Jo Are Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei For en uke siden kjøpte jeg en Logitech Harmony 515 universalfjernkontroll på Europris, men denne funker ikke som den skal og jeg vil dermed ha pengene tilbake. Har noen spørsmål om hvordan jeg skal gå frem: 1. Har jeg krav på pengene tilbake? 2. Har ikke embalasje og alle manualer som fulgte med (på forskjellige språk) men jeg har kvitering, kan jeg da få pengene tilbake? 3. Noe mer jeg må tenke på? Takk for svar Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Bare dra tilbake til butikken, si at du kjøpte den der og at den ikke virket, så skal det ikke være noe problem å få en ny vare eller pengene tilbake Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Bare dra tilbake til butikken, si at du kjøpte den der og at den ikke virket, så skal det ikke være noe problem å få en ny vare eller pengene tilbake Ok Mamma sier jeg kan nekte og ta i mot ny vare og kun godta pengene tilbake, hun har vistnok hørt det på god morgen norge. Stemmer det? Endret 19. februar 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hei For en uke siden kjøpte jeg en Logitech Harmony 515 universalfjernkontroll på Europris, men denne funker ikke som den skal og jeg vil dermed ha pengene tilbake. Har noen spørsmål om hvordan jeg skal gå frem: 1. Har jeg krav på pengene tilbake? Nei. Selger kan kreve to avhjelpsforsøk for samme type mangel før du kan kreve pengene tilbake. Dersom samme feil fortsatt er der etter andre avhjelpsforsøk kan du kreve å få heve kjøpet. 2. Har ikke embalasje og alle manualer som fulgte med (på forskjellige språk) men jeg har kvitering, kan jeg da få pengene tilbake? Se svar til punkt 1. 3. Noe mer jeg må tenke på? Nøyaktig hva mener du med at den ikke "funker som den skal"? Takk for svar Bare hyggelig. Mamma sier jeg kan nekte og ta i mot ny vare og kun godta pengene tilbake, hun har vistnok hørt det på god morgen norge.Stemmer det? Nå vil jeg ikke være frekk mot moren din, men God Morgen Norge er ikke nødvendigvis den mest troverdige forbrukerrettsrådgiveren. Selv Forbrukerrådet bommer ofte på akkurat den biten med å kunne kreve pengene tilbake sånn uten videre. Endret 19. februar 2009 av TEE Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 I de fleste butikker får man pengene tilbake/ny vare uten noe problem om varen ikke funket som den skulle. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Mye mulig. Men det er ikke en rettighet man har. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg lurer også veldig på hva du mener med at produktet ikke funker som det skal. Er det defekt eller er du ikke tilfreds med produktets funksjonalitet? Er det defekt blir det sannsynligvis bare gjort en swap, altså at du får en ny tilsvarende. Om du ikke er fornøyd med selve produktet (som fungerer) så har du absolutt ingen krav. Hadde du hatt emballasje kunne det da tenkes at du ville fått tilbake tilgodelapp eller penger alt etter hvilken policy butikken har på dette, men "pengene tilbake" har du ikke krav på noen steder etter loven, bortsett fra ved kjøp i nettbutikker, postordre e.l. hvor angrerettloven gjelder. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Med "ikke funiker som det skal" mener jeg at kontrollen slår av og på tven og forsterkeren når jeg f.eks velger aktiviteten "se på tv". Har prøvd flere ganger og oppdatere kontrollen og legge inn aktivitetene på nytt, men til ingen nytte. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Lukter litt brukerfeil...Har dog ikke prøvd å programere den selv. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Lukter litt brukerfeil...Har dog ikke prøvd å programere den selv. Skal prøve en siste ting i dag, hvis det ikke funker drar jeg oppover og bytter i morgen. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 En ting med slike kontrollere er hvis du har TV'n på, mens anlegget er av. Hvis du da har programert aktiviteten "se på tv" til å slå av/på begge enhetene, så vil du oppleve at TV'n blir slått av og anlegget slått på. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Dette er en brukerfeil ja. Har selv en harmony 555 og den funker helt fint. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 En ting med slike kontrollere er hvis du har TV'n på, mens anlegget er av. Hvis du da har programert aktiviteten "se på tv" til å slå av/på begge enhetene, så vil du oppleve at TV'n blir slått av og anlegget slått på. Er klar over det, har slått av alt før jeg trykker på "se på tv". Men funker enda ikke. Dette er en brukerfeil ja. Har selv en harmony 555 og den funker helt fint. Hadde du samme problem som meg før du fikk den til å funke? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ikke at den slår på og så av igjen en komponent. Har du prøvd å "lære opp" harmony kontrollen med den vanlige kontrollen? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Ikke at den slår på og så av igjen en komponent. Har du prøvd å "lære opp" harmony kontrollen med den vanlige kontrollen? Ja har prøvd det. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 og du er sikker på at dem vanlige kontrolleren fungerer? ikke derfor du kjøpte ny? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 og du er sikker på at dem vanlige kontrolleren fungerer? ikke derfor du kjøpte ny? De orginale kontrollene funker ja. Kjøpte ny for å slippe å ha 4 kontroller å trikse med for hver gang jeg skal se på tv. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Viste seg og være en brukerfeil ja, funker nå Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det hørtes bra ut. Men av ren nysjerrighet, hva var det du måtte gjøre? Husker nemlig ikke hva jeg gjorde for å få det til Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Det hørtes bra ut. Men av ren nysjerrighet, hva var det du måtte gjøre? Husker nemlig ikke hva jeg gjorde for å få det til Slettet alt på kontrollen for så å legge det inn igjen. Skjønner ikke hvorfor det funket nå og ikke tildligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå