Gå til innhold

Symantec får besøk av hackere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp. Men desverre har ordet hacker blitt gjeldende for både hackere og crackere.

I alle fall blandt de med mindre kunnskap om hva hacking og cracking faktisk innebærer. En kan kanskje påstå at det kun er hensikten og ikke kunnskapen som er forskjellen.

Media må også ta mye av skylden. Det er synd at journalister skal skrive om ting de ikke vet hva er eller betyr... Man burde da i alle fall få artikkelen rettlest av noen med innsikt i tema.

Lenke til kommentar

Noen burde virkelig gå frem med et godt eksempel for å få bukt med forvirringen rundt begrepene hacker og cracker. Når jeg driver og hacker på linuxkjernen for å optimalisere den til mitt eget bruk, betyr jo ikke det at jeg bryter meg inn i mitt eget system eller oppretter en bakdør på noen som helst måte. Det det betyr er jo at jeg modifiserer den ved å legge til støtte for flere enheter eller endrer driverne som allerede er lagt til for at bestemte enheter skal ha flere funksjoner.

btw: innlegg nummer 500 :)

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

Media må ta mye av skylden med forvirring med hacker/cracker.

Her skulle overskriften vært "crackere avslørt sikkerhetshull"

Ikke at det er noe krtikk for disse utrykkene er blitt helt vasket ut.

Men husk og bli kalt hacker av dem som forstår hva ordet betyr er en æresbenevnelse.

Gammel ja,men gir et svar på hva utrykket "hacker" er.

http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html

Skrevet av en de mest kjente programmere som finnes"Eric Raymond".

Han kan skrive flytene i 14 programmspråk,så utrykket hacker er da noe som passer bra på han.

Lenke til kommentar

hackersblog har kommet med en oppdatering.

We would like to provide you with an update on the vulnerability reported yesterday, on hackersblog.org, for the emea.symantec.com website. Upon thorough investigation, we have determined that the Blind SQL Injection is, in fact, not effective. The difference in response between valid and injected queries exists because of inconsistent exception handling routine for language options.

Thanks again for notifying us of the issue. We will have the modified page up again soon with better exception handling.

http://hackersblog.org/2009/02/19/symantec-response/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...