Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har eg gitt hun herpes ?

error123

Anbefalte innlegg

HEi!

Eg hadde oralsex med min kjæreste, rett etter me var ferdig så fekk eg plutselig eit utbrudd av munnsår. Sånn rett etterpå. Tok ikkje 10 min eingong. Kan ho ha blitt smittet ?

Eg hadde ingen som helst antydning til prikking eller noko slikt før etter me var ferdig.

Føler meg ganske jævlig no :( Er det en sjangse for at hun ikke har fått det ? Hun er ganske fra seg hun og selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herpes simplex er meget smittsomt.

Herpes simplex kan forårsakes av de to herpesviraene; herpes simplex-virus type 1 og 2 (heretter HSV-1 og 2). Disse viraene affiserer primært henholdsvis oralt og genitalt, men begge har mulighet for å infisere begge steder, men er da mindre patogene, og forårsaker m.a.o. mindre utbrudd. Smitte med det ene vil som regel danne resistens mot det andre. Det er likevel en fare for å overføre herpes simplex type 1 (i munnen) til underlivet ved oralsex med en partner som er smittet og har et aktivt herpes utbrudd.

Les mer.

Lenke til kommentar

Enkelt å greit, eg har av og til munnsår. Trudde det skulle vere rett fram å forstå etter overskriften.

Takk for link. Har lest det uten å finne noko beroligende :p Eg prøver å håpe på at det berre er ein kvise, da eg ikkje har fått noko skikkelig utbrudd. Føler nesten ikkje som eg har fått noko no, da det ikkje har blitt noko størrelse på og er ikkje der eg vanligvis får munnsår. Har likevel litt av munnsår følelsen, og eg trur det er det siden det berre plutselig poppa ut. Det er ikkje akkuratt noko som er vanlig for kviser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...