Gå til innhold

DS Lite vs DSi

BellaBianca

Anbefalte innlegg

6 åringen i huset sparer til å kjøpe seg Nintendo DS Lite. Nå kommer jo DSi i april. Er det lurt å vente til denne kommer?

Nå er jo ikke gutten så gammel enda, så han har sikkert mer enn nok med DS Lite. Men det er jo gjerne greit å kjøpe det mest oppdaterte, når man først skal ha noe?

Er det noen som vet hva som er de største forskjellene på DS og DSi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klipp og lim fra annen post: (takk leflus)

2 kameraer

Innebygd flashminne samt en slot for sd-kort

Større skjermer og mindre størrelse på selve DSi'en.

MP3-spiller

Internet browser

DSiWare(mulighet til å laste ned spill til DSi)

Andre små forbedringer som f. eks at man kan skifte spill uten å slå av DSi'en eller at man kan justere lysstyrken mens man er inne i et spill.

Kan for øvrig nevne at DSi har sterkere hardware enn DS Lite/DS fat. Det blir spennende å se hvordan de DSi-eksklusive spillene vil benytte seg av hardwaren.

Lenke til kommentar

husgutt sa vel det meste som er å si om DSi. Som han nevnte, at man kan laste ned gamle spill, så vel som nye (om jeg ikke tar feil ang. nye), så vil dette koste penger å laste ned (bare for å si ifra). På Wii er det et nedlastingssystem for gamle spill og nye, der du bruker bankkortet ditt til å betale for noe som kalles for Wii Points. Disse poengene brukes for å laste ned spill. Jeg vet ikke så mye om det ang. DSi, men jeg antar det er samme betalingssystem der som på Wii.

Jeg ville ventet til den kommer. Selv har jeg 3 DS Lite (ikke spør meg hvorfor xD). Har også hatt en DS Fat før. Men det som er synd med DSi, er at de har fjernet GBA-porten (som DS Lite og Fat hadde), til fordel for de to kameraene og andre nye ting. Så da kan man jo ikke spille de gode, gamle GBA-spillene. Men om han aldri har hatt noen spill før, så har han jo ikke no GBA-spill, så da betyr nok ikke det så mye.. Så klart DSi er mye bedre, men hvor mye mer bruk for den han har enn en DS Lite vet jeg ikke. De har jo den samme funskjonen, at man kan spille DS-spill på den. Men han er jo så ung, så han får ikke noe utbytte av å laste ned spill enda, med mindre du eller hans andre forelder betaler for poeng til han så han kan laste ned spill. Og i såfall, siden han er så ung, må vel dere laste ned spill for han, slik at han ikke bare kjøper hva som helst uten å vite om det er bra eller om det er bra for han, så er de pengene kastet ut av vinduet. X) Og da kommer vi jo til noe som er viktig: Jeg regner vel med at det kommer til å komme spill for nedlasting, der man bruker våpen. Så det vil dere jo styre unna. Og om han lærer seg hvordan man laster ned spill på egenhånd, så vet dere ikke hva han kan finne på å laste ned. Men så lenge dere ikke kjøper DSi Points (eller hva det kalles), får han jo ikke lastet ned spill, så da har dere jo fin kontroll. Og om dere kjøper poeng til han, så er det jo en god idé å ha kontroll over hvor mye poeng han har igjen etter et eventuelt kjøp, i tilfelle han senere skulle finne på å laste ned noe mens dere ikke kan følge med. Jeg tror ikke å kjøpe DSi vil være noe problem, men det får være opp til dere hva dere mener om den saken nå når dere har lest innlegget mitt.

Jeg vil bare hans beste, så lykke til med valget. :)

Edit: Og bare et lite tips til spill: Pokémon er nok et lurt valg. Selv er jeg 21 år, nermer meg 22, men har mange av spilla, og spiller dem fortsatt (de nye selvfølgelig, sjeldent jeg tar fram de gamle). Men spiller det ikke like mye som før, da. X) Jeg vil anbefale Pokémon Diamond og Pokémon Pearl på det sterkeste. Og snart kommer jo Pokémon Platinum (en oppfølger av Diamond/Pearl), nermere bestemt 22. Mai.

