Gå til innhold

BK: Nasjonal Biblioteket i Paris (2 bilder)


nbmofo

Anbefalte innlegg

Et par bilder fra Nasjonal Biblioteket i Paris.

Første så jeg nå at jeg kunne tatt et skritt til venstre(gikk rot i tellingen av vinduer;)), men dere kan jo vurdere om det ødelegger veldig mye av bildet.

I det andre er midtstillingen av horisonten valgt med hensikt for å skape enda mer symmetri i bilde. Så får dere avgjøre om det funker eller om et annet utsnitt hadde fungert bedre.

Ønsker for det meste råd om hvordan kan gjøre dem bedre.

post-163915-1235046618_thumb.jpg

 

post-163915-1235046630_thumb.jpg

 

Edit: Lagt til en til versjon av det andre bildet laget med photomatix.

post-163915-1235386829_thumb.jpg

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ødelegger gjør det nok ikke, men det er jo en type bilde som gjør seg best når det er fullstendig symmetrisk. I verste fall må du jo bare ta turen til Paris igjen. Ingen grusom skjebne i seg selv :)

 

Bilde nummer to er nok litt plaget av omgivelsene. Det er for all del inne på noe, men skogen foran blir vel mørk, og over hele bildet føler jeg det blir litt vel bleke farger. Hvis du tok det i råformat, kan du jo prøve å kjøre ut tre-fire forskjellige eksponeringer, og pumpe gjennom f.eks. Photomatix. Aller helst skulle nok et bilde, med så høyt dynamisk omfang, vært tatt med enten gradfilter eller i flere eksponeringer.

Lenke til kommentar

har tre eksponeringer, men forstår ikke helt hdr opplegget i photoshop, dette bildet er laget av det undereksponerte bildet (lagt ved) og endret i raw konverterer. Egentlig veldig overasket over hvor mye informasjon man kan hente av råfila kontra jpg. Kanskje skal se om finner en toturial på photoshop hdr.

Photomatix har jeg ikke så lyst å bruke penger på, men kanskje det er verdt det?

 

post-163915-1235321369_thumb.jpg

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...