Omegaman Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Heij, har nettop oppgradert pcen min, har nå ett system bestående av ; Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 Kit 2x2GB CM2X2048-6400 Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2 ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 Når jeg sjekker temperaturen med Real Temp ligger kjernetemperaturen på 42-45 idle, men når jeg lar den stå på mens jeg spiller CoD4, oppgir den max temperaturen den har hilst på til å være 99/98 grader! Hva gjør dette? Er med boxed-kjøleren, men resten av komponenetene mine ligger på lave 30(med unntak av GPU). Og kabinettet kjennes iskaldt ut når jeg legger handa på det? Er det feil med den eller hva skjer? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 skjekka maskina for støv? skekka at kjøleren sitter ordentlig? prøvd å lese av temp med andre programmer? Lenke til kommentar
Omegaman Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Er nok ikke noe støv av betydning, bygd for 13 dager siden. Må nok åpne for å sjekke at kjølern sitter tror jeg. Får akkurat samme tempen i SIW, 99 på Core#0 og 98 på Core#1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 da sitter nok ikke kjølern skikkelig nei. husk å trykk til de klipsene skikkelig Lenke til kommentar
Omegaman Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Har hatt oppe nå, det virker som om kjølern sitter slik den skal, klarer ikke bevege på den i hvert fall Lenke til kommentar
Professional Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ta den av, ta på ny kjølepasta. Ta den på igjen ifg manualen. Lenke til kommentar
Omegaman Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Funker alle kjølere som går på 775 socket på denne forresten? Har kjølern fra gamle stående, det var jo også socket 775, en GlacialTech Igloo. Kan det være en ide å prøve? Har ikke pasta å legge på ser du, har bestilt både sånn renseting og pasta, kommer i morgen. Mulig jeg får styre unna "tyngre saker" i mellomtiden da:( Endret 19. februar 2009 av Omegaman Lenke til kommentar
Omegaman Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Tok av kjøleren og skrapa litt av kjølepastaen bort, ble bra da. Tydeligvis den originale som er alt for tjukk og alt for dårlig smurt utover til at det blir bra, for kjølern satt bra først også merkelig nok. Uansett, nå er det 32 grader idle, og 45 load, absolutt fornøyd:D Tusen takk for alle svar og forslag, kommer tilbake hvordan det blir med nu pasta i morgen Endret 19. februar 2009 av Omegaman Lenke til kommentar
Professional Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Du kan bruk alle cpu kjølere for 775 btw Feste mekanismen passer, ver obs på at ikke alle kjølere kanskje er bra nok. Og bra det ordnet seg Lenke til kommentar
Omegaman Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Ja regna nesten med det egentlig. Vetsje helt hvor bra den er egentlig, den reduserte i hvert fall støyen og tempen veldig når jeg bytta fra boxed til Igloo på gammelpcen med p4 3.4Ghz, ble stilt i forhold til boxed som var flymotor. Gidder ikke prøve når det ble såpass grei temperatur som det blei(og jeg ikke har hovedkortskuff så er no dritt å montere den andre kjølern med festeplata bakom HK), også blir det sikkert enda en grad eller to kaldere i morgen, når jeg bytter orginale kjølepastaen med OCZ sin Freeze Extreme, ser mange har hatt gode temperaturfall når de bruker denne kontra original. Lenke til kommentar
Omegaman Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Da er jeg oppe å går igjen med ny kjølepasta og ny harddisk. I skrivende stund har jeg en temperatur på 31 grader med Realtemp, 32 med SIW. Pcen er altså kaldere med lett belastning nå, enn den var på idle med originale kjølepastaen. Kan godt gå godt for OCZ Freeze altså Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) me den mengden kjølepasta det er på boxedkjølere er det ikke merklig at det blir varmt. varmen må først mellom 2-3 cm. med kjølepasta før den når selve kjølern. allerhelst skal det være et ultratynt lag mellom cpu og kjøler. akuratt nok til å fylle ugjevnhetene mellom cpu og kjølern. tipper man oppnår sånn ca det samme resultatet med en boxedkjøler med orginal kjølepasta som en boxed kjøler uten kjølepasta. nå har jeg ingen boxedkjølere her med pasta på, hvis ikke skulle jeg faktisk testa =) Endret 20. februar 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå