MotorOLA1234 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei! Jeg lurer på om en operatør kan se når min mobil var sist brukt? Jeg har nettopp bytta telefon og lurer på om de kan se hvilken telefon eller IMEI nummer som jeg bruker simkortet mitt i? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ja, operatøren kan se hvilken telefon du bruker. Lenke til kommentar
MotorOLA1234 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Men logger de å ser når telefonen min var sist brukt? En telefon med et visst IMEI nr var sist brukt det og det tidspunktet f.eks? Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Ja. Det loggføres hvilke IMEI som brukes til ethvert mobilnummer og omvendt, hvilke mobilnummer som brukes på enhver IMEI. Det vil si at det er null problem å spore en stjålet mobil. edit: ? Endret 19. februar 2009 av genser Lenke til kommentar
MotorOLA1234 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Så hvorfor er ikke politiet ute å fakker folk når mobiltelefoner har blitt stjålet? Huff... Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Fordi vi ikke har store nok politistyrker til å ta folk som stjeler små mobiltelefoner. Det er derfor man tar saken opp i egne hender og legger in sporings-programmer som sender lokasjonen til mobilen din hjem til PCen eller eposten din. Det å utstede politifolk til å finne stjålne mobiltelefoner blir litt for mye. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Sikkert vært mulig og laget et system som (f.eks) automatisk sender ut bøter () dersom man setter SIM-kortet sitt i en telefon som er stjålet, nesten som en fotoboks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå