister ofte connection med andre spillere over nettet, gjerne før kampen har startet, eller midt i. Super irriterende. Håper virkelig noen hjelper meg her. Har PS3 og NAT type 2, forresten. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Apropo de samme charactersa online.. Hvem pleier dere å spille med online? Jeg bruker Akuma. Ultra-raging demon (husker ikke hva det egentlig heter) gir 596 i skade! Lenke til kommentar
Vault Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Nå er jo "Wrath of The Raging Demon" ganske lett å unngå (bare å hoppe opp) men sant nok den skader skikkelig hvis den treffer! Jeg bruker for det meste Sakura og Fei Long. Problemet med online er rett og slett at de fleste bruker karakterer de kan spamme fireballs med! Men ellers har jeg fortsatt ikke opplevd lagg! (360) PS: Lagt til scoren spillet fikk av forskjellige anmeldere i førsteposten ^^ Endret 21. februar 2009 av Vault Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå