isaac elric Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 støtter forslaget om å kutte ut melk. selv blir jeg svært dårlig av kartong melk. holder meg til rå, økologisk melk.. blir ikke dårlig av det. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Beklager dette blir nok vanskelig P610. Jeg har nemlig to foreldre fra steinalderen som er imot alt som heter for "næringsutprøvelser" vis du forstår... For dem er det bare å spise kneip med smør, ost og melk så ordner alt seg, men dette er feil! jeg må ha dem på mitt lag for å få dette til å funke : / Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Den linken du posta til stomach vaccum, åssen skal man klare å holde pusten i 60 sec etter utblås på den siste uka a? driver selv med dette når det passer meg, og kunne tenkt meg å få det skikkelig til skjønner du. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Beklager dette blir nok vanskelig P610. Jeg har nemlig to foreldre fra steinalderen som er imot alt som heter for "næringsutprøvelser" vis du forstår... For dem er det bare å spise kneip med smør, ost og melk så ordner alt seg, men dette er feil! jeg må ha dem på mitt lag for å få dette til å funke : / nei, det må du ikke. vil ikke du drikke melk så drikker du ikke melk. hva skal de gjøre? tvangsfore deg? det er din kropp - du finner ut hva som funker for deg. hvis melk er en potensiell årsak til oppblåst mage og promp, så er det en lur ide å kutte det ut en ukes tid for å se hvordan du føler deg. hadde de forresten vært fra steinalderen ville de nok holdt seg til steinalderdietten. da hadde man verken korn eller melkeprodukter http://en.wikipedia.org/wiki/Paleolithic_diet Endret 24. mars 2009 av IsaachElric Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Pyrion:du trenger ikke å gjøre det 60 sekund i strekk. det jeg bruker å gjøre er å ta en 5-10 reps med 15-20 sekunder når det passer meg, kjenner det blir litt enklere å holde inn magen etter men da du skal gjøre det, skal det kjennes ut som du prøver å holde deg igjenn når du skal pisse xD denne øvelsen er ikke enkel og det tar tid å få den til skikkelig IsaachElric: jeg holder på å legge på meg og foreldrene mine (mistenksomme som de er) tror bare at jeg ikke vil legge på meg vis jeg slutter f.eks med så mye karbohydrater i en uke eller noe slikt. Har prøvd å forklare men de sier bare at jeg bryr meg for mye... PS: du snakker om å ta ting bokstavelig xD Endret 25. mars 2009 av NeW_PrO Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 da får du se å backe det opp med litt ordentlig research. finnes mange studier der ute som viser nytteverdien av å øke inntak av animalske produkter i dietten din, både for vekta og helsa generelt. og hvis de fremdeles er teite så kan du bare sultestreike til mora di steiker en ordentlig biff til deg. foreldrene dine kan tro hva faen de vil - dette er noe du finner ut av selv. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 hm.. Beklager at jeg er litt "treig" men snakker du om å kutte ned på karbohydrater eller på melk nå? Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 begge deler, dersom du ønsker å fikse mage problemet. prøv med melk først du men for all del, les signaturen min! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Melk inneholder jo halvparten av sukkeret som er i brus, og det vil utvilsomt hjelpe pluss at mange ikke er i stand til å fordøye melkesukker. Men se litt på hva du spiser, lag gjerne en logg over hva du spiser hver dag og se hvor mye karbohydrater du egentlig får i deg i løpet av en uke. Da kan du se hva du kan eventuellt kutte ned på/erstatte i kosten din. Ernæringsfysiolog Dag Viljen Polezsynski uttalte i en kostholds debatt at mennesket ikke trenger karbohydrater overhodet. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ernæringsfysiolog Dag Viljen Polezsynski uttalte i en kostholds debatt at mennesket ikke trenger karbohydrater overhodet. trodde det var skadelig for leveren å gå uten karbohydrater i lengre perioder, jeg. hvor er det du har fått denne informasjonen? Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 hm... og da skal jeg kjøpe linberg brød på rema? d kan gå men jeg ser på næringsinnholdet på en smash! bar her, men dette står bare per 100g, har noen en anelse om hvordan jeg skal regne ut hvor mye som er i så og så mye gram? ^^ Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Akkurat det var fra en debatt som gikk på tv, men han har flere artikler i bladet Mat & Helse om emnet. Her er litt om han Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Er det egentlig noe frukt du kan spise uten å få oppblåst mage? Og hva er best av lys eller mørk sjokolade om du sliter med dette? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Tror all frukt gir oppblåst mage, iallefall for meg. Frukt har jo fruktsukker tross alt. Mørk sjokolade, jo mørkere jo bedre. Men all sjokolade er mettet med sukker, så du kan jo prøve ut noen sukkerfrie. Atkins har noen som ser ut til å funke for meg, Cavalier har også noen. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Oj oj oj! Da har jeg fått vite noe nytt! Jeg har alltid trodd at lys sjokolade var best for magen fordi kakaoen kunne være sterk (?) Men disse sukkerfrie er vel søtet med søtningsstoff? Alle søtninsstoffene jeg ikke tåler slutter på -ol som: maltitol, xylitol, sorbitol og mallitol. De intense søtningsstoffene er derimot ikke sukkeralkoholer og skaper ikke problemer i tarmen (Men de kan skape en hel masse ANDRE problemer) som: aspartam, sakkarin, cyklamat, acesulfam k osv. Er du sikker på det med mørk sjokolade? Jeg syns bare det er så fantastisk at jeg må ha det bekreftet to ganger Lenke til kommentar
Roug Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg er 24 år og Hele min oppvekst har jeg slite med vondt i magen mye luft og oppblåst mage, i 2007 fant jeg ut hva problemet var, melk og gluten, uansett hva jeg tar som inneholder melk så fpr jeg stor mage og kraftige magesmerter, virker som du har det samme som meg, laktoeseintoleranse, kutt ut alle melke produkter og du kommer til å merke forskjell, og drop gluten, det er lim i magen din, du har ikke godt av det uansett. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Oj oj oj! Da har jeg fått vite noe nytt! Jeg har alltid trodd at lys sjokolade var best for magen fordi kakaoen kunne være sterk (?) Men disse sukkerfrie er vel søtet med søtningsstoff? Alle søtninsstoffene jeg ikke tåler slutter på -ol som: maltitol, xylitol, sorbitol og mallitol. De intense søtningsstoffene er derimot ikke sukkeralkoholer og skaper ikke problemer i tarmen (Men de kan skape en hel masse ANDRE problemer) som: aspartam, sakkarin, cyklamat, acesulfam k osv. Er du sikker på det med mørk sjokolade? Jeg syns bare det er så fantastisk at jeg må ha det bekreftet to ganger Joda, det er mange sider om skadevirkningene til blant annet aspartam. Mange er tildels hysteriske i sine rablinger om alt som kan skyldes søtningsstoffer. Jeg vil heller ha i meg søtingsstoffer enn sukker dog, da sukker er definitvt skadelig for kroppen. Angåene det med sjokolade. Jo mer sjokolade, dess mindre sukker, derfor er mørk sjokolade bedre. 70% sjokolade eller mer er å foretrekke. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg velger og kunstig søtning foran sukker, så lenge det er intense søtningsstoff istedenfor sukkeralkohol. De intense ser det ut at jeg tåler bedre... Å jeg tror at 90% av det folk sier om blant annet aspartam er reint bullshit! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Vær så snill - for din egen del - å ta skadevirkningene av kunstige søtningsstoffer seriøst. Det er en overveldende bevismengde på at Aspartam fungerer som nervegift som virker degenerativt på kroppen over tid, det er bare det at du ikke finner slikt stoff i massemedia. Leser du bøker, ser dokumentarer og går igjennom i nevrojournaler så får du virkelig uttømmende detaljer om hva som faktisk skjer i kroppen når du får dette stoffet og MSG i deg daglig over tid. Selv så skadelig som sukker er tar jeg gladelig det istedet for kunstige søtningsmiddel, men generelt holder jeg meg unna slikt søppel-mat og drikke i utgangspunktet. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Hehe, slapp av jeg har kjøpt en pose på helsekosten som heter "Sukrin" eller noe sånnt og visstnok skal være 100% naturlig samtidig som den ikke byr på magetrøbbel Bare å sette i gang og lage sjokolade, syltetøy, boller osv nå ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå