flogieboogie Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei! Skal kjøpe nytt skjermkort da mitt x1900xt er litt svakt for tiden. Det jeg sliter med er å velge hvilket skjermkort jeg skal velge. Kriterier: - god nok kjøling for at kortet ikke skal gå varmt (har Lian Li PC6070BSCAND kabinett) - holdbart, dvs kunne spille nyeste spillene om 2 år "helt greit" om mulig - Kunne takle 3D programmer greit - prisgrense 2500, helst lavere Utstyr jeg har: Intel C2D E6600 2,4 ghz Mist 500W Asus P5Q 4 gb minne (skal handles) Kortene jeg har tittet på er: Sapphire Radeon HD 4870 1 gb Sapphire Radeon HD 4870 1 gb Toxic Eneste grunnen til å velge toxic er pga custom viften og ferdig overklokket. Har fra før av Zalman VF900-cu, vil denne fungere bedre enn origialviften på 4870? Takker og bukker for svar da innkjøpet må gjøres innen morgendagen mvh Jørgen Lenke til kommentar
Timster Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg mener sapphire leverer en kjøler nesten link toxic kjøleren på siden 1GB kort, den er absolutt bra. Mye bedre enn den som standard sitter på HD4870. Kjøp den vanlige versjonen rett og slett og klokk den opp til toxic nivå. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Jeg mener sapphire leverer en kjøler nesten link toxic kjøleren på siden 1GB kort, den er absolutt bra. Mye bedre enn den som standard sitter på HD4870. Kjøp den vanlige versjonen rett og slett og klokk den opp til toxic nivå. mm, har ikke planer om å overklokke da jeg er grønn på dette Skal heller ikke spille alt for mye på PC'en, men hvis jeg først skal spille vil jeg ha nogenlunde bra kvalitet. Med andre ord, kjøpe standarversonen og bruke den viften jeg har fra før av? billigste alternativet mitt hvertfall. Takk for svar btw Endret 19. februar 2009 av flogieboogie Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 hmrf, ser nå at ATI Radeon 4890 står på trappen til å bli lansert. Skjermkortet mitt fungerer ennå, men er lysten på nytt. Er det slik at lanseringsdato i april er forbeholdt USA eller vil disse kortene komme til Norge i samme tidsperiode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå