Gå til innhold

IE6-kampanjen ruller videre

Anbefalte innlegg

De 14 sidene der omhandler bare: problem ditt, problem datt, funker ikke med dette, prøv å last ned dette, prøv å konfigurere slik - gikk det?: Nei - ok da prøver du å konfigurere slik, gikk det bra nå? - nei, Ok da prøver du følgende link til et eller annet forum ....bla, bla, bla.......

Neppe det jeg gidder å holde på med bare for å få en webleser til å fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De 14 sidene der omhandler bare: problem ditt, problem datt, funker ikke med dette, prøv å last ned dette, prøv å konfigurere slik - gikk det?: Nei - ok da prøver du å konfigurere slik, gikk det bra nå? - nei, Ok da prøver du følgende link til et eller annet forum ....bla, bla, bla.......

Neppe det jeg gidder å holde på med bare for å få en webleser til å fungere.

Har brukt firefox (som én av flere nettlesere) siden versjon 1.0, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen. Den fungerer da fint ut av boksen. Her har firefox trolig vært den mest stabile nettleser av alle (litt foran Opera, og langt foran Konqueror og IE). Eneste tilpasning jeg gjør er å legge inn noen få extensions.

Lenke til kommentar
Har brukt firefox (som én av flere nettlesere) siden versjon 1.0, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen.

Samme her. Men jeg har heller ikke sett tråden før jeg hørte om den i denne tråden, eller følt noe behov for å diskutere Firefox. Jeg bare bruker den. Det er ofte sånn at det er de som opplever problemer som poster i slike tråder, mens de mange som er fornøyd ikke har noe behov for å diskutere det.

Lenke til kommentar
Om du ikke har forstaatt det saa bestaar alle programvare-traader stort sett av problemer. De som ikke har dem gidder ikke sitte aa hyle "*Insert program her* ruler" hvert femte sekund inne i slike traader.
Lenke til kommentar
Om du ikke har forstaatt det saa bestaar alle programvare-traader stort sett av problemer. De som ikke har dem gidder ikke sitte aa hyle "*Insert program her* ruler" hvert femte sekund inne i slike traader.

Og hvorfor skulle jeg ikke forstå det?

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om vi brukte samme forbanna ordbruk mot deg og din ignorante holdning, som nettleservalget representerer, skal vi si... de fire siste årene. Eller nei?

Du bruker en åtte år gammel nettleser. Deal with it. Sitt på IT-avdelingen som en klegg for å få dem til å oppgradere. Finn deg et nytt OS om det er hinderet. Installer en ny nettleser om du har muligheten.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

AllFather: Utviklerne av en rekke nettsider gidder ikke å gjøre omfattende tilrettelegging for den eldgamle nettleseren din. Det koster tid og penger. Hvis du tilbyr deg å gjøre slike tilrettelegginger gratis så kan du jo sende en epost og spørre om du får lov til det.

(Ikke at det hjelper mot spam, ormer, virus og denslags)

Lenke til kommentar
Har nå ingenting med tilrettelegging å gjøre din nepe.

Advarselen er grei nok den, den fine grønne dritten som er øverst.

Men å få en popup som dekker hele jævla skjermen hver eneste gang man ser på en side er bare ren idioti fra ene enden til det andre.

Det finnes en perfekt workaround for denne irriterende pop-up'en. Bruk en annen browser. Ja, det er så enkelt! Sitter du uten administratorrettigheter på PCen din, så kan du bruke Portable Firefox.

Lenke til kommentar

Nei Bradbury, så enkelt er det ikke for alle.

På den ene siden: jeg skjønner at HW.no ønsker å bruke mindre ressurser på å tilpasse sine sider til IE6.

På den annen side: det finnes kanskje bedre metoder for å informere på og nå virker det litt som markeringsbehov. De fleste besøkende her er i stand til å få med seg denne informasjonen også om den er litt mindre påtrengende. Det er samtidig også litt overraskende at HW-nettverket velger å jage bort enkelte av kundene sine på denne måten.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at advarselen høres litt overdimensjonert ut (med et lite forbehold da jeg ikke har sett den selv, og heller ikke har tilgang på IE6 for å sjekke).

En stripe øverst på skjermen burde holde, evt en litt større advarsel når man logger inn på forumet med brukernavn/passord første gang.

Ellers er vel dette en kampanje som mange sider er med på, og som ikke skal vare i all evighet.

Derimot syns jeg ikke særlig synd på Microsoft - de fortjener all pes de kan få i denne saken. I en årrekke har brukere av alternative nettlesere måtte godta sånne "best viewed in IE" eller "Vennligst oppgrader til IE6 eller nyere"-beskjeder, ene og alene pga MS sin forpesting av webstandarder :realmad:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Det er fullt lov å irritere seg over Tek.no, Microsoft og hvem det måtte være. Det er endog lov å irritere seg over andre brukere, men tell til ti før dere poster, slik at det ikke renner over og resulterer i personangrep eller -karakteristikker. Uttrykk uenigheten i saklige former, uansett hvor irriterte dere er.

En post er slettet. Reaksjoner tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er èn ting jeg ikke skjønner oppi alt det her styret her.

Hvis det er slik at MS sin IE forholder seg så dårlig til webstandarder, hvordan kan det da ha seg at omtrent samtlige sider jeg har vært innpå de siste 10 årene vises bedre (rendres bedre) i IE enn i FF og Opera?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...