Bennati Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg gikk inn på min mors pc også trykket jeg på en snarvei som het Privacy components. Det begynte å gå gjennom mange nettsteder som skulle være såkalte trusler. Midt i sjekken så kommer det opp titals med meldinger der set står ''Ikke nok minne'' Jeg slo av datamaskinen og forventet at alt skulle bli bra. Jeg slo på dataen og alt var normalt bortsett fra i starten var det noe acer greie(er en acer maskin) Jeg logger på og da kommer denne Privacy components på igjen,når jeg lukker det ned(må vente en stund til det er mulig) ser jeg bare bakgrunnen. Please hjelp meg fort for moren min kommer hjem snart og hun klikker helt fulstendeig. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ctrl - alt - Del så ser du om programmet kjører. Hvis ja. trykk avslutt Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Da er bare bakgrunnen der.Hun kommer hjem om en time Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Ingen som har noen idéer nå i siste liten? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Det er virus og ikke et program som fjerner det. Privacy Components (PrivacyComponents) er en ny bedragersk programvare som gir seg ut for å være en datasikkerhetsløsning, men som egentlig er en forfalsket programvare som er ute etter pengene dine. Pesten Privacy Components kan dukke opp gjennom forpestede nettsider som er programmerte til å generere falske popuper når du besøker dem. Den kan også komme bundet sammen med korrupte videokodekser. Disse forfalskede sikkerhetsvarslene hevder at PCen din er infisert med malware og at disse sikkerhetsrisikoene må tas hånd om så snart som mulig. Ved å klikke på popupene blir online systemskanneren utløst og „oppsporer“ diverse trusler som du angivelig skal ha i systemet ditt. Verktøyet som blir fremmet med disse ondsinnede taktikkene er Privacy Components, som markedsføres som et redskap for systembeskyttelse. Så lenge Privacy Components kjører i systemet ditt, vil den narre deg ved å merke de legitime filene dine som korrupte, og dermed lokke deg til å bli kvitt dem. Men fjerning av disse kritiske systemfilene vil bryte ned systemytelsen og vil lede til sammenbrudd i det lange løp. For å oppsummere, er hovedmålet til Privacy Components å få deg til å kjøpe den „kommersielle“ programvaren og få deg til å tro at det foregår ondsinnet aktivitet i systemet ditt. Fjern Privacy Components og de tilhørende skadeprogrammene så snart som mulig. Trykk f8 under boot, eller tilsvarende sikkerhetsmodusknapp for din pc. Sjekk kontrollpanel- legg til/fjern programmvare om du finner den der. Eller kjør antivirusprogrammet du har på pcen. Farenivå 9/10 Type: Rogue Anti-Spyware Vanlige infeksjoner symptomer: * Kobler til Internett uten tillatelse * Viser kommersiell reklame * Normale system-programmer krasjer umiddelbart * Treg Internett forbindelse * Systemkrasj * Plagsomme popuper * Treg maskin Filer du kan søke etter er agent.exe pc.exe softjopa[1].exe sp.dll swapdm.dll Filer som må fjernes sp.dll swapdm.dll Prosesser som må avsluttes ( ctrl-alt-del ) Marker og avslutt agent.exe pc.exe softjopa[1].exe Registerføringer du må fjerne Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D032570A-5F63-4812-A094-87D007C23012} Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Privacy components Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\agent.exe Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Start Menu2\Programs\Privacy components Her er det nok best å legge alle kortene på bordet og få en som kan register til å fjerne. Endret 19. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Tusen tusen takk war, nå får vi prøve(har fått litt ris allerede:P) Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Fungerer ikke ctrl-alt-del for å åpne vinduet trykk start -kjør og skriv taskmgr Åpner vinduet seg nå trykk på Prosesser , trykk på sorter etter navn og let etter prosessene agent.exe pc.exe softjopa[1].exe Marker en og en og velg avslutt prosess Du kan søke etter resten av filene i start- søk etter Men da må du tools- folder options -view- og hake AV "hide protected OS files for å sjekke om du har flere filer trykk start- kjør og skriv cmd Så skriver du dir/A navn_på_fil for eks dir/A C:\Users\War\Documents\OCCT\2009-01-21 Du kan slette filer her også med koden rmdir /S navn_på_filen men det er litt mere heavy. rmdir /S C:\Users\War\Documents\OCCT\2009-01-21 Får du ikke avsluttet prosessene i sikkerhetsmodus eller slettet filene du finner kan du prøve et egen software for å slette filene. ( filnavn finner du ved å finne filen og kopiere det som da står øverst) http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-...&tag=button Dette programmet burde du alltid ha på pcen din. Hurtigscan er bra nok. Endret 19. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Tror jeg har formulert meg litt dårlig, jeg kommer meg ikke så langt inn i systemet at jeg kan bruke kontrollpanel, og diverse andre greier. Har bare valgene fram til du logger deg på i tillegg er det en j*vla jobb-pc så jeg har ikke tilgang til alt. Takk for hjelpen skriver det ut og gir det til han fyren som skal fikse det. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ikke en gang i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
War Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Det er i slike sammenhenger man setter pris på backup og man bare kan formatere hele disken. Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Nå har itfyren på jobben der hun fikset den. Når enden er god er allting godt! Lenke til kommentar
War Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ikke trykk på virus er vel moralen her:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå