Taad Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hallo!! Når man får blacklight fra microplex så er det jo et glass rundt som skal beskytte... Men så fant jeg ut at det lyste mye bedre når je fjærna det... Er det skadelig for komponenter osv...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Runde UV katoder lyser bedre, mye bedre enn stav katodene. Nei ikke farlig å fjerne glasset rundt men det er veldig skjørt så de knekker lett. Selve katoden alstå Lenke til kommentar
Taad Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 ok... takk for svar.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 En annen ting som jeg glemte å nevne. Microplex har fått inn en haug med UV katoder som er defekte og ikke lyser noe "UV effekt" i det hele tatt. Så sjekk nøye og hvis de ikke virker så si fra så får du noen andre. Det gjelder bare stav katodene. Måtte sende mine tilbake og kjøpte de fra 3dxfcool.no på TG isteden :wink: Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Kjøpte 2 stk UV stav katoder på 3dfxcool'en som var på Tg og de fønker som bare pokker Har nettopp malt en av kabbinettviftene helt hvit for og se om jeg får noe effekt ut av det Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Kjøpte 2 stk UV stav katoder på 3dfxcool'en som var på Tg og de fønker som bare pokker Har nettopp malt en av kabbinettviftene helt hvit for og se om jeg får noe effekt ut av det lakk eller tegn heller med noe fluorisert farge! =) Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Kjøpte 2 stk UV stav katoder på 3dfxcool'en som var på Tg og de fønker som bare pokker Har nettopp malt en av kabbinettviftene helt hvit for og se om jeg får noe effekt ut av det lakk eller tegn heller med noe fluorisert farge! =) Har tenkt litt på oransje fluorisert lakk men vet du hvor man kjøper det og hva det koster ? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Gjenstad? koster? 100,-? Jeg kjøpte på en butikk som heter Ergo, og betalte 49,- (Kosta egentli 69,-, men jeg bytta lokk til en som var billigere ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Gjenstad? koster? 100,-? Jeg kjøpte på en butikk som heter Ergo, og betalte 49,- (Kosta egentli 69,-, men jeg bytta lokk til en som var billigere ) Kjeltring for 20,- kr :o Wow du er smart asså Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Gjenstad? koster? 100,-? Jeg kjøpte på en butikk som heter Ergo, og betalte 49,- (Kosta egentli 69,-, men jeg bytta lokk til en som var billigere ) Kjeltring for 20,- kr :o Wow du er smart asså Hehe.. jeg skulle ha noe å spise åsså, å kortet funka ikke! =( :oops: Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Lite tips: For å sjekke om en katode er "ekte" UV, kan du holde en seddel i nærheten av den. Da skulle du se et og annet. Er det _garantert_ "ekte" UV, og du ikke ser noe på seddelen... Ja, da bør du IKKE bruke seddelen for å si det slik... Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Vil bare si at UV lys er skadelig for øyne og hud.. er forresten antivirus og antibakteriell, kommer kanskje godt med i disse SARS tider? UV lys herder plast fortere, så man kan oppleve å få sprø plast.. på f.eks kabler. Jeg vil ikke ha en uv lampe gå dure konstant i mitt iallefall Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Er det ikke slikt at en UV katode ikke skader like mye som et svært UV lysrør? Lenke til kommentar
Taad Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 merka det... når lysrøret ut så var plasten på enden av katoda sprø og den gikk i oppløsning.... :-? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 når lysrøret ut så var plasten ???? Lenke til kommentar
Taad Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 sorry... jeg surra Mente at når jeg tok katoda ut av plastbeskyttelsen så var den smuldra i den ene enden... Der det er litt hvit gummi... :-? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Vil bare si at UV lys er skadelig for øyne og hud.. er forresten antivirus og antibakteriell, kommer kanskje godt med i disse SARS tider? UV lys herder plast fortere, så man kan oppleve å få sprø plast.. på f.eks kabler. Jeg vil ikke ha en uv lampe gå dure konstant i mitt iallefall du vasker deg på fingre etter vær gang du har tatt i no ofentlig og eller? Lev livet, drit i den katoden du vill få et bedre liv Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hallo!! Når man får blacklight fra microplex så er det jo et glass rundt som skal beskytte... Men så fant jeg ut at det lyste mye bedre når je fjærna det... Er det skadelig for komponenter osv...? Nei det er ikke skadelig å ta ut katoden av det beskyttelses røret. Microplex solgte katodene før uten dette røret, mine katoder er uten slikt rør. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Vil bare si at UV lys er skadelig for øyne og hud.. Da kan man jo droppe solariumet 8) Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Til Moderator: Å leve er farli det! Man kan nemlig dø av det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå