P0nduz Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei Er helt ny på webdesign men har prøvd og lage meg min egen siden i html fra bunnen av og ønsker derfor litt råd? Jeg ønsker og sette en fast bredde på containeren som siden ligger i og midtstille denne og samtidig vil jeg at bunnen skal være dynamsik. Er dette mulig? er det noe grunnleggende feil i koden min? Er det mulig og endre størrelse på containerene etter ønske slik at jeg kan få en ekstra meny bar på høyresiden inne i containeren? Full kode på forsiden her: <html> <head> <title>testside</title> </head> <body bgcolor="black" text="white"> <div id="container"> <div id="logo"> <h1>Logo</h1> </div> <div id="nav"> Her kommer navigasjon </div> <div id="main"> <h2>Hei, Velkommen til min hjemmeside</h2> <p> Her kommer hovedinnhold <p> </div> <div id="footer"> <p align="center">Jan Christer | <a href="www.elrond.no">www.elrond.no</a> | <a href="mailto:[email protected]">Mail meg</a></p> </div> </body> </html> På forhånd takk for hjelp:) Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) #container { margin-left:auto; /* Disse to er for å midstille siden, om det er ønskelig */ margin-right:auto; min-width:800px; max-width:800px; } Sett footeren utenfor containeren. #footer { width: 100%; height: 200px; /* f.eks */ } Edit: Og du kan selv endre størrelsen på containeren så mye du selv vil og legge til en ekstra meny inne i den om du vil. Det vil være mulig om jeg har forstått spørsmålet korrekt. Endret 19. februar 2009 av kvitrafn Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Takker for svar:) fant en annen måte og gjøre det på men skal se på denne også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå