eminem1 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Haaaalllloooo.. så på CSI i går natt klokka 00:40 og på slutten hadde en morder laget et mini åsted.. Jeg lurer på hva det heter, jeg har veldig lyst til å begynne med det selv, men veit ikke hva da heter og er veldig vansklig å forklare Han hadde lizzom et lite hus(mindre enn et dukkehjem), der han hadde limt på masse små ting og et lik Dette var veldig lite Kanskje ikke så mye til hjelp men er vansklig å forklare, tror episoden forsetter i natt.. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Den episoden holder på i sånn 5 episoder hehe. Det er jo miniatyrbygging, dvs. det samme som å bygge modelfly bare de bygge eksakte utgaver av hus, steder. Husker for øyeblikket ikke akkurat hva det heter men det er jo bare å kjøpe inn og begynne å bygge =) gl gjerne ta bilder og post =) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det heter diorama, finnes mange former, fra som du sier bygge små hus, til 1:1 scale diorama i museum. De fleste som bygge små hus eller "sener" bruker de same matrialene som folk som holder på med model jernbarne, du har også andre dioramas som bruker tinsoldater her ser du et stort et http://scottmingus.wordpress.com/2008/07/1...-tampa-florida/ Og her er en biteliten "sene" jeg har laget, en viking berserker og en saxon som slåss Lenke til kommentar
eminem1 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Takk for svar Fint det var noen som skjønte den dårlige forklaringen min:) Får se å skaffe meg noen deler da:) Du veit vel ikke om noen nettbutikker der man kan kjøpe slik, Gunfreak? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Kommer litt ann på hva du er ute etter, skal du ha hus er det lettest å lage dem selv med ispinner, du får en hel hau av dem for lite penger på hobbybutiker, figurer må du nesten søke på model railroad sider, med mindre du vil ha soldater, da kan jeg gi deg MANGE linker Lenke til kommentar
eminem1 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Hmm, Får titte litt rundt, men kan godt ta imot 1 eller 2 linker med soldater:) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hva slags soldater? Romere, riddere, 1800tallet 1900tallet, WW1, ww2, vietnam, moderne? Hvilken størrelse har du tenkt på 6mm, 10mm, 15/18mm, 20mm, 25/28mm, 42mm, 54mm Lenke til kommentar
eminem1 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Det er egentlig det samme, da jeg ikke har bestemt meg for noe Men har et dumt spørsmål: Må man male dem? Ser ikke sånn ut eller er folk bare sykt gode? Det jeg egentlig vill er å sette sammen flere ting osv.. Endret 19. februar 2009 av eminem1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Du skal male dem ja, men viss du ikke vill det, kan man enten kjøpe ferdig malte figurer, det er ikke så alt for mange av dem, men det er noen, eller du kan kjøpe umalte figurer og sende dem til såkalte malerfirmaer, det koster litt penger, men du vil sikkert ikke ha så mange figurer og da koster det ikke så mye. Viss du gjør det kan du bruke tiden din på å bygge saker Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Her er det en side som selger ferdig malte figurer http://johnleahy.wordpress.com/ Romerne gir deg en undskylding å lage et romersk fort, det kan bli kult, cowboyene gir deg en undsykdling å lage en liten ny eller saloon osv. du får også masse utstyr til å lage natur, lage trær, enger, gjerder gress osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå