Gå til innhold

Intel vs. Nvidia i rettsalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GDI har nevnt flere i alle disse trådene hvor dette har vært diskutert. Jeg har ikke fått testet dem selv, men det har alltid vært vist til god brukerkritikk.

Utdyp "har ikke vært videre imponert" og hvilke produkter gjaldt det?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
GDI har nevnt flere i alle disse trådene hvor dette har vært diskutert. Jeg har ikke fått testet dem selv, men det har alltid vært vist til god brukerkritikk.

Utdyp "har ikke vært videre imponert" og hvilke produkter gjaldt det?

Diverse nforce-chipset. Også nforce4 som kanskje er det som har fått best kritikk(?)

Ikke videre imponert, med det mener jeg at det er for mange stabilitetsproblemer, la meg nevne de to groveste feilene med nforce4 feks, 1. Korrumperer data sendt over nettverk 2. Korrumpere data på maxtor-disk. Svært store feil. Og ikke unike i nfrocesammenheng. I tillegg har det ting å hente når det gjelder å støtte minne, i særdeleshet om du har minne i alle slotter, og diverse andre skjønnhetsfeil som går på stabilitet.

AtW

Lenke til kommentar
GDI snakker om nyere chipsett såvidt jeg er klar over. For AM2+ osv.

Jeg har desverre ikke så god kjennskap til AM2+, men jeg registrerer på nett at folk ikke er udelt positive. Men uansett, poenget er at åpenhet trenger ikke å være den eneste grunnen til at nvidia ikke har levert topp produkter, de har ist at de fint kan få til det på egenhånd.

AtW

Lenke til kommentar
Ifølge GDI som har gode forbindelser med Nvidia så har visst bugs og krumspring fra Intel samt manglende info om bussarkitektur mm vært store innvirkende årsaker til problemfylte chipsett for C2D osv.

Det er selvsagt noen bugs i chipsetene som er nVIDIA sin egen feil, men de store problemene med datakorupsjon bla. skyldes Intel sin elendige dokumentasjon på hvordan FSB fungerer, og at de har "glemt" å fortelle nVIDIA om små revisjoner de har gjort.

Sammenlignet med nForce 760/780/790i er det lite problemer med nForce 7x0a og 730i.

Edit: Veldig mange Opteron servere kjører også på nVIDIA-chipset (nForce Profesional), man putter ikke et chipset som ikke er stabilt inn i store servere.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Når det gjelder brikkesett og lisenser så har Nvidia gått på mange smeller her.

Godt mulig at Intel gir ut råtten dokumentasjon, men at Nvidia tok det for god fisk er verre.

Er bare å se på tidligere historie med Intel så forstår man at de ikke har rent mel i posen sin og er som politikere.

Ett bra eksempel på merkenavn her er VIA... De hadde gyldig "Lisens" til å produsere brikkesett men unnlot å gjøre dette.

De hadde brent seg på den samme ilden som Nvidia og dette er en VIKTIG lærepenge som Nvidia overså...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...