Gå til innhold

Hvordan gå frem når jeg skal klage på en vare og kreve pengene tilbake?


Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei

 

For en uke siden kjøpte jeg en Logitech Harmony 515 universalfjernkontroll på Europris, men denne funker ikke som den skal og jeg vil dermed ha pengene tilbake. Har noen spørsmål om hvordan jeg skal gå frem:

1. Har jeg krav på pengene tilbake?

2. Har ikke embalasje og alle manualer som fulgte med (på forskjellige språk) men jeg har kvitering, kan jeg da få pengene tilbake?

3. Noe mer jeg må tenke på?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare dra tilbake til butikken, si at du kjøpte den der og at den ikke virket, så skal det ikke være noe problem å få en ny vare eller pengene tilbake ;)

 

Ok :)

 

Mamma sier jeg kan nekte og ta i mot ny vare og kun godta pengene tilbake, hun har vistnok hørt det på god morgen norge.

Stemmer det?

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar
Hei

 

For en uke siden kjøpte jeg en Logitech Harmony 515 universalfjernkontroll på Europris, men denne funker ikke som den skal og jeg vil dermed ha pengene tilbake. Har noen spørsmål om hvordan jeg skal gå frem:

1. Har jeg krav på pengene tilbake?

Nei. Selger kan kreve to avhjelpsforsøk for samme type mangel før du kan kreve pengene tilbake. Dersom samme feil fortsatt er der etter andre avhjelpsforsøk kan du kreve å få heve kjøpet.

2. Har ikke embalasje og alle manualer som fulgte med (på forskjellige språk) men jeg har kvitering, kan jeg da få pengene tilbake?

Se svar til punkt 1.

3. Noe mer jeg må tenke på?

Nøyaktig hva mener du med at den ikke "funker som den skal"?

Takk for svar :)

Bare hyggelig.

 

Mamma sier jeg kan nekte og ta i mot ny vare og kun godta pengene tilbake, hun har vistnok hørt det på god morgen norge.

Stemmer det?

Nå vil jeg ikke være frekk mot moren din, men God Morgen Norge er ikke nødvendigvis den mest troverdige forbrukerrettsrådgiveren. Selv Forbrukerrådet bommer ofte på akkurat den biten med å kunne kreve pengene tilbake sånn uten videre.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Jeg lurer også veldig på hva du mener med at produktet ikke funker som det skal. Er det defekt eller er du ikke tilfreds med produktets funksjonalitet?

 

Er det defekt blir det sannsynligvis bare gjort en swap, altså at du får en ny tilsvarende. Om du ikke er fornøyd med selve produktet (som fungerer) så har du absolutt ingen krav. Hadde du hatt emballasje kunne det da tenkes at du ville fått tilbake tilgodelapp eller penger alt etter hvilken policy butikken har på dette, men "pengene tilbake" har du ikke krav på noen steder etter loven, bortsett fra ved kjøp i nettbutikker, postordre e.l. hvor angrerettloven gjelder.

Lenke til kommentar
En ting med slike kontrollere er hvis du har TV'n på, mens anlegget er av. Hvis du da har programert aktiviteten "se på tv" til å slå av/på begge enhetene, så vil du oppleve at TV'n blir slått av og anlegget slått på.

 

Er klar over det, har slått av alt før jeg trykker på "se på tv". Men funker enda ikke.

 

Dette er en brukerfeil ja. Har selv en harmony 555 og den funker helt fint.

 

Hadde du samme problem som meg før du fikk den til å funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...