AstroChicken Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Et bilde fra søndagens tur i fjellet. Har prøvd å bruke den turgåern som referansepunkt mhp størrelsen på omgivelsene. Tanker om komp, lys og fargebruk? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 tøft bilde! men jeg fikk desverre ikke så veldig "dramatisk" følelse over det. Tror jeg ville kuttet en del nederst slik at bildet blir mer panoramaaktig. Bildet har mye potensiale. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg kan ikke akkurat si meg enig med Stoners. Kuttes det nederst vil bildet miste all dramatikk slik jeg ser det. Heller da kutte litt øverst. Men egentlig synes jeg det er ganske bra slik det er. Slik føler jeg meg når jeg er i fjellet også, liten og ubetydelig i et selvopplevd inferno av spisse tinder og dype daler... Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Flotte fjell, og en fin villmarksfølelse for min del. Får fint frem som k.n.b hvor liten man føler seg ute i fjellet. Uten turgåeren hadde det fort blitt tomt, og et blant mange, så det er flott at du har fått han/hun med Fargene virker for meg litt snåle egentlig, det liksom noe rart med metninga/saturation? Eventuelt hvitbalansen, om det var slik det var har du gjort jobben din dog. Eller er det bare min skjerm kanskje? Endret 19. februar 2009 av Ageurk Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Nja, kan jo si at levels er brukt ganske kraftig her, men det er det eneste. Forsåvidt godt sett av deg. Virkeligheten var vel heller en temmelig rosa solnedgang :S Lenke til kommentar
si Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Enig i det med fargene, virker som om det er litt høy metning på cyan i allefall. Det blir nesten litt "selvlysende" blått noen steder. Ellers fin vinkel på eggen, og turgåeren gjør det komplett. Synes utsnittet er fint jeg, men mulig jeg hadde likt en annen crop bedre hvis jeg hadde sett den. Tror ikke jeg ville kuttet noe særlig nederst. Du kan jo godt legge ut noen alternativer til sammenligning. Hvor er det, forresten? Si Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Bildet er tatt i Narvik fra første toppen etter "linken" (radio/tv etc). Ca 1000 meter over havet. Sola er 10-15 minutt fra å gå ned - derav lyset og skyggene. Konvertert fra ubehandlet råfil: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg har sett på bildet og irritert meg over fargene - det er nok mest fordi jeg forbbinder turkis med syden og badeliv. Selve bildet er kjempebra; personen i det fjerne hleper bra på å gi oss en ide over proporsjonene. Jeg lastet ned den ubehandlede versjone og skrudde litt på knottene slik at jeg fikk noe jeg kunne tenke meg å presentere: (Si ifra hvis du ikke vil at jeg skal poste det her). Tom Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Om du hadde valgt en fargebalanse omtrent midt mellom de to så tror jeg det hadde blitt bedre. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Joda, skal innrømme at det er dratt ganske kraftig i de få spakene som ble brukt. Men det er ett eller annet gråskjær, nesten som en slags dis som følger med de røde tonene - eller er det bare meg? *Og for all del, slå dere løs mhp redigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå