Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

1fps hvert 10 sek - race driver grid

Anbefalte innlegg

Hei.

Problemet mitt er som nevnt i emnetittel, i racedriver: grid så får jeg bare.. 1 fps hvert 10sek sikkert, er uspillbart, lagger som jeg aldri har sedd før..

Prøvde å google problemet men fant bare ut at jeg kunna prøve å patche til v1.2 men det funka heller ikke..

Har prøvd å disable Crossfire, og det virka i sikkert.. 2-3 minutter så lukket spillet seg og fikk en feilmelding opp at skjermdrivere har sluttet å fungere..

Mitt oppsett:

Asus m3a32 Mvp deluxe

8gb Crucial ddr2

Amd Phenom x4 9950BE

2x Club3d 4870 512ddr3

Windows vista sp2 64-bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Problemet mitt er som nevnt i emnetittel, i racedriver: grid så får jeg bare.. 1 fps hvert 10sek sikkert, er uspillbart, lagger som jeg aldri har sedd før..

Prøvde å google problemet men fant bare ut at jeg kunna prøve å patche til v1.2 men det funka heller ikke..

Har prøvd å disable Crossfire, og det virka i sikkert.. 2-3 minutter så lukket spillet seg og fikk en feilmelding opp at skjermdrivere har sluttet å fungere..

Mitt oppsett:

Asus m3a32 Mvp deluxe

8gb Crucial ddr2

Amd Phenom x4 9950BE

2x Club3d 4870 512ddr3

Windows vista sp2 64-bit

Har du 1 frames per second kvart tiande sekund? :p ( bilde per sekund )

Har du skjekka temperaturane på cpu og gpu?

huska å installert drivere til alt på maskinen? ( Skjermkort, brikkesett osv. )

Endret av robert166
Lenke til kommentar

det er sånn hele tiden, det er sekund tæler i hjørne, hvert sekund så beveg han seg 0.7-0.8 millisekund framover..

Alt av drivere er nettop installert fra hjemmesider, og gpu = 60c cpu = 50c..

://

oi.. ser nå at emne kan feil tolkes:P den dropper ikke ned til 1 fps hvert 10 sek.. den VISER 1 fps hvert 10 sekund.. dvs 10fps iløpet av 1 min hehe..

Endret av ZitHless
Lenke til kommentar

ingen andre spill som lagger nei, og har nettop installert siste direct x:/

ps: har disablet crossfire, og jeg fikk til å spille men ca. etter 5min så blir det en feil og lukker seg og får en melding i fra vista: Racedriver: Grid has stopped responding..

Endret av ZitHless
Lenke til kommentar

Update:

Jeg har fjerna en av broene på skjermkortene for å se om det hadde no å si, og det virka så langt som at jeg kunne spille den første banen, og når jeg da kommer videre og hu kjerringa bynn å snakk, så lås maskin seg og reboot..

Eller så lås han seg, kommer telbake og bare lukker Grid før så å få en melding opp at det har skjedd en feil og måtte lukkes:S

hva faen... bare jeg som har disse problemene ?O o

btw: dette var det som skjedde når jeg og disablet crossfire, låste og fryste seg ved samme punkt:S

Endret av ZitHless
Lenke til kommentar

Heisann har noe av samme problemet selv. Kan spille i 15- 20 minutter før det kommer opp at skjermkort driverne har sluttet å virke. Det er bare i Grid jeg har dette problemet også. har formatert og lagt inn alt av nyeste drivere og det hjelper ikke..

Lenke til kommentar
Heisann har noe av samme problemet selv. Kan spille i 15- 20 minutter før det kommer opp at skjermkort driverne har sluttet å virke. Det er bare i Grid jeg har dette problemet også. har formatert og lagt inn alt av nyeste drivere og det hjelper ikke..

Har nettop formatert selv, men jeg får ikke engang komme forbi det første løpet før den lukker seg:S

Lenke til kommentar
Skulle kunne mene at det er crossfire problemer.

Får selv ikke starta spillet. Så vidt jeg vet støtter ikke spillet CF.

Kjipt med tanke på at det virket kjempe bra på nvidia kortet mitt :S

Har patcha det til v1.2 der er det CF støtte så vidt som jeg skjønner:p

Men det er bare laggen som kommer av, skjønner ikke hvorfor spillet legger seg ned etter første "løpet" :S

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge til:

Når jeg disabler crossfire og spiller grid, så kommer jeg akkurat forbi første løpet, så lukker grid seg og kommer opp melding: "Grid executable has stopped working".

Og etter det så kommer meldingen om skjerm driver opp som dere ser på scrn-shot..

vettafaen hva jeg skal gjøre for å fixe dette:/

post-89325-1235344305_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Update:

Jeg fant ut at jeg skulle installere v1.2 og legge til cracken for v1.1 så skulle det virke..

Joda det gjorde det forsåvidt, jeg fikk kjøre et til race uten problemer.

Men derimot når jeg skulle kjøre race nr.3 osv, så skjer det samme.. "grid executable has stopped working" og legger seg ned..

Edit: ser ut som fps-drop greierne har gidd seg:S

Endret av ZitHless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...