Chrki Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei. Er rykende fersk her på forumet. Siden jeg har kjøpt meg et Nikon D70 kamerahus lurer jeg på om dere kan gi meg noen tips på hvilke objektiv jeg kan se etter? Jeg kommer til å ta bilder av endel "sportslige aktiviteter" som ski (kjøring/stillbilder) og surfing samt endel naturbilder. Det jeg hadde håpet på var å starte med en grei alroundlinse som jeg kan bruke. Hvilket prisområdet jeg ønsker er jeg litt usikker på med jeg hadde håpet dere kunne legge ut noen linker til greie objekter. På forhånd supertakk for svar! Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Før jeg gikk over til fullformat kjøpte jeg et 16-85mm DX-objektiv, og det var jeg strålende fornøyd med. Veldig skarpe bilder, et hendig zoomområde (5x zoom), bildestabilisator og god byggekvalitet. Det er ikke det billigste objektivet i sin klasse, men etter min mening er det definitivt verdt pengene Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Sigma 50-150 f/2.8 er et ganske bra objektiv, men hvis det også skal være til landskap, blir det kanskje ikke vidt nok med 50mm. Ellers er det optiske og byggekvaliteten samt kjappheten på fokusen, relativt bra til prisen. ovrebekk er inne på 16-86mm objektivet, noe jeg skulle tro kan dekke dine behov. Lenke til kommentar
Chrki Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Hvor mye ligger det DX objektet på? Er det Nikon? Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Her er det bare å velge og vrake i priser og butikker.. Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg vil også anbefale Nikkor 16-85mm. Klart det mest brukte objektivet mitt, veldig hendig zoomområde. Blir området større går det ut over kvaliteten. Tror nok det får konkuranse av 35mm når den kommer neste måned, men fleksibiliteten til en god normalzoom er etter mitt syn uvurdelig. Alltid dette jeg tar med når jeg skal reise "lett". Du vil aldri angre om du dropper de billigste alternativene. Dårlig byggekvalitet og som regel yter de bare "sånn passe" rent optisk. Investerer litt mer i et ok objektiv, og du får større glede av din fotohobby. -Lazy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå