Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista fryser på batteridrift

Anbefalte innlegg

Hei. Har et stort problem med min Fujitsu Siemens Amilo 2636si.

Maskinen (vista ultimate) fryser hvis jeg plugger ut strømtilførselen. Hvis jeg restarter den igjen ved å trykke på svenske knappen uten strøm, stopper den når windows teller oppp før den starter. Hvis jeg plugger i strømmen igjen fungerer den utmerket.

Det som er merkelig er at hvis jeg starter opp i sikkerhetsmodus med nettverk fungerer pcen som normalt på batteridrift. Tyder vel på software feil??

Har snakket med support og de anbefalte følgende:

* Recovery cder(Har ikke disse, men valgte heller å legge inn en blank vista cd med egen lisesen)

* Har hentet samtlige drivere fra hjemmeside.

* Flashet biosen med ny versjon

* Prøvd en annen versjon av vista ultimate (en annen cd) og utført disse punkter enda en gang.

* Hardisken er også formatert grundig en gang

Alternative er å få tak i recovery cder til denne pcen men siden den er 1 år og 1 mnd gammel kunne de ikke lenger sende disse ut uten å ta 40 euro!!! (Ikke interesert)

Eller sende inn på service, men hvis det skulle vise seg at det er software problemer blir det en dyr affære siden garantien ikke dekker dette.

Noen tips mottas med hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette skjedde pc'n til brorn min også.. det viste seg at noe a problemene lå i "power play" delen til ati. den ble bare "mindre ustabil" etter at jeg deaktiverte den funksjonen.

det jeg trur det kan komme av er en defekt bateri sensor. servicen til bateri sensorn er blandt tinga som ikke starter opp i sikkerhets modus.

en annen ting jeg trur det kan komme av er profil saken i vista, den har en for batteri drift og en for strømnet drift. lag disse så like som mulig å se om problemet vedvarer.

edit:

vet du har en ren intel konfigrasjon på pc'n din. men det er ikke umulig at pc'n rett å slett bare blir ustabil når den klokker seg ned og undervolter. når den aktiverer batterispare funksjonene.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
dette skjedde pc'n til brorn min også.. det viste seg at noe a problemene lå i "power play" delen til ati. den ble bare "mindre ustabil" etter at jeg deaktiverte den funksjonen.

det jeg trur det kan komme av er en defekt bateri sensor. servicen til bateri sensorn er blandt tinga som ikke starter opp i sikkerhets modus.

en annen ting jeg trur det kan komme av er profil saken i vista, den har en for batteri drift og en for strømnet drift. lag disse så like som mulig å se om problemet vedvarer.

edit:

vet du har en ren intel konfigrasjon på pc'n din. men det er ikke umulig at pc'n rett å slett bare blir ustabil når den klokker seg ned og undervolter. når den aktiverer batterispare funksjonene.

Tusen takk for svar.

Jeg har forsøkt å gjøre konfigurasjonen til batteri drift og med strøm likt. Dette uten hell.Vet ikke om jeg har rein intel konfiguarasjon fordi jeg ikke vet hva det betyr.

Har akkurat installert en annen windows versjon (pro) og dette hjalp ikke. ALle drivere er også hentet fra hjemmesiden.

Hvis det er en batterisensor som er problemet, hvordan kan denne deaktiveres hvis den kan, og er dette en hardware feil?? I tilfelle er det garanti :-)

Takker kjempe igjen for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...