Gå til innhold

Forslag til oppgvarmingsøvelser?

Snusi

Anbefalte innlegg

Holder på å revurdere oppvarmingsopplegget mitt. I tillegg til at jeg løper eller sykler, skal jeg nå begynne på med litt andre øvelser. Spesielt skal jeg fokusere på skuldrene. For tiden trener jeg kun overkropp, pga en skade i kneet. Jeg trener noen stabiliseringsøvelser for knærne.

Hva kjører dere som oppvarming? Hvilke øvelser og hvor lenge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset!

Et av problemene når jeg skal finne de riktige øvelsene er at jeg ikke vet hvem jeg skal velge. For det er nemlig veldig mange som blir anbefalt. Hvilke kriterier skal jeg legge til grunn for å velge oppvarmingsøvelser?

Lenke til kommentar

Forsøkte i går med en serie oppvarminger for skuldre som kalles YTWL pluss noen varianter av denne. I tillegg tok jeg scap-push-ups, wallslides, planke og sideplanke. I tillegg har jeg gått over til frivekter i benk. Bort med stanga! Resultatet var at jeg så og si ikke merka noe skuldrene. Nedturen var at jeg gikk ned kraftig i benken. Merket av støttemuskelaturen i armene fikk kjørt seg på frivektbenk. Måtte vel redusere med 35 %. Får håpe det kommer seg.

Noen som har kommentar på den oppvarmingen?

Endret av Snusi
Lenke til kommentar

Kan tenke meg å se den filmen. Ser ut som du også har lest en del av hr Sandvik ja. Jeg kjører også en øvelse for thoracic spine (du som er fysio kan vel komme med en god oversettelse av denne).

Skal også kjøre denne etterhvert:

Lenke til kommentar
Et av problemene når jeg skal finne de riktige øvelsene er at jeg ikke vet hvem jeg skal velge. For det er nemlig veldig mange som blir anbefalt. Hvilke kriterier skal jeg legge til grunn for å velge oppvarmingsøvelser?

Jeg vil si at det avhenger litt av hva og hvordan du trener. Jeg tror vi alle kan si oss enige i at hoftemobilitet før benkpress ikke er nødvendig. Slik jeg ser det så kan du sette opp oppvarmingsrutinen på to vis:

- Fokusere på de områdene du skal trene der og da

- Fullkroppsoppvarming

Jeg liker å gjøre øvelser som gjør meg varm i hele kroppen, men fokuset hos meg ligger på hofter, hamstrings og skuldre. Jeg tar vanligvis 8 - 10 øvelser som jeg har valgt ut fra Magnificent mobility.

Ellers så kan du søke på Diesel Crew på YouTube. De har en del fine videoer og rehab, oppvarming og lignende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...