haakoon12 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hallo Har tenkt til å starte med jakting, men først må jeg ta jegerprøven, som jeg holder på med.. Og får å si det rett ut, har jeg IKKE peilig på våpen, hørt at man må bruke hagle til harejakt,, og da kommer spørsmålet mitt.. Hva er det beste nybegynner våpenet ? har lyst på noe billig men bra.. Setter pris på alle svar.. Lenke til kommentar
Berntkr Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Gå i til din lokale våpen forhandler også får du prøvd ut hagler og tips om ammo. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Når du tar jegerprøven må du nesten gjennom den lille boka som vil gi deg mye svar rundt hva som skal brukes til hva, kan være en ide å lese gjennom. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hvis du holder på med jegerprøvekurset så kan du sikkert få mange råd av kurslederen, spør! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Noen som har erfaring med bruk av rifle på hare? Var med en på jakt som skjøt en hare. Jeg så ikke skuddet, men det var med ekspanderende kule i 30-06. Deler av brystet ble "sprengt" bort, men likevel fortsatte den å løpe noen meter... Etter det har jeg vært LITT skeptisk. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Har ikke mye erfaring selv mem far min tidligere brukte kombien med hagle og .222 Var ikke så alt for mye ødelagt på haren da når rifleskuddet gikk. Lenke til kommentar
Bmax Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Noen som har erfaring med bruk av rifle på hare? Var med en på jakt som skjøt en hare. Jeg så ikke skuddet, men det var med ekspanderende kule i 30-06. Deler av brystet ble "sprengt" bort, men likevel fortsatte den å løpe noen meter... Etter det har jeg vært LITT skeptisk. var nok kun krampetrekning som gjorde til at den fortsatte... Lenke til kommentar
Omar Solås Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 Er det tillatt med ekspanderende kuler på jakt..? Lenke til kommentar
PolarD Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Det kreves ekspanderende prosjektiler til storvilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå