Gå til innhold

Bærbar spill/div pc til (helst maks) 10000 - trenger tips! :) (uløst - hvordan skrur jeg av løst?)

Anbefalte innlegg

Hei!

Budsjettet mitt er i utgangspunktet maks 10.000 (men finnes 'løsningen' til et par hundrelapper til, så...)

Jeg kommer til å bruke den til spill som Darkfall Online, Football Manager 2009, Battlefield 2 (evt BF3 når den kommer). Jeg har en stasjonær også som funker flott som spillpc, men jeg kunne tenkt meg å ha en bærbar også med disse mulighetene. Det jeg ønsker meg er følgende:

Hovedønske står først - (det jeg til nøds kan overleve med i parentes).

Størrelse: Tja, usikker, men tror vel 17" passer best. Ikke mindre enn 15.4 og ikke større enn 18.6.

Skjerm: Full hd (WSGXA+ 1680x1050)

Prosessor: dual core 2.4ghz (dual core 2.2 ghz)

Minne: 4gb ddr3 (4gb ddr2)

HD: 250gb 7200rpm (160gb 5400rpm)

Grafikk: gforce 9600 m/512 ram dedikert eller tilsvarende ATI (et annet 512mb dedikert - til nøds et kjapt m/256 ram dedikert) - hvilke ati kort er like/bedre forresten?

Optisk: Blue-ray (DVD)

Div: JA TAKK til: Webcam, mikrofon, bluetooth, WiFi, vanlige utganger, iallfall 1hdmi, norsk tastatur

Batteri: 9 cells (6 cells)

Ellers: Gjerne en nokså stille og rolig maskin av god kvalitet. :-)

Jeg skjønner at dette kanskje er litt 'heavy' for 10.000, men om dere vet om noen alternativer hadde det vært gull!! :-) Eventuelt om dere vet om noe som er nesten like bra eller hvor mye jeg må opp i for å få de spec'sa jeg ber om.

På forhånd, takk!! :-)

Endret av Celestrian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=116157#

den duger nok en del

de specsa du har oppgitt er jo latterlig lave egentlig..

her er enda en:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=407038

Hehe, latterlig lave? Hva ville du gått for? Jeg vet jo det finnes laptop'er med mye bedre specs der ute, men det har jo noe med pris å gjøre også. Har du andre forslag til specs da, uten å gå for høyt opp i pris? Ikke så verst de to pc'ene der, men de har litt lavere oppløsning enn det jeg kunne tenkt meg. :)

Lenke til kommentar

Takk for tips, jeg tar de med i vurderingen. Det gjør det iallfall lettere å sammenligne med andre ting jeg finner.

Det ser ut til at det enn så lenge er umulig å få til ALLE kravene til 10.000, selvom jeg prøver ;-) Har ikke gitt opp å kikke og skal si fra om jeg finner noen, evt legge noen linker til div selv, så kan dere hjelpe meg velge :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...