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er tre fordeler med DS lite i forhold til DSi

1. den har gbaa slot som gjør at du kan spille Gameboy Advance spill og bruke tillegsmoduler som guitarhero grip

2. den er billigere

3. den er allerede kommet ut

Hvis man ikke trenger ekstrafunksjonene som dsi tilbyr kan det være en gylden mulighet å kjøpe ds lite når dsi kommer ut. Blir sikket mange tilbud.

Endret av sisk2105
Lenke til kommentar

Er selv i et dilemma.

Har skikkelig lyst på DS nå, først og fremst pga spill som GTA(ser dritfett ut!), Zelda og Mario.

Har en PSP fra før av, men har brukt den svært lite i det siste.

Tenker å kjøpe enten en brukt DS eller vente til DSi kommer ut, så er veldig usikker. Tenker det hadde vært kjekt med en større skjerm, og har heller ikke noe behov for GBA port. Men kommer det ut egne DSi-spill? Altså som kun kan spilles på DSi og ikke lite eller fat?

Noe sånt som dette kunne jeg ha kjøpt, hvis det ble DS lite(er ikke brukt en gang:D)

DS Lite med 14 spill for ca 500 kr inkl frakt

Men blir det toll på dette, siden det er en "butikk" som selger det?

Er jo uansett knallpris!(selv om det stort sett er møkkaspill da)

Endret av jente_12
Lenke til kommentar

DSi spill kan spilles på DS ja. De bruker samme type spill port, og har samme grafikk og "motor". DSi er egentlig helt lik DS, utenom at den har kamera,SD kort, større skjerm, MP3 spiller osv....med andre ord masse ekstra gadgets. Men ingenting av dette påvirker spill siden av konsollen.

Det du vil gå glipp av spill messig er at de skal ha en online butikk der du kan laste ned visse spill som blir da lagret på SD kortet som DSi har.

Det er også rykter at DSi vil kunne patche spill nettopp pga SD minnen, men dette har ikke blitt bekreftet.

Lenke til kommentar
DSi spill kan spilles på DS ja.

Nei, det kan de ikke. DSi-spill vil være bygd for DSi, og vil derfor kun kunne brukes til DSi. Om det vil komme mange kort-baserte DSi-spill vites ikke, men de vil mest sannsynlig komme.

Nintendo har sakt at DSi spill kan enkelt spille på DS og omvendt, selvklart utenom spillene som vil benytte kameraet. Og de nedlastbare spillene.

Og går du inn på Nintendo Channel på Wii, vil du se at alle DSi spillene annosnert der er merkert som DS/DSi.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Nintendo har sakt at DSi spill kan enkelt spille på DS og omvendt

Sikker på at de ikke snakket om DS-spill? Jeg vil gjerne se en kilde for den påstanden.

selvklart utenom spillene som vil benytte kameraet. Og de nedlastbare spillene.

Derav betegnelsen: "DSi-spill".

Og går du inn på Nintendo Channel på Wii, vil du se at alle DSi spillene annosnert der er merkert som DS/DSi.

Hvilke DSi-spill? Bortsett fra spillene til DSiWare så har de ikke annonsert noen DSi-spill ennå.

Lenke til kommentar

Tror vi driver å snakke litt forbi hverandre....

Jeg snakker om generelt spill. Ikke spill som er produsert 100% for DSi og vil benytte dens ekstra funksjoner....dette er jo en selvfølge. Disse spillene vil jo få en tydelig DSi symbol på de, mens andre vil får DSi/DS.

Tiden vil vise hvor mangen av slike 100% DSi spill kommer ut. Jeg tviler sterkt på at det vil bli så vannvittig mangen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...