E.C. Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hallo alle sammen! For snart en uke siden har jeg fått fullstendig oppgradert lydsystemet på PCen. Fra å ha innebygd lydkort på Asus P5K og Creative Inspire P380 har jeg etterhvert oppgradert til Creadtive Audigy Platinum eX, en Pioneer VSX-D510 og et par Dynavoice F6-EX. Bruker en optisk kabel mellom lydkort og forsterker. Er veldig fornøyd med lyden når det gjelder Hip-Hop og ellers litt i duren Linkin Park, men metal går det verre med. I den sjangeren så hører jeg nesten bare på Bullet For My Valentine og jeg har litt problemer med å justere EQ for å få optimal lyd. Har så langt kommet fram til at man skal ha bass & diskant en del opp og mellomtone ned, men greier ikke å finne noe som passer mer eller mindre perfekt. Så: er det noen der ute som også hører på BFMV og kanskje har noen tips til EQ innstilling? Bruker Winamp, så kom gjerne med en ferdiglagret en som jeg kan prøve. Takk til alle som tar tiden, setter pris på svar PS: forsterkeren er satt på DIRECT, så den skal i teorien la være å vrenge lyden som kommer ut fra lydkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå