genser Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Joda, selvfølgelig, poenget mitt var bare at mens en drøss av websider pent og pyntelig og diskret påpeker at jeg har IE6, tar tek.no-nettverket enda mer drastiske steg med popup og mørklegging av nettsiden. Plagsomt. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Joda, selvfølgelig, poenget mitt var bare at mens en drøss av websider pent og pyntelig og diskret påpeker at jeg har IE6, tar tek.no-nettverket enda mer drastiske steg med popup og mørklegging av nettsiden. Plagsomt. Ja, dette er jeg helt enig i, og jeg prøvde å ta opp temaet i innlegg #101, uten å få noen reaksjon fra hw. Nå forventer jeg vel egentlig ikke at hw-ledelsen sitter å følger med i enhver tråd som skrives, men om noen skulle ramle innom: Revurder måten IE6-meldingen vises på! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Joda, selvfølgelig, poenget mitt var bare at mens en drøss av websider pent og pyntelig og diskret påpeker at jeg har IE6, tar tek.no-nettverket enda mer drastiske steg med popup og mørklegging av nettsiden. Plagsomt. Hva om vi hadde lagt inn at "IE6 er en direkte fare for din PC", i stede? Det er omtrent sanheten. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 diablo: problemet er ikke teksten, men måten den vises på: Som en plagsom popup man må klikke vekk. Det er svært lite brukervennlig, og skaper mye mer irritasjon enn lyst til å oppgradere. Hvis man ønsker en effekt av en slik kampanje, er man nødt til å spille på lag med brukerne sine. Man må saklig og ydmykt oppfordre og forklare om hvorfor man skal bytte vekk IE6. Men man kan ikke påtvinge - prøver man på det, setter kunden seg kun i motverke, og finner istedet andre steder å surfe.. Tenk med deg selv; Hvor aktuelt er det å surfe på nettsider som gir det en popup hvert femte minutt om at du må bytte ut programvaren din? Dette blir veldig offtopic, men jeg er helt sikker på at du bruker mye programvare som kunne vært byttet ut med mer sikrere alternativer. Er det allikevel greit å få en popup-advarsel hele tida? Jeg gidder iallefall ikke installere FreeBSD for å besøke en nettside, selv om en Unix-distro er langt mer sikrere enn det OS mannen i gata bruker. Ser du hvor jeg vil hen? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Brukte Opera i flere år, men nå bruker jeg FireFox, etter å ha testa det i et par måneder. Ser ikke ut som jeg går tilbake til Opera enda, værtfall, fordi FF funker så bra til alle nettsider. Men plutselig en dag så kan det jo hende man bytter igjen, men til IE ? Aldri i verden. Makan til søppel da, gitt... Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Er det noen man lærer seg instinktivt på windows så er det å klikke (bort) oppsprettsvinduer uten å tenke. Lag en god guide med test og begrunnelse på hvorfor og hvordan man oppdaterer så vil effekten oppnås. Årsaker til å bruke IE6 er i varierende grad mangel på kunnskap. Når det fremdeles virker slik det alltid har gjort er det mange som kunne ha god bruk for å forstå at det er færre problemer knyttet til å bytte nettleser enn det er å fortsette med IE6. Behovet påtvingende, kunnskapen fraværende, status quo, siste nytt fra nettleserfronten. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Joda, selvfølgelig, poenget mitt var bare at mens en drøss av websider pent og pyntelig og diskret påpeker at jeg har IE6, tar tek.no-nettverket enda mer drastiske steg med popup og mørklegging av nettsiden. Plagsomt. Hva om vi hadde lagt inn at "IE6 er en direkte fare for din PC", i stede? Det er omtrent sanheten. Prakteksempel følger, følgende kode dreper IE6 (og IE7, men en conditional statement hindrer det) <style>*{position:relative}</style><table><input /></table> Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Joda, selvfølgelig, poenget mitt var bare at mens en drøss av websider pent og pyntelig og diskret påpeker at jeg har IE6, tar tek.no-nettverket enda mer drastiske steg med popup og mørklegging av nettsiden. Plagsomt. Hva om vi hadde lagt inn at "IE6 er en direkte fare for din PC", i stede? Det er omtrent sanheten. Prakteksempel følger, følgende kode dreper IE6 (og IE7, men en conditional statement hindrer det) <style>*{position:relative}</style><table><input /></table> Det er en skikkelig PAIN IN THE ASS å måtte klikke bort den plagsomme popupen hver gang. I ledige stunder hender det jeg sjekker innom Hardware nettverket fra jobb og da kommer den. Ja, jeg vet hva som skal til for å bli kvitt den. Ja, jeg bruker annen nettleser privat. Dog har irritasjonen gjort at jeg sjekker innom sjeldnere enn tidligere der også. Nei, jeg har ingen mulighet til å legge inn annen nettleser på jobb pc. Det betyr IE6 for min del. Skulle gjerne hatt noe annet, men slik er det. Jeg er neppe alene om å bevege meg vekk fra Hardware sine sider pga. dette. Banneren på sidene er mer enn god nok tale til at vi bør forstå budskapet. Burde ikke være nødvendig å plage leserene med irriterende popup, noen har faktisk ikke noe valg. Q Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Ja, jeg vet hva som skal til for å bli kvitt den.Ja, jeg bruker annen nettleser privat. Dog har irritasjonen gjort at jeg sjekker innom sjeldnere enn tidligere der også. Irritasjonen fra jobb mener du, eller mener du å si at du ennå bruker ie6 hjemme også?Nei, jeg har ingen mulighet til å legge inn annen nettleser på jobb pc. Det betyr IE6 for min del.Du har ikke lov å kjøre en binærfil fra en USB-penn, er det det du sier?Skulle gjerne hatt noe annet, men slik er det.Svært så bastant. Nøyaktig hva har du foretatt deg for å endre situasjonen sånn rent bortsett fra å klage her?Banneren på sidene er mer enn god nok tale til at vi bør forstå budskapet. Burde ikke være nødvendig å plage leserene med irriterende popup, noen har faktisk ikke noe valg.Hm, når jeg leser din post så er den et klart bevis på at banneren ikke er nok. Mange har dessverre så tungt for det. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) til det siste punktet . det hjelper ikke å plage de ansatte med allslags finurlige advarsler når ikke sjefene eller lederne bryr seg Endret 22. mars 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 til det siste punktet .det hjelper ikke å plage de ansatte med allslags finurlige advarsler når ikke sjefene eller lederne bryr seg Spørsmål: Hvordan starter en revolusjon? Svar: Når lederne ikke vil fikse på problemer og ser forbi sannheten. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Ja, jeg vet hva som skal til for å bli kvitt den.Ja, jeg bruker annen nettleser privat. Dog har irritasjonen gjort at jeg sjekker innom sjeldnere enn tidligere der også. Irritasjonen fra jobb mener du, eller mener du å si at du ennå bruker ie6 hjemme også? Nei, jeg har ingen mulighet til å legge inn annen nettleser på jobb pc. Det betyr IE6 for min del.Du har ikke lov å kjøre en binærfil fra en USB-penn, er det det du sier?Skulle gjerne hatt noe annet, men slik er det.Svært så bastant. Nøyaktig hva har du foretatt deg for å endre situasjonen sånn rent bortsett fra å klage her?Banneren på sidene er mer enn god nok tale til at vi bør forstå budskapet. Burde ikke være nødvendig å plage leserene med irriterende popup, noen har faktisk ikke noe valg.Hm, når jeg leser din post så er den et klart bevis på at banneren ikke er nok. Mange har dessverre så tungt for det. Alle har vel rett til å lese og tolke ting slik de selv ønsker.. Hjemme bruker jeg Opera eller IE8 alt etter som, så der kommer ikke den tidligere nevnte popupen opp. Har ingen tilgang til å legge inn annen leser på noen av serverene som står på østlandet eller på den tynnklienten jeg jobber fra, men kan håpe på at IE8 gjør at firmaet velger å bytte nettleser så sikkerheten og funksjonaliteten forbedres. Mange bedrifter er delvis låst til IE6 fordi de har forretningssystemer som krever nettopp denne nettleseren. Er redd vi er en av de. Har ikke prøvd å kjøre annen nettleser fra USB-penn, men det vil kanskje fungere. Takk for tipset Kampanjen er bra den, men jeg skulle ønske at HW kunne moderert seg litt i måten de bringer fram budskapet sitt på. En administrator rettighet hadde vært noe det Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 til det siste punktet .det hjelper ikke å plage de ansatte med allslags finurlige advarsler når ikke sjefene eller lederne bryr seg Spørsmål: Hvordan starter en revolusjon? Svar: Når lederne ikke vil fikse på problemer og ser forbi sannheten. det nytter ikke å starte en revolusjon når de som det skal ramme ikke bryr seg . hvor plage de ansatte når det er sjefen som likevel bestemmer ? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 noen som vet om dn.no er med på kampanjen? burde får noen ledere til å bli oppmerksomme Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 noen som vet om dn.no er med på kampanjen? burde får noen ledere til å bli oppmerksomme Ledere har sikkert alt oppdatert paa egne maskiner Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 eller har full mulighet til å legge inn det dem føler for... forresten, hvor enkelt er det å bytte browser id på ie6? Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Sjeket ut opera fra usb penn. Fungerte veldig bra tom. på en tynn klient. Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Sjeket ut opera fra usb penn. Fungerte veldig bra tom. på en tynn klient.Supert! Takk for at du tok deg bryet med å bidra til at nettet blir en bedre plass for oss alle. Lenke til kommentar
Ljg Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Dette er virkelig en både dum og barnslig måte og få folk til å skifte nettleser!!! Jeg har brukt IE 7 og IE 8 i lang tid, men nå har jeg igjen IE 6 fordi den er mest forbrukervennelig! IE 7 krever veldig mye ressurser, men er ganske god om en ser bort fra den engelske Google søkeren som irriterer litt! Men IE 8 irriterer virkelig langt mere, selv om den krever mindre! Her må jeg for hver side som åpnes besvare om jeg vil kjøre tillegg. Jeg klarte ikke å få det vekk! Det at IE 6 tar inn mere spam og lignende har jeg ikke merket, tvert imot! Det er kanskje fordi det ikke lenger er så mange som bruker den. Så slutt med denne irriterende kampanjen som ikke har noe for seg!!! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 IE 6 eter ressurser til Frokost. Opera med default caching er raskere, og mye mer responsivt på toppen av det. IE er for øyeblikket utdatert teknology, hvorfor ikke opplyse folk at de bruker crap? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå