dennis88 Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Har noen av dere "bluejacked" noen da? (De som har vært på esato.com vet hva det er) Ganske gøy egentlig bluejackde selv en med nokia 7650 mens jeg satt i en kinosal :smile: Sendte ham et bilde av en "bakende", og når jeg jeg hørte "beep, beep" så så jeg en fyr nedi der som så helt forfjamset ut. Han skjønte absolutt ingenting. Må "bluejacke" litt mer Lenke til kommentar
christt Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Forklar litt nærmere... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg gjorde det på åpningen av Telenor Fornebu..da var vi vel en 500 samlet på plassen der. Søkte etter Bluetooth..fant noen som het 7650, og sendte bilde av meg selv. Hørte ikke at det pep noe sted...men 5 min etter på var det to jenter forran meg som holdt hver sin 7650 og tittet litt nyskjerig rundt seg og ned på tlf, og opp igjen......så etter litt kjente de meg igjen. Vi smilte og vinket og var over med det. Typene dems som stod bak syntes ikke det var så morsomt. *s* AKIRA Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Jeg gjorde det på åpningen av Telenor Fornebu..da var vi vel en 500 samlet på plassen der. Søkte etter Bluetooth..fant noen som het 7650, og sendte bilde av meg selv. Hørte ikke at det pep noe sted...men 5 min etter på var det to jenter forran meg som holdt hver sin 7650 og tittet litt nyskjerig rundt seg og ned på tlf, og opp igjen......så etter litt kjente de meg igjen. Vi smilte og vinket og var over med det. Typene dems som stod bak syntes ikke det var så morsomt. *s* AKIRA Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Forklar litt nærmere... Man søker enkelt og greit etter enheter med bluetooth via telefonen, og deretter "messer" man litt med de. En av de morsomste gangene jeg bluejackde, var når jeg var på telehuset å så at han som stod i kassen (en ansatt) lekte seg med en nokia 7650. Jeg tok først et bilde av at han fiklet med mobilen sin, og deretter sendte jeg en notat til han, hvor det stod at han ikke skulle briefe sånn med mobilen sin, og deretter sendte jeg bildet av at han stod å fiklet med 7650'en sin. Han skjønte heller ingenting, og bare stod å så rundt seg, å så helt fjern ut. Det var som om han nettopp hadde sett et spøkelse. Tror ikke han helt visste hva bluetooth var :smile: Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Man må selvfølgelig ha bluetooth for å bluejacke, som de fleste sikkert forstår... :smile: Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg vil ha sånn mobil.. Trenger bare jobb først.. også er det vel ingen som vil ansette en jævel som meg Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Faktisk så har jeg blitt bluejacked selv også en gang. :smile: En fyr med en t68i sendte meg en gang en kontakt som het "kjøp deg SE!" Og deretter sendte han meg en SE screensaver. Jeg kunne jo ikke godta dette så jeg sendte tilbake den gode gamle "bakende" logoen, og en kontakt som het "kiss my ass!" Etter det så sendte han et bilde av meg (han hadde trolig tatt bilde av meg med et mca20) :smile: Etter det kunne jeg ikke finne ham når jeg søkte etter bluetooth enheter :smile: Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Kan man Bluejacke med hvilken som helst telefon? Høres fett ut Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Kan man Bluejacke med hvilken som helst telefon? Høres fett ut Ja, men man må ha bluetooth.. :smile: Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 dette funker jo ikke dersom: a) personen har litt vett i hodet og har valgt at han må bekrefte alt som blir sendt til telefonen over bluetooth B) dersom personen ikke taster inn passordet for pairing mellom bluetooth enhetene.. så jeg kan ikke fatte hva som er så kuuult med det =) Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Hey, likesinnede. Har blitt litt "hekta" på bluejacking etter at jeg leste posten på esato for over en måned siden, og det er utrolig fett! Eneste ulempene er at noen ganger er det vanskelig å få stabil forbindelse, med mindre man står rett bak folkene. Ting kommer i veien og vanskeliggjør det. Det blinkende lyset på t68'en min er litt sjenerende, i og med at det blinker blått. Avslørende (men det ordnes med en liten finger). Jeg sjekker i tide og i utide, og det er nesten en dårlig vane. Men bruker det mest på kino, ved mobilforhandlere og midt i glasshuset i bodø. Stikkordet er høy konsentrasjon av mennesker. Et lite tips er å lære seg snarveien til søkingen, slik at det kan gjøres på mindre enn sekundet nesten. Egentlig ufattelig barnslig. Men dog så morsomt. Tross alt er det bare ca 30 % av alle forsøk som lykkes. Kjipt, men verd ventingen og prøvingen. Satt på gardermoen og kjeda meg, da en gammel kis (bissnisskar) gikk forbi og prata i en murstein (7650), da jeg så for godt å sende han visittkortet mitt med "Ben Dover" på. Kisen skjønte ikke en puck! Forvirringen var større senere da han mottok et notat der han fikk beskjed av "gardermoen" om å boarde flyet sitt! Kan brukes som sjekketrix også. Fikk kontakt på kino med en tlf med navnet "lille_my", men telefonen ble slått av ved filmstart. Jau, bruk iallefall huet om dere blåjakker. Teknologi er fin-fine saker! Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Hey, likesinnede. Har blitt litt "hekta" på bluejacking etter at jeg leste posten på esato for over en måned siden, og det er utrolig fett!Eneste ulempene er at noen ganger er det vanskelig å få stabil forbindelse, med mindre man står rett bak folkene. Ting kommer i veien og vanskeliggjør det. Det blinkende lyset på t68'en min er litt sjenerende, i og med at det blinker blått. Avslørende (men det ordnes med en liten finger). Jeg sjekker i tide og i utide, og det er nesten en dårlig vane. Men bruker det mest på kino, ved mobilforhandlere og midt i glasshuset i bodø. Stikkordet er høy konsentrasjon av mennesker. Et lite tips er å lære seg snarveien til søkingen, slik at det kan gjøres på mindre enn sekundet nesten. Egentlig ufattelig barnslig. Men dog så morsomt. Tross alt er det bare ca 30 % av alle forsøk som lykkes. Kjipt, men verd ventingen og prøvingen. Satt på gardermoen og kjeda meg, da en gammel kis (bissnisskar) gikk forbi og prata i en murstein (7650), da jeg så for godt å sende han visittkortet mitt med "Ben Dover" på. Kisen skjønte ikke en puck! Forvirringen var større senere da han mottok et notat der han fikk beskjed av "gardermoen" om å boarde flyet sitt! Kan brukes som sjekketrix også. Fikk kontakt på kino med en tlf med navnet "lille_my", men telefonen ble slått av ved filmstart. Jau, bruk iallefall huet om dere blåjakker. Teknologi er fin-fine saker! Hehe, det var ikke du som bluejacked meg? :smile: Ja, enig i at det er barnslig, men utrolig gøy! Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 La meg se om jeg har forstått dette riktig.. tilkobling - bluetooth - [bluetooth på] - [s.koblede enheter, søk] Da skal man få opp en liste med andre bluetoothenheter i nærheten? Deretter går man bilder eller notater og sender derfra? Så enkelt? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 La meg se om jeg har forstått dette riktig..tilkobling - bluetooth - [bluetooth på] - [s.koblede enheter, søk] Da skal man få opp en liste med andre bluetoothenheter i nærheten? Deretter går man bilder eller notater og sender derfra? Så enkelt? Jepp! Og utrolig morsomt! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Blue jacking ser ut til å være jævla fett, det skal jeg begyne med når jeg får meg sSony Ericsson T610, da skal jeg lure folk trill rundt, hehe Dritt fett! Lenke til kommentar
THEsaucage Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 dette er digg ja. Lurer på en ting. Går det ann å sende mms gjennom bluetooth og går det ann å sende tekst i det hele tatt eller er det bare bilder som går ann????? alt så har med slikt å gjøre er vel helt gratis.Koster vel ingensting å sende gjennom bluetooth???????????????? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 dette er digg ja. Lurer på en ting. Går det ann å sende mms gjennom bluetooth og går det ann å sende tekst i det hele tatt eller er det bare bilder som går ann????? alt så har med slikt å gjøre er vel helt gratis.Koster vel ingensting å sende gjennom bluetooth???????????????? går ikke og sende MMS gjennom Bluetooth nei.. Men en kan sende notater f.eks. gjennomb bluetooth.. jeg sender fint et notat fra Jotter (P800) til en N3650, og det blir mottatt som en .txt fil (som blir åpna i notat-applikasjonen).. funker fint det.. Og alt du sender gjennom bluetooth er gratis seff.. i tillegg til bilder og tekst kan du jo sende ringetoner, videoklipp, eller whatever en føler for (iallefall fra/til P800/3650/7650 osv. hvis en bruker en ordentlig filbehandler med mulighet for og beame hva en vil gjennom Bluetooth). Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 kan man "bluejacke" med palm(med bluetoth selsagt)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå