Vizla Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Følgende skjedde: Fikk C1 error (cpu cache eller minne) etter jeg _senket_ FSB i BIOS. Resatte CMOS fortsatt C1. Satte inn en noname brikke fra en annen PC, får boot. Bytter ut noname med en av Muskin brikkene, får boot. Bytter til andre Muskin brikken, får ikke boot. Sendte den brikken inn til nettbutikk samtidig som jeg lot MemTest kjøre 48 timer på brikken jeg hadde igjen. Verken nettbutikk eller jeg finner noen feil på minnebrikker. Nettbutikk er snill, og sender brikken tilbake uten kostnad. Nå sitter jeg med begge brikkene i systemet og "alt" fungerer fint. Kjørt Memtest 24 timer, ingen feil. Kjørt Prime95 20 timer blend og FPU, ingen feil. I bla. Call Of Duty 4 blir jeg sparket ut etter 5 minutter max, med en melding om "Unpurity in security program". I Sins Of A Solar Empire blir splittet brått avsluttet etter 2-3 minutter med begge ram-brikker i, eller 30-40 minutter med en ram-brikke i. Spillet hakker også veldig, fryser til et halvt sekund hvert 5. sekund ca. Burnout Paradise City og Left 4 Dead fungerer helt fint. Oppstart tar ca. 60 sekunder fra login skjerm vises til alt er ferdig-loadet. Normalt tok det 2-5 sekunder tidligere. Systemet er nyling formatert, nyeste drivere på alt utenom en ukjent "Lydenhet på High Definition Audio-Buss". Jaktet på drivere til den en ukes tid uten å finne noe Systemet: 4870 1gb E6420 Abit IX38 QuadGT Muskin Redline XP2-8000 4x HD Corsair HX620W Endret 19. februar 2009 av Vizla Lenke til kommentar
larsg Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Har du satt opp volt på ram til 2.0 - 2.1 ? Row Refresh Cycle Time: 60(55-60) Denne innstillingen kan også være kritisk på hovedkort med intel chipset. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Ram har hatt 2.1 under alle tester kjørt, nå har jeg de på 2.15 Finner ingen instillinger i BIOS for RRCT ? edit: ah, tRFC, skal sjekke Glemte å sjekke i memset hva den stod på, men satt til 60 nå. Skal teste litt Endret 19. februar 2009 av Vizla Lenke til kommentar
larsg Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det kan hende det står tRFC Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Har desverre fortsatt samme problem i de to nevnte spillene, og oppstart tar like lang tid. Begynner å lure på om det kan være problemer med hovedkort ? Lenke til kommentar
larsg Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Eller skjermkortet ? Sønnen min har hatt litt tull med att spill stopper opp , eller gir feilmeldinger etter Catalyst 9.1 kom ut. Satt inn mitt Nvidia GTX285 klokka 09:30 i dag , og han har ikke hatt ett eneste problem på hele dagen. Du kan jo prøve en eldre versjon av ATI driverne. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Lydenhet på High Definition Audio-Buss er muligens HDMI lyden på ATI skjermkortet ditt ? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Det er fullt mulig, ikke noe jeg bruker dog. Har testet med 9.1 tidligere, nå kjører jeg 8.573 med samme problemer. Skal teste et par andre versjoner Endret 19. februar 2009 av Vizla Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Testet med en del forskjellige versjoner, vanilla og moddet uten hell desverre. Eneste er med 9.1 at "laggen" i spillet forsvinner, men crasher ca. likt med alle versjoner Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Du har selvsagt prøv å bytte minnespor? Om hovedkortet er defekt(?), kan minnesporene lage krøll. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Har testet 1-3 og 2-4 ja, derfor jeg har litt vanskelig for å tro at det kan være hovedkort. Selvfølgelig, kan jo være northbridge eller no slikt, men det burde da produsert feil i Prime eller Memtest? Får forøvrig tak i en relativt lik PC i morgen, skal swappe litt deler og se om det leder til noe svar Endret 21. februar 2009 av Vizla Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hold oss oppdatert. Og lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå